Kan man lita på Swedenautolights.se?

Trod
9 augusti 2010 · 205 Inlägg

har också beställt från honom & de va massa klydd, försening, fel på varan jag fick osv...
inget bra omdömme!!!

/Tobbe
SLK 55 AMG
ApOllO
10 augusti 2010 · 4 Inlägg

Sitter i samma båt som er grabbar.
Väntar själv på att få tillbaka mina pengar.

ApOllO
11 augusti 2010 · 4 Inlägg

Exakt vad jag tänker göra om jag inte får mina pengar.

Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 augusti 2010 · 1 940 Inlägg

Låter som ett toppenföretag smile

Enda jag kan tänka mig i hans försvar är att han samlar ihop en massa beställningar och tar sen hem alla samtidigt för att spara på fraktkostnaden. Men det går så klart inte att driva ett företag på detta sättet om man inte har ofta en massa beställningar.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Girlie Girl
16 augusti 2010 ·

Väntar oxå på att pengarna ska bli återbetalade sad fast jag fått ett kvitto på överföringen så lyser dom med sin frånvaro. Fanns väl inga pengar på kontot när överföringen skulle ske...

Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 augusti 2010 · 1 940 Inlägg

Alla vill ha pengarna tillbaka, inte konstigt att kontot är tomt big_smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
JimmyBly
17 augusti 2010 · 4 Inlägg

ApOllO skrev:
Exakt vad jag tänker göra om jag inte får mina pengar.

Är väl du som är han bakom Sweden Auto Lights!?

BMW M6 (2006)
ApOllO
1 september 2010 · 4 Inlägg

JimmyBly skrev:

ApOllO skrev:
Exakt vad jag tänker göra om jag inte får mina pengar.

Är väl du som är han bakom Sweden Auto Lights!?

Seriöst vart i helvete får du det ifrån? hoppas på ett svar, då du helt seriöst måste ha rökt för mkt jazztobak.

NegerRambo Avstängd
2 september 2010 · 20 Inlägg

Jag har också fått problem med Sweden Auto Lights.

Min bror beställde vita bakljus till sin 240 för 2 år sen ungefär. Då var det inga bekymmer.

Jag ville såklart ha likadana till min 240 så jag beställde ett par den 19 JULI! Efter några dagar ringde dom personligen till mig och sa att dom var slut på deras lager och deras leverantör skulle skicka dom direkt till mig. Efter några dagar maila jag dom och fick ett kollinr. Såhär långt har det paketet kommit

http://server.logistik.posten.se/servle … 34090007SE

Efter ytterliga några dagar av väntan maila jag dom på nytt och skrev att paketet har fassnat någonstans. Dom lovade att dom skulle skicka ett par nya på nytt, vilket var den 24 AUG.

Nu har jag skickat ett argt mail och skrev att jag börjar bli olålig. Mailet innan som jag skrev till dom har dom inte svarat på. Så där rök deras löfte om svar inom 24 H.

Vafan ska man göra?

Jag har tagit reda på vem som äger företaget så får jag inte mina bakljus ringer jag honom personligen...

Senast redigerat av NegerRambo (2 september 2010)

ApOllO
2 september 2010 · 4 Inlägg

Mina pengar kom in idag efter mkt tjat.
Tjata  på grabbar så kanske ni får tillbaka pengarna.

NegerRambo Avstängd
3 september 2010 · 20 Inlägg

Svarar han inte på mitt mail på Måndag ringer jag honom.

tranceasia
15 september 2010 · 4 Inlägg

inget företag jag kommer någonsin handla från igen beställde lysen till corvetten 14 juni efter att ha prata med dom och dom fanns på lager mailar efter en månad och frågade hur det gick då var dom tot slut helt plötsligt men skulle komma in runt 20 jul men efter men med mycket vellande fram och tillbaks avbeställde jag dom 25 augusti då dom har lovat att skicka dom i flera veckors tid tog tog 3 veckor innan dom betalade tillbaks pengarna efter jag hotade med att gå vidare med ärendet

så tänk till innan ni beställer något därifrån

Volvo-nisse Kluraren
15 september 2010 · 90 Inlägg

agadiffen skrev:

Residence skrev:
iochmed att det är enskildfirma så skyddas han/företaget av PUL! därav INGA 4 sista siffror.

telenr till företaget: 0455-22049

okey det förklarar ju en del

Men å andra sidan tog det inga tider att få fram dom 4 sista siffrona heller....
Men låter ju inte som ett seriöst företag och garanterat ingen jag skulle handla av i viket fall...

Volvo 744 "Shrek" (1986)
Volvo V70N "Skalman" (2004)
Volvo S40 2,0i "Morris" (1998)
NegerRambo Avstängd
15 september 2010 · 20 Inlägg

Nu har jag fått ett svar om att mina bakljus skall levereras idag 15/9.
Jag har även sänt ett mail och frågat ifall dom verkligen är skickade och väntar nu på svar.

Bara att hoppas...

tranceasia
16 september 2010 · 4 Inlägg

hoppas kan man göra  fick sådant mail 3 gånger att det var skickad men men hoppas du får dina lyktor

NegerRambo Avstängd
16 september 2010 · 20 Inlägg

Jag skrev i ett tidigare inlägg att min bror beställde ifrån Sweden Auto Lights också, men han sa att han beställde ifrån V-Parts.

Fan, vilket jävla snesteg. Skulle ha källforskat lite först.

Girlie Girl
19 september 2010 ·

har oxå, efter mycke mailande fått tillbaka mina pengar.

Volvo950turbo
24 september 2010 · 46 Inlägg

Hade samma problem som er.
Tog 2 månader, först efter hot om polisanmälning kom paketet.

Krockade med bilen och volvo skulle beställa nya lampor.
Samma sak då också.

Att han inte sparar ihop lite pengar o samlar på sig ett lager.

Äckligt företagare

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
Hamilton
24 september 2010 · 8 864 Inlägg

Smutskastning av företag är inget som tas i garagets forum då dom allt som oftast inte kan bemöta kritiken.
Ta det den vanliga vägen i stället dvs kontakt med företaget direkt eller konsumentombud i kommunen eller polisen vid misstänkt bedrägeri.

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
chrizz Administratör
19 oktober 2010 · 11 783 Inlägg

Tycker nog inte detta är smutskastning, det verkar åtminstone inte vara trådskaparens huvudsyfte. Att man sen inte är nöjd är en helt annan sak, och det är inget fel i att diskutera det.

Låser upp.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang