5841
Sök

Svarva nav

Pirat
426 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Har stött på problem när jag skulle på med nya fälgarna, kanten runt bulan i mitten är för stor så fälgen går inte på helt, funderar därför om någon vet vart jag kan få den nedsvarvad lite eller hur jag ska gå tillväga? Vore ju kanon om någon i Gävle området kunde fixa det.

Bild underlättar
https://www1.garaget.org/gallery/archive/52215/359906_lfyr4x.jpg

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 maj 2008
Provat att borsta bort all rost innan du satte på fälgen ??  lol

Nej menlättast borde väl ändå vara att karva lite i fälgarna, eller ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

352 Inlägg
29 maj 2008
Har samma proiblem med mina plåtisar =P "bulan" är för stor för hålet ^^ men jag ballansera in skiten och drog åt som fan! prova köpa nya?

Pirat
426 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Provat att borsta bort all rost innan du satte på fälgen ??  lol

Nej menlättast borde väl ändå vara att karva lite i fälgarna, eller ??

Höhö, nja vill nog helst låta fälgarna vara om jag kan.

Polaren: Köpa nya fälgar? Nej tack.

12 086 Inlägg
30 maj 2008
Polaren skrev:
Har samma proiblem med mina plåtisar =P "bulan" är för stor för hålet ^^ men jag ballansera in skiten och drog åt som fan! prova köpa nya?

hahaha.. ja det är ju en mindre seriös metod.

12 086 Inlägg
30 maj 2008
Det går att svarva ner navcentrum om de handlar om någon millimeter, men de är ju en del jobb att plocka dän varje hjulnav och svarva ner dom. att svarva upp fälgarna kan du ju få gjort på en fälgverkstad relativt billigt, och de är väl de dom flesta gör. Alt kan du ju göra spacers med förändrad centrumdia, men då vill de ju till att du kan bredda uttot såpass mkt.

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 maj 2008
går inte på alls eller saknas de 1-3 mm ? går fälgen över men centrumet "bottnar" för tidigt i fälgen går de ju å lägga en spacer som är några mm bara....annars svarva fälgen å gillas inte de så byt....rör du bilens nav så kommer du ju inte kunna styra in några fälgar överhuvudtaget å då lär de både bli obalans å guppigt å åka..

Pirat
426 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Efter att ha läst på lite så är det ju såklart fälgen som ska få sig lite nedsvarvning, tack fär hjälpen grabbar! Nu ska jag bara hitta någon som kan göra det också.

Sök