hejhej, idag så åkte ja med min 740 hem till min kompis för vi skulle byta tankarmaturen, skruvade av den gamla och i med den nya men den starta ej. så drog ja bort slangarna och kollade så att den får bränsle, men det får den inte, testade byta tillbax armaturen till den gamla för att se om bilen startar då, en inte ett liv i den, det enda den gör är att hoppa igång sen lägger av efter 1sek, så jag plockade av den gamla armaturen igen och kollade om det var ström fram till kablarna men de var det ej. Så jag har kollat om någon säkring är paj och dom är hela och fina, har även kollat om jordningen är fin och det är den (har gjort rent och slipat till lite så det har kontakt) Så det ja undrar över är: Varför är det ingen ström fram till kablarna när ja hade det tidigare? Sen när vi plockade av allt så hade vi lite väl brottom då vi skulle in på crusing men de blev det inget av eftersom vi ej fick igång den, så vi slet bara bort kablarna och slangarna. så skulle vilja ha lite hjälp om vart allt ska sitta, och vad som är sug och allt sånt där, hade självklart kunnat kolla det själv om ja haft ström fram till kablarna men eftersom ja ej har det så blir det lite svårt att kolla
relät för bränslepumpen kan glappa testa att vicka lite på det och se om ni får ström fram till armaturen., det sitter bakom säkringarna för mig det är ett stort vitt