En "off topic-update"
080920
Har inte gjort nåt med turbon på ett par dagar nu. Grejen är inte att det inte finns nåt att göra, utan snarare att man är så paff att man faktiskt är klar med sänkningen - så man vet inte vad man ska ta och göra härnäst.
Stod häromdagen och bara glodde på bilen. Såg den framför mig hur jag ville ha den och tankarna bara snurrade. Hur i hela friden ska jag ta mig dit? Visst. Planera. Fundera. Bygga. Vara finurlig. Men när man har så pass lite kunskaper som jag har - då krävs det mer än bara det.
Så.
Har haft paus och i stället pysslat med min andra bil - eller första? - gltn. Eller Buken som den även kallas för. Blir skönt att ställa av den snart, men förmodligen får den vakna upp i vinter igen. Den har sina bekymmer - oljeläckage är ett av dem - och för stunden känns den lite osäker. Nästan så man skämtsamt kan säga att turbon känns säkrare.
Hursomhelst.
[Taget 080918]*Nya antennen till VHF/UHF Transceivern*Först blev antennen till "komradion" monterad. Har införskaffat en som sänder på samma frekvenser som tex båtarna, så att jag bland annat kan snacka med grannen som är "lite" av ett radiofreak.
[Taget 080920]*Nya antennen..en till ja..*Sedan idag blev det en ny antenn. Ja en ny säger jag. Fränt med antenner, oavsett vad andra tycker. Denna antenn är dock mer behövlig då den går till snutradion.
[Taget 080920]*Kabeldragning de luxe*Drog kabeln från bakrutan, innanför taket, vidare ovanför dörrarna - fortfarande innanför innertaket - och vidare ner i A-stolpen, där den slutade i gamla stereofacket.
[Taget 080920]*Noga ska det vara..*
[Taget 080920]*En glad jävel. Även kallad Henrik. Min granne...radiofreaket*Radion - en Commander - var en relik jag hade liggandes bland en massa ouppackade lådor. Var det inte för att grannen hade den än idag legat där. Med några nya kristaller - och vipps funkade den. Ja. Och så blev det ny antennkabel och nytt fäste. Ja och så nya strömsladdar..men annars var det bara "vipps".
[Taget 080920]*Snutradion..reliken..*Ja. På sätt och vis har ju denna montering - off topic eller ej - med projektet att göra i alla fall. För sen blir det snarlik kabeldragning i den bilen - om man inte stjäl allt vi monterat idag rakt av dvs - och då är ju samtidigt allt redan draget. Snyggt och prydligt.
Sen är det bara att föra över radion beroende på vilken bil man vill ha.
"Smidigt" och bra..