Tjena tänkte höra med er som kan lite mer än mig inom detta område om vilket framsystem som jag ska köpa till min bil. Jag kör en Audi A3 -04 två dörrars och har en pioneer aktiv baslåda i bagaget som låter helt ok, hade tänkt att bara byta högtalarna fram och inte hålla på för mycket med byta kablar mm. det är därför jag ska ha 4" högtalare bara. Musiken som jag spelar är väldigt blandad mesta dels är de radio musik (rixfm). Har "audi navigation plus" som huvudenhet utan lågnivå utgång.
Min fråga är väl om man ska lägga mer krut på slutsteget eller på högtalarna?, om ni har några andra förslag så skrik bara hade väl tänkt mig max. 2500:- och då vill jag ha högnivå ingång på steget (orginal sterio). Hade tänkt o beställa på fredag så föreslå gärna system ni har egen erfarenhet av. thx
ps. En snabb fråga till ska man kolla efter effekt (RMS) på slutsteg eller ska man mer gå efter märke och pris, kan inte spec. mycke om billjud som ni märker
Har kollat lite på orginal kablarna som är i min audi och dom ser rätt tjocka och helt ok ut. Jag hoppas på inte behöva byta ut dom då de så jäkla mycke pill med nyare bilar.