5741
Sök

overdrive till vanlig 5vxl?

469 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
hej tänkte byta tjejens koppling och vexellåda och då när man ändå är i gång så tänkte jag byta till en vanlig 5 växlars låda, då till min fråga kan man byta utan några som helst problem med inpassningen? eller måste jag modifiera eller byta motor eller nått sånt. är tacksam för alla svar jag får MVH Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
21 maj 2008
exoop skrev:
hej tänkte byta tjejens koppling och vexellåda och då när man ändå är i gång så tänkte jag byta till en vanlig 5 växlars låda, då till min fråga kan man byta utan några som helst problem med inpassningen? eller måste jag modifiera eller byta motor eller nått sånt. är tacksam för alla svar jag får MVH Niklas

Antar att det är 740 du menar?? Du får byta kardan eftersom det är olika längd på dem. Annars e det lugt. Hr du hastighetsmätar wire kan den behöva bytas, troligen inte ...

469 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
v8rickard skrev:
exoop skrev:

Antar att det är 740 du menar?? Du får byta kardan eftersom det är olika längd på dem. Annars e det lugt. Hr du hastighetsmätar wire kan den behöva bytas, troligen inte ...

okej då blir det att åka till skroten och köpa ny kardan då:P

Driifter;)
1 630 Inlägg
21 maj 2008
mät även tjockleken på kardanen..

vet inte hundra hur det är på 740 men på 240 finns de tjock o klen kardan

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

375 Inlägg
21 maj 2008
varför vill du byta till 5vxl från OD? Jag personligen tycker bättre om OD lådan främst för att den varvar mindre på sista växeln. Alltså skönare och mer ekonomisk.

469 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
aenfors skrev:
varför vill du byta till 5vxl från OD? Jag personligen tycker bättre om OD lådan främst för att den varvar mindre på sista växeln. Alltså skönare och mer ekonomisk.

haha ja de tycker jag med men min flickvän är inte så kompis med overdrive så hon pressar oftast järnet på 4:an för hon glömmer overdrive

375 Inlägg
21 maj 2008
hehe.. byta flickvän låter som det billigaste alternativet wink

1 785 Inlägg
22 maj 2008
exoop skrev:
aenfors skrev:

haha ja de tycker jag med men min flickvän är inte så kompis med overdrive så hon pressar oftast järnet på 4:an för hon glömmer overdrive

Glömmer OD? Du får väl lära henne växla upp.

Ska väl fan inte behöva bygga om bilen för att HON glömmer växla till sista växeln. Säker på att hon inte glömmer bort 5 växlen på en 5 växlad låda också?

Behåll OD lådan den är bättre än den 5 växlade

Äntligen har jag fått svaret på vad "Tjejkörd" betyder i annonserna på Blocket.se haha......
Senast redigerat av dbjanoz (22 maj 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök