Projekt: Daaanyy's NG900 2.0T Peak Light - Senaste: Motor och allt ur...here we go!

megaman_k
3 september 2008 · 430 Inlägg

Ja jo, men ändå. kändes lite overkill med ett "babynagelfilset" aldrig sett innan faktiskt. Saab:en går utmärkt som familjebil, men måste ha lastgaller ist för hylla nu i början för liggvagnen gör skiten 5cm för högt. Men så går det när tjejen ska ha duo edge kombi sport osv. big_smile

latina Avstängd
4 september 2008 · 50 Inlägg

Nemen här e ju bullen på bild! ååhh ja tror ja ska gå o pussa på bullen i dag.. men de lär ju knappast bli på fälgarna för ja orkar verkligen inte börja mig HAHha maha va då att vi är över seriösa med nagelfil haha ja ska fan köpa en fotfil också HAHAHA

FADER DANIEL nya tråd namnet på dig sen wink

ps de ska bli kul o se hur bullen går sen smile

daaanyy
4 september 2008 · 670 Inlägg

Tjingeling. Har inte hänt så mycket med saaben. Har rivit av turbon...är väl det ända egentligen. Imorgon ska jag demontera växellådan tänkte jag. Blir så mycket enklare att lyfta ur motorn då känns det som. Tjingeling

Mvh Daaanyy
staffe_
7 september 2008 · 666 Inlägg

ser bra ut tongue va bra man kom åt turbon när man tog bort kylaren :big_smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
daaanyy
10 september 2008 · 670 Inlägg

Kan väl säga att projektet står still i väntan på garage att förvara bilen i. Får besked på ett garage den 15:e.....så e det smile

Mvh Daaanyy
nonno
4 januari 2009 · 511 Inlägg

hur går det?

?
daaanyy
4 februari 2009 · 670 Inlägg

Usch ja....ingen uppdatering på länge. Har fått en liten son och han har tagit all ledig tid. Dessutom har vi köpt lägenheten intill vår och slått hål i väggen så nu har vi en femma men mycket jobb att få allt fint.

Nu till bilen:
Alla extravaganta planer fick tyvärr strykas då jag som sagt inte har tid eller pengar till det nu. Dock inte sagt att bilen skall rulla vidare som den gjort. Ne då wink Här kommer en lista på vad som komma skall:

-Nordic Extreme E85 programvara - styrbox inhandlad (347hk och 480nm)
-Henko 275lph bränslepump - Beställd idag
-BSR Optiflowfilter med avskärmning - Beställt idag
-630cc Siemens Deka spridare - Monterat och klart
-Bygge av nytt 3" med racekatt - Letar lämplig katt
- Byte av alla vakuumslangar i motor- Ej beställt

Dessutom har jag varit och hämtat en komplett reservdelsbil att plocka delar ifrån för att få min komplett och i fint skick!!

Mvh Daniel

Senast redigerat av daaanyy (13 februari 2009)

Mvh Daaanyy
daaanyy
8 februari 2009 · 670 Inlägg

Om nån bryr sig så kommer nästa inköp bli en forge membrandosa till WG:n. Orginal pallar inte trycket wink

Mvh Daaanyy
nonno
8 februari 2009 · 511 Inlägg

jag bryr mig ska bli spännande med nästa uppdatering

Edit: kul att du fått en son

Senast redigerat av nonno (8 februari 2009)

?
daaanyy
8 februari 2009 · 670 Inlägg

Tackar smile
Lär dimpa ner lite grejor med posten nästa vecka. Då kommer det lite bilder.

Mvh

Mvh Daaanyy
megaman_k
9 februari 2009 · 430 Inlägg

Bra med bilder. smile och grattis till sonen. Hoppas nagelfilen kommer till nytta! wink

daaanyy
9 februari 2009 · 670 Inlägg

haha inte filen...men knipsaren big_smile

Mvh Daaanyy
daaanyy
9 februari 2009 · 670 Inlägg

Damp ner lite papper med posten idag ang några paket jag har att hämta. Har dock inte hunnit hämta dem idag så det får bli imorgon.
En annan kul grej är att jag fick parkeringsböter idag. Känns så jävla bra att betala 400:- till transportstyrelsen...underbart hmm Osså tandläkaren imorn.... + möte med jobbet ang uppsägningar.

Ähh nu ska vi inte vara bittra wink Bilder kommer imorn

Mvh Daaanyy
t0bias
9 februari 2009 · 134 Inlägg

Har varit lite tomt med uppdateringar men sålänge dom kommer så finns jag med här och spanar, skall börja plocka ner fronten på min egen nu i veckan är det menningen, blåa silicon slangar ligger och väntar på montering wink

Är det något man bör veta om angående demonterningen av fronten? Hur går man tillväga lättast?

Kanske längesen du gjorde de nu, men ngt kommer man alltid ihåg iaf när de har med problem att göra. Hrhr!

/t0bias
BMW 118d "Tjejens" (2008)
daaanyy
9 februari 2009 · 670 Inlägg

mjo som sagt mycket o göra och noll intresse för bilen men det ska bli bättre ska du se wink
Njae min viggenfront satt med skruvar lite här o var. Ta av lyktorna så kommer du se. Inga svårigheter att plocka ner.

Mvh Daaanyy
t0bias
9 februari 2009 · 134 Inlägg

hehe, aja de brukar gå bra när man ska montera itu saker värre sen när de ska på igen.

Allt går med våld o vaselin eller hur är de man brukar säga cool

/t0bias
BMW 118d "Tjejens" (2008)
daaanyy
9 februari 2009 · 670 Inlägg

Ähh...det är en saab..knappt ihopskruvade från fabrik för fan big_smile

Mvh Daaanyy
Juuka
11 februari 2009 · 166 Inlägg

daaanyy skrev:
Usch ja....ingen uppdatering på länge. Har fått en liten son och han har tagit all ledig tid. Dessutom har vi köpt lägenheten intill vår och slått hål i väggen så nu har vi en femma men mycket jobb att få allt fint.

Nu till bilen:
Alla extravaganta planer fick tyvärr strykas då jag som sagt inte har tid eller pengar till det nu. Dock inte sagt att bilen skall rulla vidare som den gjort. Ne då wink Här kommer en lista på vad som komma skall:

-Nordic Extreme E85 programvara - styrbox inhandlad (347hk och 480nm på hjulen)
-Henko 275lph bränslepump - Beställd idag
-BSR Optiflowfilter med avskärmning - Beställt idag
-630cc Siemens Deka spridare - Monterat och klart
-Bygge av nytt 3" med racekatt - Letar lämplig katt
- Byte av alla vakuumslangar i motor- Ej beställt

Dessutom har jag varit och hämtat en komplett reservdelsbil att plocka delar ifrån för att få min komplett och i fint skick!!

Mvh Daniel

Ser mkt fint ut!
Däremot är det inte 347hk på naven med denna mjukvara.
Ang tryckrör så skulle jag hålla mig till 2.5".
Byggde 3" tryckrör på in gamla og900 med TD04-18T #7 + Kina Ic (500x300x76)
och jag tyckte spooltiden blev onödigt mycket fördröjd.


Mvh

Saab 9-3 SC "1.8T" "MapTun Performance" (2006)
daaanyy
13 februari 2009 · 670 Inlägg

Juuka skrev:

daaanyy skrev:
Usch ja....ingen uppdatering på länge. Har fått en liten son och han har tagit all ledig tid. Dessutom har vi köpt lägenheten intill vår och slått hål i väggen så nu har vi en femma men mycket jobb att få allt fint.

Nu till bilen:
Alla extravaganta planer fick tyvärr strykas då jag som sagt inte har tid eller pengar till det nu. Dock inte sagt att bilen skall rulla vidare som den gjort. Ne då wink Här kommer en lista på vad som komma skall:

-Nordic Extreme E85 programvara - styrbox inhandlad (347hk och 480nm på hjulen)
-Henko 275lph bränslepump - Beställd idag
-BSR Optiflowfilter med avskärmning - Beställt idag
-630cc Siemens Deka spridare - Monterat och klart
-Bygge av nytt 3" med racekatt - Letar lämplig katt
- Byte av alla vakuumslangar i motor- Ej beställt

Dessutom har jag varit och hämtat en komplett reservdelsbil att plocka delar ifrån för att få min komplett och i fint skick!!

Mvh Daniel

Ser mkt fint ut!
Däremot är det inte 347hk på naven med denna mjukvara.
Ang tryckrör så skulle jag hålla mig till 2.5".
Byggde 3" tryckrör på in gamla og900 med TD04-18T #7 + Kina Ic (500x300x76)
och jag tyckte spooltiden blev onödigt mycket fördröjd.


Mvh

oh fan...ja som uppfattade fel. Spelar dock mindre roll för min del smile ska dock redigera det.
Mjo känner själv att det blev lite väl stort med den ic:n. Får se om jag kan få sålt den.

Mvh

Mvh Daaanyy
daaanyy
14 februari 2009 · 670 Inlägg

Var hos bilen igår. Den står ute och fryser hmm helt igensnöad o skit. Och när jag öppnade den så såg jag att det var blött i hela bilen och börjat komma mögel. PANIK
Så det var bara att dra fram skurhinken och ligga o skura inredningen i fem minus. Efter det satte jag in en kupevärmare som står o snurrar några timmar per dygn samt en megafuktslukare. Får se om det hjälper.
Kommer några bilder ikväll.....jag lovar smile
Har även fått för mig att byta IC:n igen. Så om någon är intresserad så hör av er!

Puss o kram

Mvh Daaanyy
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang