Eftersnack: Street Cars Fest Tour -08 - Stockholm 10 maj

Jensi
2 juni 2008 · 394 Inlägg

En vild tanke/fundering bara: Skulle "proffsklassens" utställare kunna döma i rockieklassen? Det skulle definitivt öka chansen att med den begränsade tid som finns till förfogande, hinna med två klasser.

Senast redigerat av Jensi (2 juni 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
evilaudio
2 juni 2008 · 16 195 Inlägg

Jensi skrev:
En vild tanke/fundering bara: Skulle "proffsklassens" utställare kunna döma i rockieklassen? Det skulle definitivt öka chansen att med den begränsade tid som finns till förfogande, hinna med två klasser.

en liten fråga.. va har era dommare för utbildning???

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jensi
2 juni 2008 · 394 Inlägg

evilaudio skrev:
elle så åker mana dit å visar upp bilen utan att tävla..big_smile  de funkar så bra de me.

Respekt!

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
evilaudio
2 juni 2008 · 16 195 Inlägg

Jensi skrev:

evilaudio skrev:
elle så åker mana dit å visar upp bilen utan att tävla..big_smile  de funkar så bra de me.

Respekt!

de gjorde ju ja sist me chevan.. i kurvan, ger mig så mycke mer å spela musik för folket än å ha en till pokal till samlingen..hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jensi
2 juni 2008 · 394 Inlägg

evilaudio skrev:
en liten fråga.. va har era dommare för utbildning???

Det varierar. Rekryteringsbasen är bilbyggare på våra och andras utställningar. De har själva byggt/bygger bil och vet mer än genomsnittet vilket jobb som ligger bakom olika modifieringar. De är inga experter, men har ett stort intresse och många timmar i garaget bakom sig. Många har också en formell motorteknisk utbildning, men det är inget kriterium för att få ingå i domargruppen. Dessutom diskuterar gruppen kontinuerligt bedömningsfrågor med varandra. Och utvecklar ett slags praxis som vi hoppas snart ska kunna bli ett "reglemente".

Senast redigerat av Jensi (2 juni 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Jensi
2 juni 2008 · 394 Inlägg

evilaudio skrev:
de gjorde ju ja sist me chevan.. i kurvan, ger mig så mycke mer å spela musik för folket än å ha en till pokal till samlingen..hehe

Jag vet det. En skön inställning. RESPEKT. Men jag respekterar också de som vill mäta sina krafter med andra bilbyggare.

Senast redigerat av Jensi (2 juni 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
evilaudio
2 juni 2008 · 16 195 Inlägg

Jensi skrev:

evilaudio skrev:
en liten fråga.. va har era dommare för utbildning???

Det varierar. Rekryteringsbasen är bilbyggare på våra och andras utställningar. De har själva byggt/bygger bil och vet mer än genomsnittet vilket jobb som ligger bakom olika modifieringar. De är inga experter, men har ett stort intresse och många timmar i garaget bakom sig. Många har också en formell motorteknisk utbildning, men det är inget kriterium för att få ingå i domargruppen. Dessutom diskutera gruppen hela tiden bedömningsfrågor med varandra. Och utvecklar ett slags praxis som vi hoppas snart ska kunna bli ett "reglemente".

oki.. undra mest, själv tror ja ALDRIG att bedömmningar kan vara opartiska hur man än gör. sverige e för litet för de.
hur man än vrider å vänder på allt så kommer de alltid finnas nån som e missnöjd..

man bygger väl bilar för att de e kul å inte för å vinna en massa "skrot"???

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TLO
2 juni 2008 · 1 062 Inlägg

Håller med Evilaudio.....  dessutom känns det chanslöst redan från början i Sverige om man inte har bilen full med tribals och lcd skärmar precis överallt

"You Go, we go!"
evilaudio
2 juni 2008 · 16 195 Inlägg

TLO skrev:
Håller med Evilaudio.....  dessutom känns det chanslöst redan från början i Sverige om man inte har bilen full med tribals och lcd skärmar precis överallt

jo de har väl gått lite överstyr men ja ska inte yttra mig då mina bilar oxå e fulla me skärmar... hmm

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
PAIN
2 juni 2008 · 2 103 Inlägg

Jensi skrev:
En vild tanke/fundering bara: Skulle "proffsklassens" utställare kunna döma i rockieklassen? Det skulle definitivt öka chansen att med den begränsade tid som finns till förfogande, hinna med två klasser.

Låter som en kanon idee tycker jag wink ...så vida dom verkligen tar hänsyn till folk som e *rookie* ...Proffsklassen e ju grymma perfektionister uti fingertopparna cool

Då får ju även ex *rookiesárna* tid med kunning byggare samt att det kan ju sporra till en förbättring av *Rookiensbyggerna* då man får chans att fråga lite snabba frågor om tips mm senare. samt att utställarna/deltagarna får hjälpa till på eventen och vara mer delaktiga med ett ärofyllt ansvar.

Topp förslag av dig Jensi wink

//Mvh Matta aka Pain:cool:

Senast redigerat av Pain940 (2 juni 2008)

Jensi
2 juni 2008 · 394 Inlägg

evilaudio: "man bygger väl bilar för att de e kul å inte för å vinna en massa "skrot"???"

Visst är det så. Men många vill också ha den andra typen av bekräftelse. Hur väl har jag lyckats jämfört med andra?

Lite samma diskussion som betyg i skolan, tycker jag. En del vill ha betyg andra tycker att det går lika bra utan. Man går ju inte i skolan för att få bra betyg utan för att lära sig för livet. Men ändå är betygen en signal om hur väl man har nått målen (oftast).

Tänk dig Melodifestivalen. Perelli åker till finalen, men vill bara sjunga en sång - INTE tävla. Undrar hur man skulle ställa sig till det? Men för oss på SCF är det OK. Respekt!

Senast redigerat av Jensi (2 juni 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
evilaudio
2 juni 2008 · 16 195 Inlägg

Jensi skrev:
Visst är det så. Men många vill också ha den andra typen av bekräftelse. Hur väl har jag lyckats jämfört med andra.

Lite samma diskussion som betyg i skolan, tycker jag. En del vill ha betyg andra tycker att det går lika bra utan. Man går ju inte i skolan för att få bra betyg utan för att lära sig för livet. Men ändå är betygen en signal om hur väl man har nått målen (oftast).

Tänk dig Melodifestivalen. Perelli åker till finalen, men vill bara sjunga en sång - INTE tävla. Undrar hur man skulle ställa sig till det? Men för oss på SCF är det OK. Respekt!

så sant.. smile   men ja tycker ofta de e "tjaffs" om just sånt här..  har ju själv byggt bilar i några år samt åkt på en massa event å sett både ena å de andra samt sett hur sura en del blir när dom inte vinner.

men kämpa på för ni gör ett bra jobb..big_smile


p.s  ses kanske på lördag.. ska väl ut å leka me chevan då om ja hinner, har ju fullt upp me nya bygget.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Jensi
2 juni 2008 · 394 Inlägg

Hoppas vi ses.

Det nya bygget lät mycket spännande... hur långt har du kommit?

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang