Stendör Stereo efter inkoppling av slutsteg

sN4P
2 september 2008 · 205 Inlägg

Igår kopplade jag in slutsteg + baslåda, hann spela ca 10 - 15min och skulle sedan byta skiva, när jag satte in den andra skivan så dog stereon helt (Dvd av märket Hillman). Och nu är den stendöd!
Har kollat alla kablar runt stereo och slutsteg det verkar vara som det ska, jag hittade inget fel.

Nu undrar jag kan som kan ha gått snett ? Tacksam för svar

HKS C(^^,)
2 september 2008 · 453 Inlägg

slut på batteri tongue ??
Kollat säkring ? Tror det är en 10a säkring.  kolla även säkringen bakom stereon om den nu har det smile

sN4P
2 september 2008 · 205 Inlägg

HKS skrev:
slut på batteri tongue ??
Kollat säkring ? Tror det är en 10a säkring.  kolla även säkringen bakom stereon om den nu har det smile

Batteriet är det inget fel på, bilen går ju som den ska. Har kollat säkringarna på strömkabeln och dom var inte trasiga

HKS C(^^,)
2 september 2008 · 453 Inlägg

Ja men kolla säkringen till radio i säkringsboxen då ?

sN4P
2 september 2008 · 205 Inlägg

HKS skrev:
Ja men kolla säkringen till radio i säkringsboxen då ?

Säkringarna i bilen menar du ?

HKS C(^^,)
2 september 2008 · 453 Inlägg

sN4P skrev:

HKS skrev:
Ja men kolla säkringen till radio i säkringsboxen då ?

Säkringarna i bilen menar du ?

Jepp"!

sN4P
2 september 2008 · 205 Inlägg

HKS skrev:

sN4P skrev:

HKS skrev:
Ja men kolla säkringen till radio i säkringsboxen då ?

Säkringarna i bilen menar du ?

Jepp"!

Ska ta å göra det imorgon då!

sN4P
9 september 2008 · 205 Inlägg

Nu har jag kollat säkringen bakom stereon och säkringarna i bilen och ingen av dom verkar vara trasig.
Hur kan den bara dö helt plötsligt ? Någon som vet vad jag kan göra härnäst ? hmm

eX3Me Skåne Crazy Crew
9 september 2008 · 701 Inlägg

har du möjlighet att koppla bara stereon i en annan bil och se om den startar där? för att kunna utesluta om det är bilen eller stereon som är kass!

sN4P
9 september 2008 · 205 Inlägg

eX3Me skrev:
har du möjlighet att koppla bara stereon i en annan bil och se om den startar där? för att kunna utesluta om det är bilen eller stereon som är kass!

Har också funderat på det, men har ingen annan bil jag kan koppla den i. Tycker bara det är skumt att den blir stendöd då man har kopplad in steg å låda : /

eX3Me Skåne Crazy Crew
9 september 2008 · 701 Inlägg

Det är skumt, men det kan vara en tillfällighet och något annat som ställt till det
du har ingen polare som enkelt kan lyfta ut sin stereo och prova
eller om du åker in där du köpt den om kollar om de kan prova den!

Brandis Diktator
9 september 2008 · 968 Inlägg

varför inte bara ta en multimeter (kostar väl 140 kr på clas ohlsson och du kommer ha användning av den rästen av ditt liv) och mäta om du får ström till den... så brukar man börja felsöka el grejer i min värld iallafall..

sN4P
9 september 2008 · 205 Inlägg

eX3Me skrev:
Det är skumt, men det kan vara en tillfällighet och något annat som ställt till det
du har ingen polare som enkelt kan lyfta ut sin stereo och prova
eller om du åker in där du köpt den om kollar om de kan prova den!

Ska höra mig för med någon polare, dock så vet jag inte vart den är köpt, den följde med bilen. Hillman tror jag den hette och det märket låter ju lite skumt

eX3Me Skåne Crazy Crew
9 september 2008 · 701 Inlägg

Brandis skrev:
varför inte bara ta en multimeter (kostar väl 140 kr på clas ohlsson och du kommer ha användning av den rästen av ditt liv) och mäta om du får ström till den... så brukar man börja felsöka el grejer i min värld iallafall..

LOL
det är ju en lösning med
och som du sa ska man pilla med stereo så kommer man ändå ha mkt nytta av en digitalmultimeter!

sN4P
9 september 2008 · 205 Inlägg

eX3Me skrev:

Brandis skrev:
varför inte bara ta en multimeter (kostar väl 140 kr på clas ohlsson och du kommer ha användning av den rästen av ditt liv) och mäta om du får ström till den... så brukar man börja felsöka el grejer i min värld iallafall..

LOL
det är ju en lösning med
och som du sa ska man pilla med stereo så kommer man ändå ha mkt nytta av en digitalmultimeter!

Bra Idè big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang