Update 12
080915
Tätt på uppdateringarna just nu känner jag. Efter ett tråkigt möte på Arbetsförnedringen
så var det raska kliv till bilen som stod utanför och väntade.
Igår tog det stopp när man skulle till med det nedre fästet till fjäderbenet - det med tre bultar varav två sitter ihop med en bricka - och man gav upp då man inte längre såg nåt.
Så. Idag, en underbar måndag - med en trög start - så fortsatte man jävlas.
Spelade ingen roll hur jag än gjorde. Provade med domkraften - såsom jag gjorde på förra sidan - att trycka på underifrån med en liten domkraft. Men såsom tidigare så ville den såklart tryckas utåt. ja uppåt också men till slut var man ju, oavsett egna påtryckningar, ändå en halv decimeter ifrån målet.
Så.
Drog en sådan spännrem runt andra hjulet och försökte få domkraften att gå rakt uppåt - men icke. Ja visst gick den rakt upp, men sen gick det alldeles för tungt för att få den att..äsch. Lång historia.
Jag gick över till grannen och krälade.
Så han kom ut.
- Höj upp bilen på andra sidan med min domkraft jag har i garaget, säger grannen då. Och jag funderar. Vad fasen har andra sidan med denna sida att göra? Måste ju bara bli krångligare? Men. Jag gjorde som han sa.
Och precis när hjulet lättade på andra sidan - förarsidan - så sa grannen:
- Ja nu kan du få dit skruvarna..
Så jag gick runt bilen och tamefan om inte fästet satt på plats! Hur gjorde människan?
Jo tydligen så är det så det funkar. Lyfter man i andra änden så trycks det ner på andra sidan pga ett stag - eller hur det nu var - så kort och gott. Då går det bra.
- Hur länge har du hållt på med det här, frågade grannen.
- Mjae hela dan...och igår, sa jag generat.
Hursomhelst. Från och med detta gick det rätt bra. Sista som skulle på var muttern till styrstaget. Det var nu det såklart visade sig hur dåliga jängorna var på staget. Spelade ingen roll hur mycket jag än försökte så gled den bara av. Provade med en borste och rostlösningsmedel men lösningen utan räckhåll.
Hittade då av en slump en mutter som såg en aningens större ut, som faktiskt passade. Samma storlek som förra muttern - 19s nyckel - men skillnaden var att jängen tog längre ner och därför fick fäste.
Så.
Efter mycket om och men - JAG ÄR KLAR...fram i alla fall

[Taget 080915]*Klar med sänkningen fram. Helhetsbild fram..*
[Taget 080915]*Sänkning fram klar..framifrån*
[Taget 080915]*Helhetsbild med sänkningen fram. Stängde huven..*
[Taget 080915]*En hammare att jämföra höjden med..typ*