Kan man lita på Swedenautolights.se?

xzit
28 juni 2011 · 448 Inlägg

jag fick aldrig mina saker heller.

Xzit
JimmyBly
28 juni 2011 · 4 Inlägg

Nån måste ju stoppa den här snubben! Han verkar ju inte klok.

BMW M6 (2006)
jangrosch
14 juli 2011 · 5 Inlägg

Organisationsnr och alla hans uppgifter finns på:
http://www.bolagsverket.se/
http://www.ratsit.se/
http://allabolag.se/

Jag har Polisanmält och krav till Kronofogden är på väg in nu.
För hans del kommer allt bara kosta mer pengar men det är ju tydligen hans val.
Jag hoppas att alla verkligen anmäler så det kommer fram hur dom luras.

hammar016
15 juli 2011 · 25 Inlägg

Även jag har gjort en polisanmälan i dag då jag varken fått varan jag betalat för eller mina pengar tillbaks trots åtskilliga löften om det.
Edit 2011-08-07 väntar fortfarande på pengar eller på att få höra ngt från farbror blå under tiden verkar allt rulla på som vanligt på S.A.l

Senast redigerat av hammar016 (7 augusti 2011)

Rider19
7 september 2011 · 4 Inlägg

Nääää  fuck  http://www.swedenautolights.se/ är oseriösa

jangrosch
9 september 2011 · 5 Inlägg

Idag fick jag mina pengar tillbaka + ränta..
Gick 1.5 månad efter att jag skicka in till Kronofogden innan han valde betala.
Jag tjänade till och med en slant på alltsammans till slut. smile

Hammar016
Ingen ide du väntar på polisen.
Skicka in Betalningsföreläggande på Kronofogden, gick fort att gå och fylla in en blankett.
Sen så kan du också begära ränta.

xzit
10 september 2011 · 448 Inlägg

jangrosch skrev:
Idag fick jag mina pengar tillbaka + ränta..
Gick 1.5 månad efter att jag skicka in till Kronofogden innan han valde betala.
Jag tjänade till och med en slant på alltsammans till slut. smile

Hammar016
Ingen ide du väntar på polisen.
Skicka in Betalningsföreläggande på Kronofogden, gick fort att gå och fylla in en blankett.
Sen så kan du också begära ränta.

nice, skulle man själv gjort , tog ji x antal månader innan vi lyckades få våra pengar tillbaks

Xzit
Rider19
12 september 2011 · 4 Inlägg

Han måste stoppas.  Jag har polis anmält han ; anmält till konsumentverket och har skrivit till aftonbladet.

vecka 1 : dom leveras i veckan
vecka 2: kommer efter helgen
vecka 3: skickas i vekan
vecka 4: efter 100 mailande

Citerar vad han sa till mig.

- Att du orkar tjafsa för 350 kr, lägg av med attityden, uppfattat !

Jag tror att han lever på de som ger upp.

hammar016
13 september 2011 · 25 Inlägg

Har nu skickat in papper till kronofogden och min polisanmälan ligger kvar. Har en hel drös med mail från företaget sparat på min hdd.

gamlingen
13 september 2011 · 5 198 Inlägg

hammar016 skrev:
Har nu skickat in papper till kronofogden och min polisanmälan ligger kvar. Har en hel drös med mail från företaget sparat på min hdd.

Vad kostar kronis DEJ om du inte får ut nå pengar från företaget ?

jangrosch
17 september 2011 · 5 Inlägg

gamlingen skrev:

hammar016 skrev:
Har nu skickat in papper till kronofogden och min polisanmälan ligger kvar. Har en hel drös med mail från företaget sparat på min hdd.

Vad kostar kronis DEJ om du inte får ut nå pengar från företaget ?

Det kostar 300kr att skicka in betalningsföreläggande men dom pengarna får man senare tillbaka om man "vinner" ärendet.
Jag råder er att prata med konsumenthjälpen som finns i eran kommun, har ni skött allt rätt så kommer dom helt säkert att råda er till att skicka in betalningsföreläggande och att ni kommer få rätt hos kronofogden.

gamlingen
17 september 2011 · 5 198 Inlägg

jangrosch skrev:

gamlingen skrev:

hammar016 skrev:
Har nu skickat in papper till kronofogden och min polisanmälan ligger kvar. Har en hel drös med mail från företaget sparat på min hdd.

Vad kostar kronis DEJ om du inte får ut nå pengar från företaget ?

Det kostar 300kr att skicka in betalningsföreläggande men dom pengarna får man senare tillbaka om man "vinner" ärendet.
Jag råder er att prata med konsumenthjälpen som finns i eran kommun, har ni skött allt rätt så kommer dom helt säkert att råda er till att skicka in betalningsföreläggande och att ni kommer få rätt hos kronofogden.

Få rätt är ju en sak,, frågan är ju om det finns nå pengar att få.. privat personer är ju inga prioriterade skulder direkt..konkursförvaltare och kronis och staten går först. Skulle tro att privat personer kommer ganska långt ner i listan.

Thommy_W
26 september 2011 · 55 Inlägg

Jag är en till som blivit grundlurad av denna människa! Har beställt ett par spegelblinkers, förskottsbetalat och nu har det gått en månad av tomma löften att jag ska få de... Har gett han tills på fredag på sig att antingen skicka blinkerserna, eller sätta tillbaka pengarna annars gör jag en polisanmälan..

Tepelsa
25 oktober 2011 · 1 Inlägg

Det går INTE att lita på Sweden Auto lights!
Inga varor kommer och du kommer inte att få pengarna tillbaka heller.
Enkelt!
Fusk bolag. Skulle ha läst detta innan gjorde beställning!

xzit
25 oktober 2011 · 448 Inlägg

rätt kul att dem skickar ut mail till en nu att dem ska vara bättre på att leverera varor osv nu när det finns fler bolag som gått konkurs osv.


haha , dra den om rödluvan skulle jag säga

Xzit
Thommy_W
25 oktober 2011 · 55 Inlägg

Tepelsa skrev:
Det går INTE att lita på Sweden Auto lights!
Inga varor kommer och du kommer inte att få pengarna tillbaka heller.
Enkelt!
Fusk bolag. Skulle ha läst detta innan gjorde beställning!

Stå på dig!
Jag beställde spegelblinkers till min GTI, fick inga men han lovade och lovade osv. Fick inga ändå och då gav jag honom ett datum att hade han inte skickat tillbaka mina pengar eller levererat varan så skulle det bli en polisanmälan. Efter ca 2månader av tomma löften och de så fick jag ett kvittens på mail att han skulle sätta tillbaka pengarna. Efter det tog det yttligare 2 veckor men sen så. Så stå på dig att du ska ha tillbaka pengarna..

El_Zeta
26 oktober 2011 · 7 Inlägg

En riktig skojarfirma är vad det är. 17 anmälningar har han mot sig.

Mvh

Senast redigerat av El_Zeta (26 oktober 2011)

bjarneZJ
27 oktober 2011 · 1 Inlägg

Jeg har bestillt lykter til min Jeep i januar 2011, venter fortsatt på pengene tilbake.. såg først denne siden nå. veldig kjedelig, siden Jeepen ikke blir godkjent uten nye lykter, så den står bare i ro (nye lykter på vei fra ebay.) men skulle gjerne hatt tiilbake mine 3780 SEK

Thommy_W
27 oktober 2011 · 55 Inlägg

bjarneZJ skrev:
Jeg har bestillt lykter til min Jeep i januar 2011, venter fortsatt på pengene tilbake.. såg først denne siden nå. veldig kjedelig, siden Jeepen ikke blir godkjent uten nye lykter, så den står bare i ro (nye lykter på vei fra ebay.) men skulle gjerne hatt tiilbake mine 3780 SEK

Oj, inge roligt att ligga ute med så mycket pengar... Stå på dig, kontakta polisen samt skriv att du kommer ta kontakt med polisen. Hoppas du får tillbaka pengarna!

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
27 oktober 2011 · 463 Inlägg

Hur många anmälningar m.m ska behövas för att stänga ett företag egentligen... Polisen borde iallafall be blocket förbjuda hans annonser... då är det kanske inte lika mycket folk som hittar dit... känns som jag ändå kom hyffsat billigt undan... väntade i 3 mån på mitt kjolpaket som var förskottsbetalat... tog från denna sidan för att dom var typ 500kr billigare... hade jag vetat det jag vet idag hade jag hellre betalat realcar 15.000 extra bara för att få mina saker... wink  men mina saker som jag beställde från honom kom från scstyling... så frågan är också hur mycket dom krabbar.... kanske inte bara är sweden autolights som krabbar utan hans leverantör kanske också!?!???

Senast redigerat av NeOx (3 november 2011)

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang