Update 24
081015
Blir en stor uppdatering det här. För den som lägger märke till det, så backar jag bandet en aning, och tar upp onsdagen där jag påbörjade "vinteruppdateringen".
Är man lite av en extraljusnörd så är det klart att man inte "bara" skruvar dit hela paketet och kör. Nehejdå. Jag ska såklart fundera. Grubbla. Hur ska det sitta? Kan det sitta här? Och vad ska det sitta på?
Letade - efter många funderingar - fram en plåtbit och började bygga.
[Taget 081015]*..så här ska det sitta..*Vinkelslipen fick åter komma fram och gå bärsärk på omgivningen. Plåtbiten skalades ner till lagom storlek.
[Taget 081015]*...lagom storlek..*Sen gick man över till bilen och mätte och...återigen funderade. Är inte helt hundra på exakt vart jag skall ha den lilla "hållaren", men det lär nog visa sig. Intill batteriet är i alla fall ett måste. Annars räcker nämligen inte kablarna..
[Taget 081015]*..pysselpyssel..snart ska dom på..*Bockade..eller vad det nu heter..sedan till plåtbiten till önskad form och gick sen med kapen och snyggade till den. Otroligt vad roligt instrument det är egentligen

[Taget 081015]*Det tar sig..*Sen på med lite färg. Hade en burk med svartfärg fortfarande liggandes.
[Taget 081015]*Klar för montering. Ska bara torka..*Update 25
081018
Då var som sagt bilen tillbaka. Ny, fräsch kamrem med spännrulle. Nya muttrar - jodå verkstaden kostade faktiskt på nya sådana - till fläkten så dom inte längre är runddragna

Och den nya packboxen och oljetrycksgivaren skadar ju inte heller. Men. Smakade det så kostade det.
Hursomhelst.
Idag lördag så var det dags att avverka lite punkter på en lista jag suttit och klurat på.
[Taget 081018]*Lite av grejerna..nya bromssköldar..nya dammskydd och nya bromsskivor. Brembo you know*Det roliga med det hela är ju att man har redan gjort det en gång innan. Men då var det på Glt:n. Den här gången gick det snabbt. Upp med bilen på domkraften. Lös med hjulet. Lös med bromssokets båda bultar på baksidan..
[Taget 081018]*..hade kunnat sett värre ut..*Sen lös med skyddskåpan, bort med sprinten - som såklart skulle jävlas - vidare försiktigt plocka bort lagren..ja..och efter en stund kom man fram till slutmålet: dammskydden och skölden.
[Taget 081018]*...nån skillnad..mja..?
*
[Taget 081018]*..dit med bromssköld och dammskydd..*
[Taget 081018]*..nogrann ska man vara med gummiringen runt navet. Upp på kanten ska den..*Sen på med allt i stort sett omvänd ordning. (..bara jag som tycker detta helt plötsligt påminner om texterna hur Haynes handböcker..?)
[Taget 081018]*..för att göra en lång historia kort; allt monterat
*
[Taget 081018]*Hammarlack duger gott. Funkade bra till Glt:n så varför inte till denna..?*
[Taget 081018]*KLAR*Jahapp. Bara att släppa ner bilen..och ta andra sidan. Men. Det får ni banne mig räkna ut hur det såg ut. Men. Utifall ni inte orkar, så kan jag tipsa om att det blev exakt likadant - fast spegelvänt

[Taget 081018]*Extrabild...min exeptionella bortförklaring till varför jag inte hann mer på listan av vad som skulle göras idag, var att min bror och brorson var på besök. På bilden, morsan och Milliam
*