Hur man INTE ska göra. Kantstötta pentor? Nejdå.

HKS C(^^,)
3 september 2008 · 453 Inlägg

_Glenne_ skrev:

HKS skrev:
Ush! Hur fan kan den bilen gått genom BES!! yikes
borde förbjudas med sånna fylle pråm!
Jaja
Tur att ingen skadades i alla fall smile

dom behöver inte va fin utvändigt för att gå igenom bes roll

Nej vet. Med tanke på all rost så borde ju trösklar , balkar o inneskärmar inte heller vara i bra skick .

Opelmadness German cars, quality and beyond
3 september 2008 · 8 197 Inlägg

Vad har rosten med tråden att göra egentligen? Bara undrar.. Finns ju värre än det där som går genom bes. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Lardi SQ
3 september 2008 · 1 343 Inlägg

HKS skrev:

_Glenne_ skrev:

HKS skrev:
Ush! Hur fan kan den bilen gått genom BES!! yikes
borde förbjudas med sånna fylle pråm!
Jaja
Tur att ingen skadades i alla fall smile

dom behöver inte va fin utvändigt för att gå igenom bes roll

Nej vet. Med tanke på all rost så borde ju trösklar , balkar o inneskärmar inte heller vara i bra skick .

så du kör uteslutningsmetoden? en sak rost allt rost? balkar kan va lagat innan osv?

Ljudnörd!
HKS C(^^,)
3 september 2008 · 453 Inlägg

Lardi skrev:

HKS skrev:

_Glenne_ skrev:

dom behöver inte va fin utvändigt för att gå igenom bes roll

Nej vet. Med tanke på all rost så borde ju trösklar , balkar o inneskärmar inte heller vara i bra skick .

så du kör uteslutningsmetoden? en sak rost allt rost? balkar kan va lagat innan osv?

Just det jag inte gjorde om du bara kunde öppna ögonen lite mer så skrev jag  BORDE  = Kanske , Eventuellt , Skrev aldrig att det var det!

Lardi SQ
3 september 2008 · 1 343 Inlägg

HKS skrev:

Lardi skrev:

HKS skrev:

Nej vet. Med tanke på all rost så borde ju trösklar , balkar o inneskärmar inte heller vara i bra skick .

så du kör uteslutningsmetoden? en sak rost allt rost? balkar kan va lagat innan osv?

Just det jag inte gjorde om du bara kunde öppna ögonen lite mer så skrev jag  BORDE  = Kanske , Eventuellt , Skrev aldrig att det var det!

haha du är rolig!

Ljudnörd!
la_palma Labborant
3 september 2008 · 307 Inlägg

luunggan skrev:

la_palma skrev:

J-P-R skrev:

Då har du inte sett mycket i livet du, kanske borde ta och kolla på amerikanska driftingserien, för det är ju "jänkare" som körs där med, om än modernare.



Tyvär kan jag inte säga att det är tråkigt ens det som hänt, för på något högervänster tror jag att du inte sörjer så djupt. Jag menar, bilen såg inte direkt ut att vara i mintcondition utan har säkert få utstå en hel del stryk med sladdande och burnande. Då händer något sånt här, förr eller senare, vilket jag antar du räknat med.

Har ganska så svårt att tro att dom kör med gamla jänkare med original stötdämpare i den amerikanska drifting serien, kanske är det du som ska titta närmare nästa gång??

Jag har svårt att tro att man kör någon driftingbil med original stötdämpare.

Hehe jag me!!!

la_palma Labborant
3 september 2008 · 307 Inlägg

HKS skrev:

la_palma skrev:

FLindgren skrev:
ja raggarbilar som du har har jag då aldrig sätt sladda..bara skyter om att det driver i rätt ände och alla sina stora muskler...hur kommer det sig?

Hahah håller med! Har aldrig sett en raggare på häng men stora i käften är dom, frågan är om det ens går med en jänkre som är slappare i fjädringen än en rysk h*ra, dom välter väl före dom sladdar...

Då har du inte sätt mkt i ditt liv. Ett tips. Åk nästa sommar till västerås träffen ( Big power meet )
Först då kan du yttra dig om att dom inte kan sladda!
Ska ju inte komma här o snacka skit o ha pajjkastning om bilar hit o dit. Det man inte vet nått om yttrar man sig inte om!

Vad är det som får dig att tro att jag inte vet? Har som sagt haft ett par i familjen...

Hur många bilar hadde du själv? (Det man inte vet nåt om...)

Men visst kan göra dig den tjänsten att jag åker till "västerås powermeet" (<--Dom riktiga grejerna!) och se om min uppfattning om amerikanarnas stötdämparebyggen från 70 talet ändras...

Senast redigerat av la_palma (3 september 2008)

vikko
3 september 2008 · 13 Inlägg

volvo_r-optik skrev:
gjorde i princip samma sak. fast med min gamla bil.
hade 18" ace race fälgarpå.  och fick snurr i en kurva och just i den kurvan hade dom 15 cm höga stenkanter som vägkant. 3 av 4 aluminiumfälgar vart det o kasta. sne bakaxel. skaplig smäll mot en av balkarna under bilen. bärgning därifrån... slutade med att jag fick pynta upp 15 loppor ur egenficka. kom ur verkstan med plåtfälgar och 15,000 kr fattigare. var inte så kul.
tänk på hur ni kör!  det gör jag!!

Fyfan så surt. Mina fälgar var ju värd typ 1000kr för alla 4, och bilen inte mycket mer. Vet av en hel bäram som jag ska byta fram, det är lite jobb, har plockat bort det gamla och så.. Det jobbiga är att jag måste loss med tråget, kanske måste köpa ett nytt om det inte går laga, också trågpackning, ungefär det som kommer kosta för mig. Direkt efter smällen tänkte jag "tur man inte hade nå 18 tummare"

Volvo Amazon "foose chrome" (1967)
Mercedes 300TDT "w124" (1992)
MrTurbo Better than God \o/
3 september 2008 · 1 882 Inlägg

Dax att sluta leka kanske. Skyll dig själv, hoppas det kostar mer än det smakade... roll

Edit; Läste precis det "volvo_r-optik" skrev. DET kostade ...  hmm

Senast redigerat av MrTurbo (3 september 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Rand
3 september 2008 · 1 024 Inlägg

HAHAH kan du värkligen köra bil ?

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Holiace
3 september 2008 · 1 754 Inlägg

Ouch! Nice motorhuv dock... Stackare

Jag kan inget om allt.
MrTurbo Better than God \o/
3 september 2008 · 1 882 Inlägg

Rand skrev:
HAHAH kan du värkligen köra bil ?

Nej det kan han VERKLIGEN inte..  Alla är dåliga på något... wink

Senast redigerat av MrTurbo (3 september 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
MrTurbo Better than God \o/
3 september 2008 · 1 882 Inlägg

FLindgren skrev:

NxV skrev:
*host. -volvoraggare

ja raggarbilar som du har har jag då aldrig sätt sladda..bara skyter om att det driver i rätt ände och alla sina stora muskler...hur kommer det sig?

Jasså? Jag som brukade kana på bredden i våra kära rondeller. Så du har inte SETT allt...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
BTLulle
3 september 2008 ·

Det syns vilken ålder det är på dom här på forumet sad, för det första så lägger ingen med lite förnuft ut bilder på sin egen buskörnig. sen är han påhejad av 14is gänget som tycker synd om honom madmadmadmad Skärpning, om ni buskör på allmän väg kan ni ju vara så klyftiga att ni inte lägger ut bilder på buset, för ni går ju faktiskt att spåra fast ni använder alias.

Det är sånna här inlägg som man funderar farför man hänger här över huvudtaget. mad

Peter

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 september 2008 · 5 753 Inlägg

BTLulle skrev:
Det syns vilken ålder det är på dom här på forumet sad, för det första så lägger ingen med lite förnuft ut bilder på sin egen buskörnig. sen är han påhejad av 14is gänget som tycker synd om honom madmadmadmad Skärpning, om ni buskör på allmän väg kan ni ju vara så klyftiga att ni inte lägger ut bilder på buset, för ni går ju faktiskt att spåra fast ni använder alias.

Det är sånna här inlägg som man funderar farför man hänger här över huvudtaget. mad

Peter

" för att bli gammal och erfaren måste man vara ung och dum"  wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
-Mackan- Fire And Silk
3 september 2008 · 2 254 Inlägg

BTLulle skrev:
Det syns vilken ålder det är på dom här på forumet sad, för det första så lägger ingen med lite förnuft ut bilder på sin egen buskörnig. sen är han påhejad av 14is gänget som tycker synd om honom madmadmadmad Skärpning, om ni buskör på allmän väg kan ni ju vara så klyftiga att ni inte lägger ut bilder på buset, för ni går ju faktiskt att spåra fast ni använder alias.

Det är sånna här inlägg som man funderar farför man hänger här över huvudtaget. mad

Peter

Klart att det är synd, han hade oturen att förstöra sin bil! Och bara för att han är ute och sladdar så betyder det inte att han planerat att förstöra bilen. Det spelar ingen roll, så fort det är oavsiktligt är det synd att något går sönder! Och nu kanske det är så att han lägger upp bilderna, och berättar om händelsen i förebyggande syfte.....

Mvh Markus


EDIT, det inte bara kanske är i förebyggande syfte, kollar på man på rubriken så är du helt klart i förebyggande syfte.

Senast redigerat av -Mackan- (3 september 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
NxV ElectroRaggare
4 september 2008 · 883 Inlägg

FLindgren skrev:

NxV skrev:
*host. -volvoraggare

ja raggarbilar som du har har jag då aldrig sätt sladda..bara skyter om att det driver i rätt ände och alla sina stora muskler...hur kommer det sig?

HAHAha, lol jag som trodde det var en sunkig 240 på bilden lol

Kanske dax att öka upp ljusstyrkan lite på skärmen så man ser vad man missar här i livet big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Pikey
4 september 2008 · 2 283 Inlägg

NxV skrev:

FLindgren skrev:

NxV skrev:
*host. -volvoraggare

ja raggarbilar som du har har jag då aldrig sätt sladda..bara skyter om att det driver i rätt ände och alla sina stora muskler...hur kommer det sig?

HAHAha, lol jag som trodde det var en sunkig 240 på bilden lol

Kanske dax att öka upp ljusstyrkan lite på skärmen så man ser vad man missar här i livet big_smile

Du missar inget. tongue

R.I.P. Michael Jackson!
bmx
4 september 2008 · 7 100 Inlägg

öhhh,de började med att nån lagg upp bilder på ett par "kanstötta" fälgar,och nu helt plötsligt så är det krig mot alla jänkare!!??!!!

känns som att de har spårat ut en hel del!(plus att tråden snart kmr att bli låst)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Mr_EmCom Med.lem
4 september 2008 · 3 759 Inlägg

ja lås skiten nu, okrar inte ha den lysna blått i min inläggslista..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang