Eftersnack: Street Cars Fest Tour -08 - Stockholm 10 maj

PAIN
10 maj 2008 · 2 103 Inlägg

Ja dagen började med sol ...glada munjipor etc....

men min lilla uppfattning om dagen blev tyvärr inte som väntat:S

jag med kompisar som oxå skulle ställa ut, anländer 09:15........
ingen visar vart man skulla köra in....ingen man kunde fråga vart eller hur man skulle stå vi fråga men fick bara höra ...vi tar det sen.........

kl blev 10:00 .....alltså väntat ett bra tag nu ...ingen hjälper till :S
ok vi ställer upp oss själva då......hoppsan då kom någon helt plötsligt springande....nej nej...
- nä vaddå vi har ju bara vänat å frågat i snart en timme utan att nån brydde sig...kändes ju välkomnande!

nåväl....bilarna på plats...vart finns det ström som utlovat?
- det kommer! lagom muntert......
hm....kl e nu 10:40 ingen ström ännu.....allmänheten e redan tidig å vill kolla på alla fina bilar.....ett par få enstaka kör med sina batterier ihopp om det bästa.

11:20....då först kom strömmen 20 min efter sk öppnings klockslag.

jag med många kände oss duktigt fåninga då folk fråga....kan du inte spela eller?? få höra då eller e det bara för syns skull?...vi fick inga svar på varför förrän ca 12:00 ...jahhha  nån glömde lufta aggregatet...men snälla säg det så alla vet..så man slapp känna sig lite knepig mot allmänheten.

själv tog mitt bygge 560 timmar att göra ...så va ju inte precis vad man ville höra.

sen nästa sköna sak.....jag följde domarna många vändor för att se hur dom studerade andras bilr.....många fall väldigt noga...vilket e bra wink

men i mitt fall med flera som vi pratade med efter tog det inte mer än nån minut att kolla på en bil...känns ju lite förnedrande...yyckte många.....jag själv hade en info skylt med allt somva gjort på bilen mm samt bilder och byggbilder...DENNA LÄSTE inte ens domarna...jag med flera reagerade strak på detta då vi stod vid bilarna hela tiden.....det va en snabb blick på nån sekund på texten sen inge mer :S

inte ens stålmannen läser så fort ...speciellt inte på fram & baksida.

sen kom nästa reaktion från folket....va? - han har ju vunnit i en annan stad nu på streetcars fest??

jag med många tycker att detta va lite tjyvens då dom åkt långväga å redan vunnit engång med bilen, att sen komma till sthlm å mer eller mindre knycka förmodligens nåns vinst ...då domarna vad vi förstår hänger med på hela touren..

dom som va kvar efter slutet talade mycket om detta.... många tala tom att strunta i eventet framöver då det gick till på detta sett.

sista schocken...jättekul att en å samma kille vinner 4 pokaler med samma bil....men hallå *best percformance*....motorn va ju inte ens klar...inte färdig byggd...gick ju inte ens att starta...+ trailades dit!!
finns inte en HK i den i det skicket.....nästa pris han fick....* bästa motor installation* eller liknande....ja eller hur va det ??....bra att den inte va klar eller fungerbar??

Sorry men .......nääää

att vinna med en bil som inte fungerar....vilken standard på domslut är det??
detta VA INTE POPIS bland folket i stockholm....jag kan stå för min egen åsikt om detta...å fler med mig.

HUR kan man få ställa ut en bil som inte är klar??
nä ändring på detta...alla bilar bör iallafall kunna köras på sina hjul till tillställningar å vara hel.

finns folk som slitit natten lång för att komma dit med en funktionel bil...men det har ju ungen betydelse tydligen

e ju som att komma dit med en gammal folka bubbla från 63 som e påbörjad .....men jag ska göra si å så.....eller det här är en trampbil ...men när jag e klar ska det va en cool hotrod!

jag kunde ju då lägga en supra motor under huven på min volvo som blänker underbart å sen jo den e fin:D (dock e den inte funkis ännu men det ser bra ut )  vilken pondus eller hur!

eller grymt snyggt ljudbygge...mmm men det funkar inte men det märker ingen:S
tänk om alla gör så då kommer många event att tappa folk å förtroende för detta.

sen en undran;)
varje vinnare får ju en plats erbjuden sen i kista...men han som vann (vill inte säga namnet) 4 priser då vart det ju att han tog 4 platser själv vilket om han nu hade vunnit 1 så hade 3 andra personer fått visa sina kanon fina bilar på kista istället.

.....hm...nä bättre att ge 1 till olika personer för mer variation...vart ju bara löjligt när folk nästan löjlig skrattande åt saken.
hur kommer dom andra 3 platserna i detta fall ses ut då inga 2A pris tagare utsågs offentligt...?

NÄ skäms på domarna å systemet som sänkte en bra tillställning i min ögon till ett rent botten napp.

detta handlar inte för mig om att på nått sätt vara avundsjuk eller så, då det mig inte spelar så stor roll.....
jag tycker det bara e kul att ställa ut å träffa likasinnade människor ...om man sen nångång vinner ..ja då e det en kul bonus.

jag e nöjd med mitt bygge som den är och fick trevlig respons från publiken med många frågor mm...så tack alla ni som kom till mig å frågade saker...kanon kul smile ..sen har/kan andra sina åsikter...helt ok för mig wink

men finns ju massa fina människor med fina bilar som va där som hade fungerande som va mer värda.

Det riktig ärliga priset gick iallafall till rätt personer....*special award* ...så ett stort grattis till ER  (herr & fru v50 ) det är ni värda efter det som hände wink kämpa vidare....håller mina ögon öppna wink

detta är min åsikt å andra kan tycka annorlunda;) men mitt sällskap å dom 9 andra som jag kände som ställde ut håller till stor delmed...deras namn kommer jag inte heller säga ..dom får kommentera själav sin exakta åsikt om dom vill;)

synd på en bra dag å tillställning tycker jag...nåt å tänka på till arrangörerna.

//Mvh Matte

Senast redigerat av Pain940 (11 maj 2008)

evilaudio
10 maj 2008 · 16 195 Inlägg

de e just därför ja inte ens anmälde mig till utställningen utan bara va där å visa upp chevan.    sorgligt men sant..  hur man än vänder på allt så finns de INGEN domare som e opartisk, sverige e ett på tok för litet land.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Unique67
10 maj 2008 · 47 Inlägg

Hej

Bedömnings sport är alltid svårt men DÅLIGT på lästa domare är ingen sport värdig.

Senast redigerat av Unique67 (10 maj 2008)

Ford Mustang "Mach1" (2019)
evilaudio
10 maj 2008 · 16 195 Inlägg

Unique67 skrev:
Hej

Bedömnings sport är alltid svårt men DÅLIGT på lästa domare är ingen sport värdig.

så sant så.. men i vissa fall har ju dommarna knappt koll på bilar alls verkar de som..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Piraten
10 maj 2008 · 166 Inlägg

Helt sjukt var där i dag och såg vilka bilar som vann. värsta var han som vann med en ofärdig bil.
helt rubbat.

MR_SteelL
11 maj 2008 · 17 Inlägg

riktigt rätt skirivet pain.... jag håller med HELT RUBBAT ....SCF sugger :S

Rock-Star
11 maj 2008 · 2 982 Inlägg

vi va 11 pers som bangade på street cars fest sen missnöjet från förrförra året. så vi bangar rakt igenom.

peter.w
11 maj 2008 · 203 Inlägg

Ja Pain du har så jäkla rätt i allt du skriver tyvärr....Jag håller med fullkomligt:/

Den som har mest prylar när han dör vinner
Volvo V70R AWD "KEEP R" (2004)
cool blue Åkeri ägare
11 maj 2008 · 226 Inlägg

Pain940 skrev:
Ja dagen började med sol ...glada munjipor etc....

men min lilla uppfattning om dagen blev tyvärr inte som väntat:S

jag med kompisar som oxå skulle ställa ut, anländer 09:15........
ingen visar vart man skulla köra in....ingen man kunde fråga vart eller hur man skulle stå vi fråga men fick bara höra ...vi tar det sen.........

kl blev 10:00 .....alltså väntat ett bra tag nu ...ingen hjälper till :S
ok vi ställer upp oss själva då......hoppsan då kom någon helt plötsligt springande....nej nej...
- nä vaddå vi har ju bara vänat å frågat i snart en timme utan att nån brydde sig...kändes ju välkomnande!

nåväl....bilarna på plats...vart finns det ström som utlovat?
- det kommer! lagom muntert......
hm....kl e nu 10:40 ingen ström ännu.....allmänheten e redan tidig å vill kolla på alla fina bilar.....ett par få enstaka kör med sina batterier ihopp om det bästa.

11:20....då först kom strömmen 20 min efter sk öppnings klockslag.

jag med många kände oss duktigt fåninga då folk fråga....kan du inte spela eller?? få höra då eller e det bara för syns skull?...vi fick inga svar på varför förrän ca 12:00 ...jahhha  nån glömde lufta aggregatet...men snälla säg det så alla vet..så man slapp känna sig lite knepig mot allmänheten.

själv tog mitt bygge 560 timmar att göra ...så va ju inte precis vad man ville höra.

sen nästa sköna sak.....jag följde domarna många vändor för att se hur dom studerade andras bilr.....många fall väldigt noga...vilket e bra wink

men i mitt fall med flera som vi pratade med efter tog det inte mer än nån minut att kolla på en bil...känns ju lite förnedrande...yyckte många.....jag själv hade en info skylt med allt somva gjort på bilen mm samt bilder och byggbilder...DENNA LÄSTE inte ens domarna...jag med flera reagerade strak på detta då vi stod vid bilarna hela tiden.....det va en snabb blick på nån sekund på texten sen inge mer :S

inte ens stålmannen läser så fort ...speciellt inte på fram & baksida.

sen kom nästa reaktion från folket....va? - han har ju vunnit i en annan stad nu på streetcars fest??

jag med många tycker att detta va lite tjyvens då dom åkt långväga å redan vunnit engång med bilen, att sen komma till sthlm å mer eller mindre knycka förmodligens nåns vinst ...då domarna vad vi förstår hänger med på hela touren..

dom som va kvar efter slutet talade mycket om detta.... många tala tom att strunta i eventet framöver då det gick till på detta sett.

sista schocken...jättekul att en å samma kille vinner 4 pokaler med samma bil....men hallå *best percformance*....motorn va ju inte ens klar...inte färdig byggd...gick ju inte ens att starta...+ trailades dit!!
finns inte en HK i den i det skicket.....nästa pris han fick....* bästa motor installation* eller liknande....ja eller hur va det ??....bra att den inte va klar eller fungerbar??

Sorry men .......nääää

att vinna med en bil som inte fungerar....vilken standard på domslut är det??
detta VA INTE POPIS bland folket i stockholm....jag kan stå för min egen åsikt om detta...å fler med mig.

HUR kan man få ställa ut en bil som inte är klar??
nä ändring på detta...alla bilar bör iallafall kunna köras på sina hjul till tillställningar å vara hel.

finns folk som slitit natten lång för att komma dit med en funktionel bil...men det har ju ungen betydelse tydligen

e ju som att komma dit med en gammal folka bubbla från 63 som e påbörjad .....men jag ska göra si å så.....eller det här är en trampbil ...men när jag e klar ska det va en cool hotrod!

jag kunde ju då lägga en supra motor under huven på min volvo som blänker underbart å sen jo den e fin:D (dock e den inte funkis ännu men det ser bra ut )  vilken pondus eller hur!

eller grymt snyggt ljudbygge...mmm men det funkar inte men det märker ingen:S
tänk om alla gör så då kommer många event att tappa folk å förtroende för detta.

sen en undran;)
varje vinnare får ju en plats erbjuden sen i kista...men han som vann (vill inte säga namnet) 4 priser då vart det ju att han tog 4 platser själv vilket om han nu hade vunnit 1 så hade 3 andra personer fått visa sina kanon fina bilar på kista istället.

.....hm...nä bättre att ge 1 till olika personer för mer variation...vart ju bara löjligt när folk nästan löjlig skrattande åt saken.
hur kommer dom andra 3 platserna i detta fall ses ut då inga 2A pris tagare utsågs offentligt...?

NÄ skäms på domarna å systemet som sänkte en bra tillställning i min ögon till ett rent botten napp.

detta handlar inte för mig om att på nått sätt vara avundsjuk eller så, då det mig inte spelar så stor roll.....
jag tycker det bara e kul att ställa ut å träffa likasinnade människor ...om man sen nångång vinner ..ja då e det en kul bonus.

jag e nöjd med mitt bygge som den är och fick trevlig respons från publiken med många frågor mm...så tack alla ni som kom till mig å frågade saker...kanon kul smile ..sen har/kan andra sina åsikter...helt ok för mig wink

men finns ju massa fina människor med fina bilar som va där som hade fungerande som va mer värda.

Det riktig ärliga priset gick iallafall till rätt personer....*special award* ...så ett stort grattis till ER  (herr & fru v50 ) det är ni värda efter det som hände wink kämpa vidare....håller mina ögon öppna wink

detta är min åsikt å andra kan tycka annorlunda;) men mitt sällskap å dom 9 andra som jag kände som ställde ut håller till stor delmed...deras namn kommer jag inte heller säga ..dom får kommentera själav sin exakta åsikt om dom vill;)

synd på en bra dag å tillställning tycker jag...nåt å tänka på till arrangörerna.

//Mvh Matte

Hej Matte måste få komentera ditt in lägg kul men folk som tycker till. Vad det gäller strömmen till en börjas så va maskinen antagligen Diesel torr i går när dom tankade upp detta så va det luft i systemet innte alla som fatta att man då måste lufta men som trucker löster det sig hehe, När det gäller att komma till en anna stad och SCF Utställning så tolkar jag dig som att jag som redan vunnint ett pris i Lack inte ska åka på fler Utställninga eller ? jag har lackt 1900 timmar på min bil Tycker det är grymt skoj med utställninga ska jag då stanna hemma å vänta på någon final i höst eller? När tror inte det. Kannske tolka dig fel i så fall skulle jag vilja att du komentera detta Eller kanske vi ses på Emmaboda? Ha det gott Mvh: Magnus

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
PAIN
11 maj 2008 · 2 103 Inlägg

cool blue skrev:

Pain940 skrev:
Ja dagen började med sol ...glada munjipor etc....

men min lilla uppfattning om dagen blev tyvärr inte som väntat:S

jag med kompisar som oxå skulle ställa ut, anländer 09:15........
ingen visar vart man skulla köra in....ingen man kunde fråga vart eller hur man skulle stå vi fråga men fick bara höra ...vi tar det sen.........

kl blev 10:00 .....alltså väntat ett bra tag nu ...ingen hjälper till :S
ok vi ställer upp oss själva då......hoppsan då kom någon helt plötsligt springande....nej nej...
- nä vaddå vi har ju bara vänat å frågat i snart en timme utan att nån brydde sig...kändes ju välkomnande!

nåväl....bilarna på plats...vart finns det ström som utlovat?
- det kommer! lagom muntert......
hm....kl e nu 10:40 ingen ström ännu.....allmänheten e redan tidig å vill kolla på alla fina bilar.....ett par få enstaka kör med sina batterier ihopp om det bästa.

11:20....då först kom strömmen 20 min efter sk öppnings klockslag.

jag med många kände oss duktigt fåninga då folk fråga....kan du inte spela eller?? få höra då eller e det bara för syns skull?...vi fick inga svar på varför förrän ca 12:00 ...jahhha  nån glömde lufta aggregatet...men snälla säg det så alla vet..så man slapp känna sig lite knepig mot allmänheten.

själv tog mitt bygge 560 timmar att göra ...så va ju inte precis vad man ville höra.

sen nästa sköna sak.....jag följde domarna många vändor för att se hur dom studerade andras bilr.....många fall väldigt noga...vilket e bra wink

men i mitt fall med flera som vi pratade med efter tog det inte mer än nån minut att kolla på en bil...känns ju lite förnedrande...yyckte många.....jag själv hade en info skylt med allt somva gjort på bilen mm samt bilder och byggbilder...DENNA LÄSTE inte ens domarna...jag med flera reagerade strak på detta då vi stod vid bilarna hela tiden.....det va en snabb blick på nån sekund på texten sen inge mer :S

inte ens stålmannen läser så fort ...speciellt inte på fram & baksida.

sen kom nästa reaktion från folket....va? - han har ju vunnit i en annan stad nu på streetcars fest??

jag med många tycker att detta va lite tjyvens då dom åkt långväga å redan vunnit engång med bilen, att sen komma till sthlm å mer eller mindre knycka förmodligens nåns vinst ...då domarna vad vi förstår hänger med på hela touren..

dom som va kvar efter slutet talade mycket om detta.... många tala tom att strunta i eventet framöver då det gick till på detta sett.

sista schocken...jättekul att en å samma kille vinner 4 pokaler med samma bil....men hallå *best percformance*....motorn va ju inte ens klar...inte färdig byggd...gick ju inte ens att starta...+ trailades dit!!
finns inte en HK i den i det skicket.....nästa pris han fick....* bästa motor installation* eller liknande....ja eller hur va det ??....bra att den inte va klar eller fungerbar??

Sorry men .......nääää

att vinna med en bil som inte fungerar....vilken standard på domslut är det??
detta VA INTE POPIS bland folket i stockholm....jag kan stå för min egen åsikt om detta...å fler med mig.

HUR kan man få ställa ut en bil som inte är klar??
nä ändring på detta...alla bilar bör iallafall kunna köras på sina hjul till tillställningar å vara hel.

finns folk som slitit natten lång för att komma dit med en funktionel bil...men det har ju ungen betydelse tydligen

e ju som att komma dit med en gammal folka bubbla från 63 som e påbörjad .....men jag ska göra si å så.....eller det här är en trampbil ...men när jag e klar ska det va en cool hotrod!

jag kunde ju då lägga en supra motor under huven på min volvo som blänker underbart å sen jo den e fin:D (dock e den inte funkis ännu men det ser bra ut )  vilken pondus eller hur!

eller grymt snyggt ljudbygge...mmm men det funkar inte men det märker ingen:S
tänk om alla gör så då kommer många event att tappa folk å förtroende för detta.

sen en undran;)
varje vinnare får ju en plats erbjuden sen i kista...men han som vann (vill inte säga namnet) 4 priser då vart det ju att han tog 4 platser själv vilket om han nu hade vunnit 1 så hade 3 andra personer fått visa sina kanon fina bilar på kista istället.

.....hm...nä bättre att ge 1 till olika personer för mer variation...vart ju bara löjligt när folk nästan löjlig skrattande åt saken.
hur kommer dom andra 3 platserna i detta fall ses ut då inga 2A pris tagare utsågs offentligt...?

NÄ skäms på domarna å systemet som sänkte en bra tillställning i min ögon till ett rent botten napp.

detta handlar inte för mig om att på nått sätt vara avundsjuk eller så, då det mig inte spelar så stor roll.....
jag tycker det bara e kul att ställa ut å träffa likasinnade människor ...om man sen nångång vinner ..ja då e det en kul bonus.

jag e nöjd med mitt bygge som den är och fick trevlig respons från publiken med många frågor mm...så tack alla ni som kom till mig å frågade saker...kanon kul smile ..sen har/kan andra sina åsikter...helt ok för mig wink

men finns ju massa fina människor med fina bilar som va där som hade fungerande som va mer värda.

Det riktig ärliga priset gick iallafall till rätt personer....*special award* ...så ett stort grattis till ER  (herr & fru v50 ) det är ni värda efter det som hände wink kämpa vidare....håller mina ögon öppna wink

detta är min åsikt å andra kan tycka annorlunda;) men mitt sällskap å dom 9 andra som jag kände som ställde ut håller till stor delmed...deras namn kommer jag inte heller säga ..dom får kommentera själav sin exakta åsikt om dom vill;)

synd på en bra dag å tillställning tycker jag...nåt å tänka på till arrangörerna.

//Mvh Matte

Hej Matte måste få komentera ditt in lägg ,kul men folk som tycker till. Vad det gäller strömmen till en börjas så va maskinen antagligen Diesel torr i går när dom tankade upp detta så va det luft i systemet innte alla som fatta att man då måste lufta men som trucker löster det sig hehe, När det gäller att komma till en anna stad och SCF Utställning så tolkar jag dig som att jag som redan vunnint ett pris i Lack inte ska åka på fler Utställninga eller ? jag har lackt 1900 timmar på min bil Tycker det är grymt skoj med utställninga ska jag då stanna hemma å vänta på någon final i höst eller? När tror inte det. Kannske tolka dig fel i så fall skulle jag vilja att du komentera detta Eller kanske vi ses på Emmaboda? Ha det gott Mvh: Magnus

Tjenixen Magnus!

Jo jag fick reda på angående elen senare men dom ansvariga kunde ju informera utställarna om detta wink

Jo inget ont om din bil för grymt fin är den cool ...men ...jo jag tycker faktiskt så ...du hade ju redan vunnit på det SCF tidigare å finns ju massor med andra fina event runt om i landet så hemma ska du ABSOLUT inte vara.cool

Jag har byggt /monterat/tillverkat det mesta på min bil som tagit mig ca 2000 timmar, en styling som för plotta ögat är svår att se alla moddningar som e gjorda......så jag vet vad du menar.
dessutom har jag byggat allt i ett kallgarage på 2.5 kvm med 1st 100watts infravärmare i taket under vintern med öppen garagedörr då då det liksom va lite trångt wink

....visst åk med SCF å ställ ut men anmäl den inte tävlan i varje stad...att samåka med touren för att plocka fler för det är lite mer som *ett safe card*

..men samtidigt snuvar du folk på en chans att få sin bil stående i kista då du redan e klar för den tillställningen..... tänk hur många andra mår som oxå lagt ner oehörda timmar på sin bil som inte får chansen wink


Im sorry men det är min åsikt och andras......vi vet att du lagt enorm tid på bygget *tummen upp för det* wink

Tyvärr kommer jag inte till Emmaboda pga av annat event inbokat.....men lycka till på Emmaboda wink
vi syns garanterat på vägarna i sommar mannen ...ha det bra .

//Mvh Matte

Senast redigerat av Pain940 (11 maj 2008)

mYGeL
11 maj 2008 · 1 338 Inlägg

Tjenare!

Ställde inte ut nån bil nu, men jag håller med dig helt!
Att Tex en bil som inte ens startar vinner Bästa performance ... tongue

såg hur domarna gick runt också.. hmm

Nåja......

Mvh//

Senast redigerat av mYGeL (11 maj 2008)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Ellemark
11 maj 2008 · 340 Inlägg

Känner att det finns lite att säga här från min sida...

Delar till viss del de åsikter som tagits upp i denna tråd men inte helt!

- För det första är man inte inbjuden till SCF Finals då man vinner. Så var det 2007 men inte i år. Bilarna till finals väljs istället ut av SCF oavsett placering på eventen.

- Vad gäller att "åka långt" och delta i tävlan utanför sin egen region tycker jag självklart att detta är helt ok. Det är spelets regler att alla ska få vara med och tävla, även om man vunnit tidigare.
Bilen förtjänar sitt pris, och pris fick den. Istället vore det bättre att SCF körde med 1-3 pris i alla klasserna för att stimulera fler att ställa ut och bygga, detta saknar jag på deras event.

- Att samma bil får pris i flera klasser är inte heller konstigt då det var domarbedömning. De går ju rätt och slätt ut på att poängsättning vilket leder till att bilen med flest poäng i sin klass får förstapris, oavsett om den fått andra priser. Att försöka jämna ut pristagarna tar liksom bort hela meningen med att tävla och ha bedömning. Istället bättre att, som nämnt, ha 1-3 eller kanske 1-5 pris i alla klasser.

- Vad gäller domarnas bedömning av en bil som kommer på trailer osv. Det är utställning vilket innebär att bilarna inte körs. Domarna kan alltså inte veta om den fungerar eller inte om inte ägaren informerar om att bilen inte ens går att köra. Undanhåller (inte sagt att det nu var så) ägaren/utställaren den informationen vet ju inte domarna att bilen inte fungerar och enligt deras bedömningsprincip ska de gå på vad de ser och blir informerade om. Resultatet blir återigen då mest poäng i klassen vinner.

- Det var en hel del problem igår vad gäller klassindelningen och hur detta sedan påverkade vilken typ av bedömning som gjordes. Gick (som vanligt) och hämtade ut mitt protokoll efter eventet och till min stora förvåning såg jag att jag inte fått varken motor-motorrum-drivlina eller kaross bedömd, trots att jag gick igenom allt detta med domarna vid bedömning.
Svaret jag fick, eftersom jag genast högg tag i domarna när jag såg mitt protokoll, var att jag inte hade bockat i rätt klasser. Det finns med andra ord stor anledning för SCF att se över hur detta hanteras och informeras till deltagarna.
Jag bockade bland annat i klassen Hottest European och det innebar tydligen inte att hela min bil skulle bli bedömd...?

På det stora hela vill jag ge Jensi och gänget credit för att ni orkar köra dessa event. Jag vet hur mycket jobb det är att hålla detta igång och vilket energi ni lägger på det. Dock är det jätteviktigt att att SCF lyssnar på sådana här trådar och tar till sig av kritiken, utan bilutställare inget event.

Jag kommer att fortsätta åka på SCFs event, jag gillar dem skarpt. I grunden gör jag det för att få ställa ut min bil, bedömning och priser kommer i andra hand. Jag hoppas dock att vi kommer att se förbättringar och tydligare information vad gäller det som nämnts här i tråden, det är jätteviktigt!

Senast redigerat av Ellemark (11 maj 2008)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Crazygreek Billackerare
11 maj 2008 · 365 Inlägg

ni har missuppfattat de hela med utställningen i Kista...vem som helst kan "få" en plats att ställa ut där..bara för jag vann "people´s choice " i Borås e ja inget "safe card" i finalen..dom väljer ut bilarna som varit med under alla utställningar under året,  jag frågade dem som håller i de hur de funkar då fick ja de svaret iaf...

ja va i sthlm igår, men ja gick inte på utsätllningen, ångrar mej nu för de ser ut o varit många fina bilar
där !!

vill flika in att ja tycker dom gör ett väldigt bra arr. Jensi o gänget..de e ju inte 1stad dom åker till direkt under sommaren..

Senast redigerat av Crazygreek (11 maj 2008)

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
cool blue Åkeri ägare
11 maj 2008 · 226 Inlägg

Tack Matte för dit svar som jag sa innan kanon bra att vi för en dialog på en saklig nivå det för både bil utställare och event skapare. jag kommer garanterat åka på flera SCF Event gillar upplägget och jag kommer garanerat att åka på fler av bilsports Even om dom få till det riktigt med bedömningen, Ha en kanon sommar vi ses säkert på något event för övrig ett stort Plus till killar och tjejer som får detta att funka kanon bra. Mvh: Magnus

Senast redigerat av cool blue (11 maj 2008)

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
KHRacing
11 maj 2008 ·

mYGeL skrev:
Tjenare!

Ställde inte ut nån bil nu, men jag håller med dig helt!
Att Tex en bil som inte ens startar vinner Bästa performance ... tongue

såg hur domarna gick runt också.. hmm

Nåja......

Mvh//

Vad spelar det för roll om fordonet ej är startat för ??

Det är enbart UTSEENDET som domarna & besökarna går efter på en uställning ju, håller du med ?

Då borde  inte jag heller ha vunnit på SCF i Malmö förra helgen ju.

K

PAIN
11 maj 2008 · 2 103 Inlägg

KHRacing skrev:

mYGeL skrev:
Tjenare!

Ställde inte ut nån bil nu, men jag håller med dig helt!
Att Tex en bil som inte ens startar vinner Bästa performance ... tongue

såg hur domarna gick runt också.. hmm

Nåja......

Mvh//

Vad spelar det för roll om fordonet ej är startat för ??

Det är enbart UTSEENDET som domarna & besökarna går efter på en uställning ju, håller du med ?

Då borde  inte jag heller ha vunnit på SCF i Malmö förra helgen ju.

K

men det saknades ju tom delar i motorn;) ....ok om man inte vill starta den...men en halvklar motor e ju sisådär :S 

å va det samma med din i malmö ...vilket jag inte vet nåt om wink...ja det får man med eget samvete stå för om man tycker sig vara värdig att vinna medej klara saker mot andra färdiga saker;)
....men om de va så , så verkar  ju domarna följa samma linje i sina bedömingar ...vilket kanske e bra ...hur som haver ...alla har rätt tills sin åsikt smile
//MvH

evilaudio
11 maj 2008 · 16 195 Inlägg

håller me Pain940 va de gäller Performance... om en bil inte startar elle t.o.m inte har nån motor så kan de ju ALDRIG va nån Performancebil elle??


de e ju typ som att komma dit me en bil som man tänker elle håller på å bygga ljud i men där inget funkar.. en sån bil ska ju inte kunna få vinna pris för multimedia/ICE..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Evil_Genius_Garage *Gysot*
11 maj 2008 · 472 Inlägg

Jag håller helt med Pain940 & evilaudio om detta..

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
EklundTPR
11 maj 2008 · 5 Inlägg

Pain940 skrev:

KHRacing skrev:

mYGeL skrev:
Tjenare!

Ställde inte ut nån bil nu, men jag håller med dig helt!
Att Tex en bil som inte ens startar vinner Bästa performance ... tongue

såg hur domarna gick runt också.. hmm

Nåja......

Mvh//

Vad spelar det för roll om fordonet ej är startat för ??

Det är enbart UTSEENDET som domarna & besökarna går efter på en uställning ju, håller du med ?

Då borde  inte jag heller ha vunnit på SCF i Malmö förra helgen ju.

K

men det saknades ju tom delar i motorn;) ....ok om man inte vill starta den...men en halvklar motor e ju sisådär :S 

å va det samma med din i malmö ...vilket jag inte vet nåt om wink...ja det får man med eget samvete stå för om man tycker sig vara värdig att vinna medej klara saker mot andra färdiga saker;)
....men om de va så , så verkar  ju domarna följa samma linje i sina bedömingar ...vilket kanske e bra ...hur som haver ...alla har rätt tills sin åsikt smile
//MvH

Nu får det vara nog tycker jag.
Jag har bara min oljepump, generator,servopump och gasvire+kardan kvar för uppstart.
Jag tappade intresset och min motivation för ett tag sen men pga att jag nu ställt ut bilen så kommer jag nu äntligen orka plocka på det sista.
Tråkigt att vissa inte ser helheten..
Sen visste domarna om hur det var med min bil.
inget är hemligt!
/Rikard

Masterworks
11 maj 2008 ·

Man kanske skulle ställa sig där och bara
ha en skylt med en ide´ på en bil man tänker bygga?

Bedöm min kommande Corvette ZR1 med extremtrim på 2000hk, custom lack
som kommer att ta ca: 6000 timmar att lägga, däck o fälgar för ca: 200.000:-
och värsta ljudbygget osv...! hehehe... lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang