slangar till och från turbo.

nejbo nejbo
23 mars 2006 · 34 Inlägg

tjena.. håller på att mixtra med min 240 turbo.. sitter 940ns insug på, men det är ju en fasans massa slangar som kan gå hur som helst.. är inte så hajj på detta med turbo.. vet bara att den inte laddar överhuvudtaget. nån som har nån hum om hur det ska gå? kan ju tänka mig att vissa slangar har väldigt stor betydelse..  tack på förhand.

dä va birrigt bö...
jonTe
24 mars 2006 · 5 710 Inlägg

Menar du slangarna i insuget eller till turbon?

Till/från turbo går bara:
-Luft in i kompressorn (aluminiumdelen)
-Luft ut ur kompressorn till laddliftkyl.

Lite beroende på laddtrycksstyrning så kan det gå ett par slangar till t.e.x från kompressordelen till WG-klockan eller från kompressordelen till en magnetventil och till WG-klockan.

Att den inte laddar kan tex bero på att laddluftslangen inte sitter på eller att WG-staget inte sitter monterat (om det nu är intern WG) eller helt enkelt att din turbo är ganska stor.....

MVH Jonas
..............
nejbo nejbo
24 mars 2006 · 34 Inlägg

men den har ju laddat förut.. men vet ju inte vart alla slangar ska ta vägen. är ju inte bara till och från turbon.. kommer ju två slangar från insuget, från röret precis efter luftfiltret, och på röret efter icn, och till nån backventil för olja nånting sen ska det ju sitta nere under turbon på WG-klockan och nåt som sitter mellan in i turbon och in mot icn, haha går inte att beskriva.. men måste väl finnas nån ordning på hur dom ska sitta. ingen som har nån koll på det ?

dä va birrigt bö...
horsekiller
24 mars 2006 · 747 Inlägg

du ska har tätt i hela systemet... få inte läcka på något tryckrör... en såom gor från tubinen te ic och från ic te insuget... är en vaccumslang som går från insug te dumpen... och en vaccumslang från tubin te WG-klockan...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang