4714
Sök

går i nybilstankar NYA PASSAT CC

355 Inlägg
1 september 2008
Var å kollade på en CC V6a för några veckor sedan, man sitter sjukt skönt i dom! Men den skulle hamna på 470k sad Får se om man får det nya jobbet:)

671 Inlägg
1 september 2008
Riktigt snygg bil. Dom har lånat en del från MB CLS helt klart vilket bara är positivt. Nu kanske VW kan lyckas med en lyxbetonad bil för första gången. (Phaeton var ju en flopp)

Second is the first loser

457 Inlägg
1 september 2008
Ser grymt snygg ut tycker jag, det som skrämmer mest är handlarna som inte har nått vidare rykte. Men får nog ta en tur och provköra den snart smile

Edit: Räknade nu och landade på 367 med den utrustning jag vill ha, inte så farligt tycker jag frågan är hur andrahandsvärdet kommer vara dock...
Senast redigerat av Sportsedan (1 september 2008)

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 september 2008
Beställde en ihop med morsan i förrgår när den släpptes

Någon sa att man kunde få bättre bil för pengarna ?

JAG tycker det är prisvärt.

Stolarna var skönare än i våran A6
Den var tystare än våran A6
Tillvalen är förhållande vis billiga
Designen är mkt "exklusiv" i mina ögon iallfall
Och man åker sjukt skönt i dom.

Specen på den vi beställde ut över all standard utr.

*Passat CC TDI 170 -2009

*Svart solid (mera svart än svart metallic)

*Nappa läder (svart)

*Parkeringssensorer fram och bak även med optisk visning

*Glas "panorama tak"

*El-styrd solgardin för bakrutan

*Lane Assist (Bilen kör i sin fil helt själv)

*Stöldskyddslarm plus

*Dekorpanel Borstad Aluminium

*Dimstrålkastare fram

*7" Färgskärm med touch screen

*Volkswagen Sound (uppgraderings stereo 250watt)

*Cd-växlare 6skivor

*Addaptiva Bi-xenonstrålkastare

*Lättmetallfälgar Daytona 18 tum

*Utan emblem bak

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 september 2008
Vilka priser. Byggde en för kul med utrustning som man skulle kunna leva med och då hamnar vi över 500.000:- listpris.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 september 2008
Martin 9-3 skrev:
Vilka priser. Byggde en för kul med utrustning som man skulle kunna leva med och då hamnar vi över 500.000:- listpris.

Så du skulle omöjligt kunna leva med det som är i den övre ? för den kostade då inga 500 wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 september 2008
tsdi skrev:
Martin 9-3 skrev:

Så du skulle omöjligt kunna leva med det som är i den övre ? för den kostade då inga 500 wink

Jo självklart men med 300hk och lite utrustning så jäklar vad det drog iväg

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
7 120 Inlägg
1 september 2008
v80_ecke skrev:
jag tkr att nya passat cc är ganska snygg nån som håller med mig?

Är det inte vad dem flesta har skrivit?

Avstängd
367 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Lite snabb länkar ang Passat CC

Bygg din bil/välj utr se slut pris :
http://www.volkswagen.se/byggdinvw/star … tailerID=0

välj passat cc

VW Finans
Se handpenning samt månadskostnader

http://www.volkswagen.se/byggdinvw/fina … ypeOfCar=1

http://www.thetorquereport.com/2009_vw_passat_cc_18.jpg

grattis till alla som beställt redan. glöm inte sätta 20tums hjul sen bara wink
ni vet att sen tappar dom flesta tungorna wink

MVH Beyond

956 Inlägg
1 september 2008
körde en i lördags.
jäkligt grym.Härlig bil

eldus veldus

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
1 september 2008
ja skulle satsat på en fullutrustad phaeton på 1,1 mille ;D

Inspiration comes standard

Avstängd
367 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:

jaja spåra inte ur nu smile eller vann du på trislotten? wink

MVH Beyond

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
1 september 2008
beyond skrev:
Edvinoo skrev:

jaja spåra inte ur nu smile eller vann du på trislotten? wink

i wish fan..
ja tror att svenska spel ger bort ntlotter till bilfirmor så att dom kan dela ut dom till folk som provkör

Inspiration comes standard

1 754 Inlägg
2 september 2008
Ikväll provkörde Fifth Gear Denna fina bil.

Jag kan inget om allt.

fälg fantast
1 086 Inlägg
2 september 2008
körde en passat CC idag, faktiskt, går jävligtr bra,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
2 september 2008
Vet inte riktigt hur just den där Passaten är. De andra WV jag kört (Golf, något äldre
Passat, Beetle, Polo etc) upplever jag som aningen osköna och lite klena (om det
inte är en TDI kanske). De känns väldigt plastiga och... hårda att köra på något vis.
Men det kanske bara är jag. Men i övrigt ser ju den där skapligt fin ut.

Och så är det ju det där med att alla tycker olika. Alla vill inte ha en Volvo, där det
känns som att sitta i en biosalong (vilket jag vill). Jag råder dig till att prova. Är den
skön så bör du väl slå till. För fasen vad fin den ser ut att vara... Både invändigt och
utvändigt. Har alltid varit lite emot VW's inredning. Men nu är dom nog på rätt väg, tror jag...

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 september 2008
Hexenhammer skrev:
Vet inte riktigt hur just den där Passaten är. De andra WV jag kört (Golf, något äldre
Passat, Beetle, Polo etc) upplever jag som aningen osköna och lite klena (om det
inte är en TDI kanske). De känns väldigt plastiga och... hårda att köra på något vis.
Men det kanske bara är jag. Men i övrigt ser ju den där skapligt fin ut.

Och så är det ju det där med att alla tycker olika. Alla vill inte ha en Volvo, där det
känns som att sitta i en biosalong (vilket jag vill). Jag råder dig till att prova. Är den
skön så bör du väl slå till. För fasen vad fin den ser ut att vara... Både invändigt och
utvändigt. Har alltid varit lite emot VW's inredning. Men nu är dom nog på rätt väg, tror jag...

Tur att alla är olika wink

1 Inlägg
20 september 2008
Hej!

Har just beställt min fjärde Passat: en 2.0T Tiptronic som beställdes efter 4 tim provkörning. Leverans tidigast vecka 44.... Hade tänkt vänta tills 160 kom med DSG men tycker att Tiptronic fungerade riktigt bra med 2.0T motorn.

Kör idag en -06 Passat 2.0TDI (140 hk) och jämfört med den är de största skillnaderna bättre fjädringskomfort tack vare DCC:n och lägre ljudnivå. Var lite skeptisk till DCC:n men den fungerar faktiskt bra med en märkbar skillnad mellan Comfort och Sport. Trodde inte heller ljudnivån skulle bli lägre men trots karmlösa fönster var bilen riktigt tyst.

Lite andre snabba intryck:
- Snygg inredning. Dock inte så stor skillnad på inredningen även om de flesta detaljerna är omdesignade/omgjorda. Uppskattar också att den blå instrumentbelysningen nu är vit... För att få lite mer exklusive känsla rekommenderas att beställa premiumpaketet vilket inkluderar bl a läderklädsel nappa.

- Lite "instängd känsla", speciellt i baksätet, vilket gjorde att jag beställde klimatpaketet med panoramaglastak.

- Servotronic gör en avsevärd skillnad jämfört med "traditionell servo". Smidig att manövrera i låg fart och ändå "lagom" tung i högre farter.

- Jag har lite svårt för designen av "aktern"... men det kan man nog vänja sig med.

- Tiptronic fungerar bra ihop med 2.0T, roligt att använda växlingspaddlarna (i alla fall första veckan skulle jag tro....) OBS! Glöm inte att beställa även växlingspaddlar (800 kr...) om ni beställer tiptronic. Jag var säker på att dessa ingick med tiptronic, men icke....

Sammanfattat är blev jag så nöjd med provkörningen att jag beställde min fjärde (och klart dyraste...) passat :-)

/Krister

Egenföretagare
2 496 Inlägg

Sök