Kan man lita på Swedenautolights.se?

MeepMeep Finraggare
19 oktober 2010 · 2 381 Inlägg

Tackar för upplåsningen

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
alfi
20 oktober 2010 · 3 Inlägg

jaha har väntat på mina grejer i nån månad och hittar denna tråd, hur ska man gå till väga med denna tomte för att få grejerna alt pengarna tebax ?

Slamd
21 oktober 2010 · 185 Inlägg

Måste ju ställa frågan varför ni som beställt nu den senaste tiden inte kollat upp företaget när det handlar om att betala i förskott? Det kommer ju knappast som en överraskning att vissa företag strular när det just handlar om betalnig i förskott.
Jag själv kollar alltid upp företag innan jag beställer även om man kan betala i efterskott.

BMW 330Ci Individual "Maggie" (2002)
Mrex
2 november 2010 · 1 Inlägg

Jag har för tredje gången försökt beställa varor från Sweden Auto Light. Första gången kom han med undanflykter i all evighet och jag fick till slut ställa ultimatum att han skulle betala tillbaka pengarna eller så åker jag och hämtar dem, först då kom pengarna tillbaka.

Efter någon månad kom samma annons ut igen, då beställde jag men krävde att han skulle skicka mot postförskott. Han vägrade och sade att om jag förskottsbetalade skulle grejorna levereras inom 10 dagar.

Jag anlitade en kompis för att lägga en order. Vad händer ? Sex veckor senare har inga grejor kommit,  samtidigt lägger han återigen ut samma annons på Blocket. Ytterligare fyra veckor senare efter ett par skarpa mail betalar han tillbaka pengarna. Han säger att det är en missuppfattning att det är specialvaror som importeras och att man inte kan vänta sig leverans på en gång, och nu har minsann grejorna kommit men en annan kund beställde dem så de har gått iväg.

Anmälning till Blocket abuse är postad, jag lägger ut det här för att varna alla som tänkt handla med det här företaget.

kebecka Team BJD. (bonnjävelsdriftare)
17 december 2010 · 10 Inlägg

Handla en vinge av dom kom efter 2dagar,
Men jag krävde att dom skulle skicka den mot postförskott vilket dom också gjorde.
Så jag är nöjde med dom än så länge men kommer nog inte handla mer av dom.
Kan man lika gärna handla hos realcar eller hova same shit
Men dom är seriösare.

Behöver din bil plåtas? Nya bilder att förgylla fotoalbumen med? DÅ är jag rätt fotograf för dig!
Kika gärna in på kebeckaphoto.blogspot.com
TWX
2 mars 2011 · 2 Inlägg

Rock-Star skrev:
iochmed att det är enskildfirma så skyddas han/företaget av PUL! därav INGA 4 sista siffror.

telenr till företaget: 0455-22049

Ps. söker ni på eniro.se , klicka på kartor -> skriv företagets adress och sen klickar på privatpersoner så får du fram kontaktuppgifter till företagets ägare for complaints

Vet att det är ett gammalt ärende men mycket aktuellt
Det om att PUL skulle vara orsaken till att han inte skriver sina 4 sista siffror är inte sant, det är ju inte jag/vi som skriver det det är ju han som SKALL uppge sina 4 sista siffror så att man kan kontrollera med skatteverket om han har regad firma och betalar sina skatter.

Nä anledningen är att han inte vill att man skall hitta honom, men det har jag gjort.

Jag har anmält honom till Blocket men de bryr sig inte se vad de svarar här under.
> Hej Hans,
>
> Vi har sedan tidigare registrerat ditt klagomål mot annonsören.
>
> Det är för oss svårt att kontrollera kontakten mellan köpare och säljare då
> vi i
> första hand tillhandahåller själva annonsplatsen.
> Vi kommer självfallet vidta åtgärder om vi får in många klagomål mot
> annonsören
> eller om det kommer in polisanmälningar men vi kan inte stänga ner
> annonsörens
> butik utan ett konkret underlag.
>
> Har du polisanmält händelsen?
>
Vad man kan läsa ut av detta är:
DE ÄR BARA INTRESSERADE AV DE SOM ANNONSERAR VI BRYR OSS INTE OM DERAS KUNDER OCH OM DE LURAS PÅ VAROR OCH PENGAR.

Om det är någon som fortfarande inte har fått sina pengar så kan jag hjälpa till med det bara kontakta mig.

Jag har talat om för honom att jag skall söka efter så många som möjligt som han har lurat på pengar, han undrade då om jag skulle förtala honom offentligt ute på nätet jag svarade att det är inte förtal om man skriver fakta och kan dokumentera det.

MVH

Hans

xzit
16 mars 2011 · 448 Inlägg

har problem med dem just nu.
någon som har ett eventuellt telefonnummer till ägaren  ?

Xzit
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
28 mars 2011 · 463 Inlägg

Goolga man på Sweden aitolights, så kommer denna tråden upp som nr:2... vilket är grymt bra, så andra hinner läsa detta INNAN dom beställer från det stället.. Jag fick iofs mina saker... men 2 månader efter avtalad tid och inbetalningsdatum. smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
nicklas_lulea
26 april 2011 · 2 Inlägg

Ja man skulle nog har läst forum INNAN man beställde något. Har beställt EU Kit till min Corvette C5 och känner igen en del av de inlägg som innehåller kommentarer ifrån Sweden Auto Lights... Uppskjuten leverans, förseningar mm.

Det värsta av allt är att bilen "står" och jag är beroende av konverteringen för att naturligtvis kunna både registreringsbesiktiga bilen och kontrollbesiktiga den... Grrrrr....

Någon som har tips på va fan man skall göra? Har betalat 5695:- (korkade som man är) och här står man... känns snopet och jag tvivlar starkt på om jag kommer att få mina grejer som för övrigt har blivit försenade två gånger redan.

hangman
26 april 2011 · 2 174 Inlägg

XzitXR3I skrev:
har problem med dem just nu.
någon som har ett eventuellt telefonnummer till ägaren  ?

fixa hans namn bara ska jag fixa adress telefonnummer alltihop åt dig.

gamlingen
26 april 2011 · 5 198 Inlägg

varför i jössenamn förskottsbetala, ett seriöst företag kräver ingen förskottsbetalning... snabbare leverans,, varför ens tro på det .. ok förskotta nån hundring,, men flera tusen..

nicklas_lulea
26 april 2011 · 2 Inlägg

Företaget ifråga är ju vad jag förstår en enskild firma, bolaget utgår ifrån Karlskrona om jag läst rätt i forumen. Visst, jag är helt med på att man INTE skall förskottsbetala. MEN... man är ju mänsklig och jag vet att de handlar av MAM Motorworks i USA och vid beställning vill de ha betalt i förväg... Ingen ursäkt ifrån min sida, jag har gjort "fel" men vill fan inte bli lurad.

Det tråkigaste av allt... En "värdelös" Corvette C5:a som står och väntar på anpassning för besiktningen... Jävligt irriterande.

Sweden Auto Lights
Brovägen 8b
37142 Karlskrona

xzit
26 april 2011 · 448 Inlägg

jag fick mina pengar tillbaks tillsist iaf. dock påtala många gånger.

Xzit
N_W V8 de bästa som finns!
26 april 2011 · 1 092 Inlägg

En jag känner en som beställde bakljus till en BMW 7-serie(e38), i de fallet sa de hela tiden att de väntade in från leverantören och  de var förseningar mm. Sen lovade de vid flertal tillfällen att betala tillbaka pengarna. De tog ett år!! Skitföretag..

Senast redigerat av Niklasw (26 april 2011)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
26 april 2011 · 463 Inlägg

Någon måste ju sätta stopp för denna killen... han kan ju verkligen inte driva ett företag.. sad men som sagt om man googla så kommer denna sida som nr2... mycket bra tycker jag..

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Lindgren
26 juni 2011 · 85 Inlägg

jag beställde en takving till min v70 i torsdags, mot postförskott..
i fredags fick jag ett mail där han ville ha betalt i förskott.
då skrev jag varför, jag hatar att betala i förskott nämligen. tydligen var det för att vingen kom nån annanstans ifrån.. oseriöst tänkte jag och gogglade swedenautolights...
hittade då denna tråd, och det är ju ingen bra info om företaget..

då skickade jag ett mail att jag googlat och inte ville ha med honom att göra (avbeställde) detta skrevs moget!!

svaret jag fick lyder!

BRA! DÅ SLIPPER VI DIG!

så jag ber er ! HANDLA INTE DÄR! oseriösare företag har jag ALDRIG varit med om!!

efter detta blev jag förbannad och skrev att det var oseriöst och att jag ska publicera detta på olika forum. och kallade då företaget för ett "skitföretag" (vilket det är)

då skrev han att han skulle anmäla mig för förtal och att han hoppades att jag hade stor plånbok för detta skulle stå mig dyrt (för att jag kallade swedenaurolights för ett skitföretag)

detta är min historia! hoppas ni inte handlar där! för det är och förblir ett SKITFÖRETAG!!

MeepMeep Finraggare
27 juni 2011 · 2 381 Inlägg

Well, såhär har det hållit på rätt länge, exempelvis: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 00&p=1

Trodde vi hade konstaterat att man inte kan förtala ett företag enligt svensk lagstiftning, inte ens om det handlar om bolagsformen enskild firma så länge man inte går till kritik mot personen som äger firman alternativt publicerar namnuppgifter på vederbörande....

Så, låt honom försöka - det har försökts förr och inte varit direkt framgångsrikt.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
hangman
27 juni 2011 · 2 174 Inlägg

Lindgren skrev:
jag beställde en takving till min v70 i torsdags, mot postförskott..
i fredags fick jag ett mail där han ville ha betalt i förskott.
då skrev jag varför, jag hatar att betala i förskott nämligen. tydligen var det för att vingen kom nån annanstans ifrån.. oseriöst tänkte jag och gogglade swedenautolights...
hittade då denna tråd, och det är ju ingen bra info om företaget..

då skickade jag ett mail att jag googlat och inte ville ha med honom att göra (avbeställde) detta skrevs moget!!

svaret jag fick lyder!

BRA! DÅ SLIPPER VI DIG!

så jag ber er ! HANDLA INTE DÄR! oseriösare företag har jag ALDRIG varit med om!!

efter detta blev jag förbannad och skrev att det var oseriöst och att jag ska publicera detta på olika forum. och kallade då företaget för ett "skitföretag" (vilket det är)

då skrev han att han skulle anmäla mig för förtal och att han hoppades att jag hade stor plånbok för detta skulle stå mig dyrt (för att jag kallade swedenaurolights för ett skitföretag)

detta är min historia! hoppas ni inte handlar där! för det är och förblir ett SKITFÖRETAG!!

herregud vad är detta för kille egentligen :S låter som han är bror med han som har ridetech!

IceEyes Varningar: För många..
27 juni 2011 · 2 552 Inlägg

Beställde ett xenonkit från företaget och väntade i över 4 månader utan att produkten blev levererad, och uppenbarligen var killen heller inte tillräckligt kompetent för att betala tillbaka pengarna, för det krävdes ett flertal veckor och ett antal skriftliga utskällningar innan pengarna återbetalades.

Ett oseriöst företag enligt mig.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
stoltosmart
27 juni 2011 · 884 Inlägg

Fy satan vad glad jag är för att jag hittade denna tråd.
Hittat lite saker till min golf på denna sida jag skulle beställa men inte efter att jag läst detta om företaget.

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang