Omega 2,6 går inte upp i värme

MilleN
15 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Som topic, bilen går inte upp i tillräckligt hög arbetsvärme (ligger runt 80 grader skulle jag tro) och kontentan blir att den drar runt 1,2 liter milen blandad körning. Termostaten är det jag tänker på först men finns det något annat tips?

FourRings Quattro User
15 maj 2008 · 260 Inlägg

Nepp, byt den. cool

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
alex_side Neerd
25 maj 2008 · 1 596 Inlägg

min går inte heller upp mot mitten:S stannar på första sträcket bara...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
BTLulle
25 maj 2008 ·

80 grader är ju normalt, vet inte vad det ska sitta för termostat i den men, har bytt på bilar med termostater från 78-92 graders termostater. Så kolla vad termostaten har för öppningstemp. Det går ju sätta i varmare än orginal men det bör man undvika på sommaren då man kan få varmgång i motorn vid hårde belastnig, eller om man stänger av bilen efter lite hårdkörnig så kan den börja koka efter en stund.

MVH Peter

MilleN
25 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Jag märkte igår att en bränsleslang läckte bensin som fan, det kan vara därför den drar minst 1,2 liter milen, och då kanske tempen är normal hehe roll

Opelmadness German cars, quality and beyond
25 maj 2008 · 8 197 Inlägg

MilleN skrev:
Jag märkte igår att en bränsleslang läckte bensin som fan, det kan vara därför den drar minst 1,2 liter milen, och då kanske tempen är normal hehe roll

Hahaha! Det KAN ju vara så.. Min vectra ligger på ca 80-90 grader, så det är nog normalt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
mi5pen
26 maj 2008 · 20 Inlägg

Det är den normala tempen för en 2.6:a. Så ta de lugnt:)

Micke

MilleN
26 maj 2008 · 9 108 Inlägg

mi5pen skrev:
Det är den normala tempen för en 2.6:a. Så ta de lugnt:)

Micke

Ok, mina 2,0or och 3000 har alltid gått upp bra mycket mer så jag blev lite orolig wink Men nu vet jag ju felet haha..

mi5pen
26 maj 2008 · 20 Inlägg

Jo det är lugnt:) Bara att ragga på vetty.

Lite offtopic. Men hur lägger man öppet filter? Tänkte på de luftmassa mätaren om det finns nån annan att sätta dit eller?

Micke

MilleN
26 maj 2008 · 9 108 Inlägg

mi5pen skrev:
Jo det är lugnt:) Bara att ragga på vetty.

Lite offtopic. Men hur lägger man öppet filter? Tänkte på de luftmassa mätaren om det finns nån annan att sätta dit eller?

Micke

Man behöver en adapterplatta mellan LMM och luftfiltret. Ganska enkelt att tillverka själv med ett 3" rörstump, en plåtbit med fyra hål för skruvarna och ett 3" hål för röret, och en svets.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang