Inför: Nya Bilradiohuset/TeamSpån Ljudtävling Borås 13/9 I Samband Med GBrt Träffen

Bamse940Ltt
7 september 2008 ·

Lördagen den 13/9 kommer vi att annordna en ljudtväling i samband med GBrt har sin träff/utställning i Knalleland på Mcdonalds parkeringen Borås.
Vi kommer ha en tävling i tävlingsmomentet Bassrace. Detta är en även en officiell sm tävling som är GRATIS!

Tider: kl 18-21. var i tid, kval i bassrace från kl 18-19. kl 19.10 kör vi stegar (kvartsfinal, semifinal, final) i bassrace. ca kl 20 kör vi fri mätning i SPL (hur högt man spelar) tills träffen är slut.

Klockan 18.10 Demar Team Spån Bassrace o förklarar hur det funkar

Prisutdelning kl 20.45 för bassrace + pris från Nya Bilradiohuset.

Detta går ut på att spela så nära ett dB värde som möjligt på 30s.
Vi kommer även att ha så man kan prova hur högt man spelar. Allt mäts med samma mätare som används i billjudstävlingar i hela världen. Termlab heter det. Det används även här i Sverige på tävlingar där vi i Team Spån deltar.

Man behöver inga anläggningar för 50.000 för att va med o spela. Detta är en prova på tävling.

Nya Bilradiohuset kommer ha öppet hela kvällen med 20% på allt utom cd-spelare i butiken missa inte detta. Där har dom det du behöver för att få riktigt bra ljud i din bil. Nya Bilradiohuset ger bort ett pris till vinnaren i varje klass i Bassrace.

Är det ngt ni undrar över så kontakta gärna ngn i Team Spån.

Detta är gratis att delta i.

Mvh Hela Team Spån, Markus på Nya Bilradihuset och Gbrt
www.123minsida.se/teamspan
www.bilradiohuset.se

Info ang SM Tävling: www.emmanet.se

Så här går det till:

Bass Race Highlights

Simple rules.
Contestants must play music (instead of tones, sweeps, etc.)
Contestants are classified by the performance of their system (as opposed to equipment, cost, experience, etc.)
Contestants are required to skillfully control the operation of their sound system. (This added dimension adds excitement to the contest.)

A Bass Race competition is comprised of two parts… Qualifying & Eliminations.

Qualifying

During qualifying, each contestant’s sound system is measured with an SPL (Sound Pressure Level) meter. This meter measures the average SPL of the contestant’s sound system in dB over a period of 30 seconds. (Remember, you can only use music CD’s while competing. In addition, all doors, windows, and other openings to the vehicle must be closed.) At the end of the 30 second measurement period, the contestant will be placed into one of six Bass Race classes based upon the contestant’s score.

The classes are:

110.0 db to  119.9 db
120.0 dB to 129.9 dB
130.0 dB to 139.9 dB
140.0 dB to 149.9 dB
150.0 dB to 159.9 dB

This method of classification groups contestants with similar scores in the same class.  The result is a contest that is fair for the contestants and exciting for everyone!

Senast redigerat av Bamse940Ltt (11 september 2008)

TT-Avant
7 september 2008 · 6 851 Inlägg

Det f*n att man inte kan komma..hade vart kul att testa dB igen..jakten på 145 repan är på G..! haha
Lycka till SPÅN

Senast redigerat av TT-Avant (7 september 2008)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
koff83 Medlem i Team Spån
8 september 2008 · 27 Inlägg

Det ska bli kul på lördag, hoppas på att det blir många av bilarna som kommer på gbrt träffen som vågar sig bort till vårt tält å tävla å så hoppas vi på fint väder oxåsmile

Senast redigerat av koff83 (8 september 2008)

Geiros Low is a lifestyle
8 september 2008 · 956 Inlägg

yeah. grymt att de är en SM tävling..

Hoppas folk vågar testa. grymt roligt.

Och bry er inte om SM "statusen" är som vilken annan tävling som helst..
alltså.. SKIT kul.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Ninisen naughty by nature
8 september 2008 · 11 Inlägg

Ja kom igen nu alla men ljud i bilen!!!! big_smile De e sååå kul! Behöver inte va värsta ljudet ni har
räcker med en lite lite bas, själv har jag bara en 10" o de duger bra wink I Dare You!!! cool

Senast redigerat av C2_nina (8 september 2008)

Volvo 940 "Vikingen" (1991)
omegaman1
9 september 2008 · 297 Inlägg

jag antar iaf utmaningen nina . jag har bara en dragster tolva i min bil big_smile

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .
Opel Insignia "autobahn-loket" (2009)
dadde
9 september 2008 · 2 164 Inlägg

det är alltså tillåtet för mig att "tävla" med min audi? helt gratis? vill testa och se hur högt det låter bara, vore skojj att veta med tanke på att jag lagt ner typ 2tusen på ljudet och tycker själv att det är skit bra tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
Bamse940Ltt
10 september 2008 ·

helt rätt du kan prova hur högt du spelar gratis. men detta efter kl 20. innan det kör vi tävling i bassrace vilket också är gratis att delta i. så kom i tid o va med o tävla där med. bra priser står på spel smile kvalet börjar kl 18 så var där tills då om du vill spela bassrace med smile

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
10 september 2008 · 846 Inlägg

jag kanske kommer förbi smile får se hur vädret blir och pengarna haha smile

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Bamse940Ltt
10 september 2008 ·

det får vi hoppas att du gör. det är ju gratis att delta så lite soppa som kostar wink

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
10 september 2008 · 2 258 Inlägg

gillar värkligen Rubriken på denna tråden.... trooor de fattas nått....

Sump Runk Rätt O Slätt!
dadde
10 september 2008 · 2 164 Inlägg

har ni nån skiva som man skall spela, eller ska man ta med egen?? aja, nån borde ju ha en skiva man kan låna tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
koff83 Medlem i Team Spån
10 september 2008 · 27 Inlägg

I bassrace så är det musik som ska spelas, rekommenderar en med konstant bas, tex crank it up med Scooter. I den fria mätningen så är det bäst att köra ton, ex db jams skivan, men man får givetvis prova med musik oxåsmile Har en skiva som man ev kan få låna när man kommer fram om man frågar riktigt riktigt snällt tongue

Ninisen naughty by nature
10 september 2008 · 11 Inlägg

dadde skrev:
har ni nån skiva som man skall spela, eller ska man ta med egen?? aja, nån borde ju ha en skiva man kan låna tongue

De Löser sig smile finns nog nån skiva du kan låna big_smile

//Nina ***Team Spån***

Volvo 940 "Vikingen" (1991)
MrKerm Avstängd
10 september 2008 · 1 557 Inlägg

HyperSonica skrev:
gillar värkligen Rubriken på denna tråden.... trooor de fattas nått....

He he åller med hmm

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
10 september 2008 · 2 258 Inlägg

*cencur*

Senast redigerat av HyperSonica (11 september 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!
FLindgren
10 september 2008 · 5 089 Inlägg

det är ju därför ni har två trådar.. Denna för dom som vill åka på Bilradiohusets krims krams på lördag.. och http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … &p=250 För dom som vill ställa ut på Gbrts krimskrams på lördag tongue *hihi

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Bamse940Ltt
11 september 2008 ·

HyperSonica skrev:
Inför: Nya Bilradiohuset/TeamSpån Ljudtävling Borås 13/9 ... hmm... fin fem fel i denna meningen... eller oxå ETT JÄVLIGT STORT... Vad är detta för jävla egoism rent ut sagt?? Antingen så får infon vara riktig.. eller oxå så är detta första o sista samarbetet mellan Bilradiohuset/team spån och GBrt... Och jag skulle värkligen tycka det vore synd om de skulle gå så långt...
jag vill itne värka gnällig.. men det känns som om det har blivigt lite väl mycket fel nu..
Mvh En liiiite upphetsad/övertrött Martin

martin nu tycker jag att du hetsar upp dig väldigt mycke i onödan. o hade detta verkligen varit ngt problem så hade du sagt det personligen.. tycker det är synd o dåligt att förstöra en tråd på detta sätt o få folk att kanske ta avstånd från att komma o delta i detta för att man kan tro att det är väldigt fientlig stämning mellan oss. vilket det inte är!

ni bjöd in oss till att hålla en tävling på eran träff. är det inte våran tävling på eran träff vi annonserar för??

Senast redigerat av Bamse940Ltt (11 september 2008)

brillmongo
11 september 2008 · 874 Inlägg

Hmm, funderar kanske på om man ska vara me å tävla lite, jag har ju inte heller nåt direkt ljud i bilf*n men det vore ändå kul att se vad det lilla man har går för lol

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Bamse940Ltt
11 september 2008 ·

brillmongo skrev:
Hmm, funderar kanske på om man ska vara me å tävla lite, jag har ju inte heller nåt direkt ljud i bilf*n men det vore ändå kul att se vad det lilla man har går för lol

självklart ska du tävla.. det är därför vi är där så man prova smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang