Update 26
081020
Jahapp. Då var det måndag. Allt för extraljusmontering klart under huven. Kändes oerhört bra att gå ut till bilen och sätta igång med projekt-montera-på-bågen-med-tillbehör. Vilket skulle visa sig jobbare än vad jag trodde det skulle vara..
[Taget 081020]*..lös med regplåten..lös sa jag!*Det började med att ena skruvan till regplåten helt enkelt inte ville släppa taget. Efter lite svordomar och lite undersökningar, så lät jag helt enkelt plåten hänga kvar i sparterläge. Ja va fasen. Man kommer ju åt i alla fall?
Sen var frågan - ja jag har aldrig monterat nåt liknande så det lät bra i mitt huvud - om man skulle använda skruv eller genomgående bult med mutter innanför.
[Taget 081020]*Provmätning..man tager vad man haver om man är själv och pysslar..*Provade först med att borra upp hålen - efter mätning, och ommätning, och ommätning - men ja. Genom plasten gick det väl bra..sen tog det bara stopp. Så pass stopp att borren gick tvärt av.
Nya svordomar fick komma till världen.
Så då provade jag med skruvar. Hittade exelenta sådana i min farbrors garage - *host* - och letade fram farsans skruvdragare. Det...tog tvärstopp. Hände absolut ingenting.
Nya svordomar.
Så jag plockade således fram borrmaskinen igen, dit med en ny borr - och så satte man igång igen. Malde mig igenom vad som kändes som en evighetsplåt. Tamesjutton om inte en borr till gick av..
Ännu fler svordomar.
För att göra historien kort. Jag tog en tredje borr och malde vidare..
[Taget 081020]*..fästena äntligen på plats..*Så skulle man dit med bågen. Äntligen. Man klickade dit ena fästet. Inga problem. Liksom gled in, välsmort och stadigt som...eh. Ja..
Men det andra hålet ville inte. Hur mycket man än tryckte på så gick det inte. Skrek och svor men det blev för sned vinkel. Jag hade monterat fästet får långt in!
Blev efter mycket övervägande - läs svordomar - till att plocka lös fästet, och sedan sätta sig och köra med borren ut och in, ut och in och..eh. Hur sjutton låter det här nu då?
Hursomhelst..*HOST*

[Taget 081020]*Äntligen monterad*Så det som är kvar nu är stabiliseringsstagen upptill. Krokarna skall monteras. Sen är det rock&roll. Bra lyse hade man på vägen hem till lägenheten i alla fall...även om alla lampor stod åt olika håll

[Taget 081020]*Bonusbild. Fästet med reläerna, samt kabeldragningen. Ska bli ännu bättre..lovar!*