2729
Sök

Kan man lita på Swedenautolights.se?

1 Inlägg
3 november 2011
Har beställt blinkers till min Bmw i Augusti och har betalat förstås.
Och inga blinkers har kommit men "kommer under veckan" har jag fått som svar några ggr.
"
Sist skrev jag att jag vill ha pengarna tillbaks om jag inte får dom snart." OKEJ" fick jag som svar.

Så mycket man köpt genom åren så är detta första gången en sån här sak händer,hamnade tydligen hos en oseriös affär för första gången.
Senast redigerat av mr_cosworth (3 november 2011)

Elektriker/Montör
534 Inlägg
3 november 2011
NeOx skrev:
Hur många anmälningar m.m ska behövas för att stänga ett företag egentligen... Polisen borde iallafall be blocket förbjuda hans annonser... då är det kanske inte lika mycket folk som hittar dit... känns som jag ändå kom hyffsat billigt undan... väntade i 3 mån på mitt kjolpaket som var förskottsbetalat... tog från denna sidan för att dom var typ 500kr billigare... hade jag vetat det jag vet idag hade jag hellre betalat realcar 15.000 extra bara för att få mina saker... wink  men mina saker som jag beställde från honom kom från scstyling... så frågan är också hur mycket dom krabbar.... kanske inte bara är sweden autolights som krabbar utan hans leverantör kanske också!?!???

Hans leverantörer vill kanske inte skicka något till honom innan dom har pengarna i handen? Han kanske har jävlats med dom med, med betalning och så?? En teori iaf...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

1 Inlägg
10 november 2011
Beställde klarglas till mercan,skulle ta 3 arbetsdagar så jag betalade in 3995 kr har inte fått något än 1,5 månader senare.pengarna skulle jag få tillbaks på ett par dagar senare, har inte heller dykt upp.
hörde att en sport bils tidning skulle ha ett reportage om återförsäljare av styling delar, jag ska tipsa han om detta företag. pratade med polisen om det var lönt och göra en anmälan och dom tyckte det eftersom det redan fanns ett par anmälningar redan

663 Inlägg
22 november 2011
Spännande!

Beställde lyktor fram till min Ford Explorer tidigare idag, förskottsbetalade och nu efter lunch så hittade jag denna tråd.. Får se om jag får lika bökigt med att få mina grejer som ni andra eller om jag har "tur" och får mina lyktor utan strul?

Återkommer med svar här senare..

Mvh

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
22 november 2011
Christian_N skrev:
Spännande!

Beställde lyktor fram till min Ford Explorer tidigare idag, förskottsbetalade och nu efter lunch så hittade jag denna tråd.. Får se om jag får lika bökigt med att få mina grejer som ni andra eller om jag har "tur" och får mina lyktor utan strul?

Återkommer med svar här senare..

Mvh

Lycka till... kommer definitivt inte komma ett vackert inlägg från dig om 1 månad... det är jag duktigt säker på! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

7 Inlägg
22 november 2011
Blir lika förbannad varje gång jag kollar i denna tråd.
Men som typisk svensk så gnäller man bara och gör inget, därför dessa idioter får hålla på....

663 Inlägg
22 november 2011
El_Zeta skrev:
Men som typisk svensk så gnäller man bara och gör inget, därför dessa idioter får hålla på....

Jag tycker det verkar vara många som gör något åt saken fast det fastnar och står still hos myndigheter och andra bolag. Eller menar du att man ska vara "osvensk" och spöa killen?

7 Inlägg
22 november 2011
Christian_N skrev:
El_Zeta skrev:

Jag tycker det verkar vara många som gör något åt saken fast det fastnar och står still hos myndigheter och andra bolag. Eller menar du att man ska vara "osvensk" och spöa killen?

Jo det har du rätt i, men så tröttsamt att han får fortsätta hålla på när det finns 17 polisanmälningar.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
22 november 2011
El_Zeta skrev:

Just nu har han tydligen en massa polisanmälningar mot sig... så visst görs det något åt saken, men vi kan inte driva detta längre... bollen ligger i högre maktens händer nu tyvärr...
Senast redigerat av NeOx (22 november 2011)

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

25 Inlägg
26 november 2011
Hörde med kronofogden i går angående mitt ärende och tydligen svarar han inte på breven han får eller öppnar när de ringer på dörren, så nu jagar de honom på arbete m.m för att få till en handräckning lär bli en dyr nota för honom till slut istället för att bara betala tillbaks de 4995:- som är mina.

74 Inlägg
29 november 2011
nån som vet mer om var denna kille befinner sig samt vilken polis som har hand om fallet skall göra en anmälan.

Dream Came True .......... But will it Last.......

25 Inlägg
29 november 2011
Kastell skrev:
nån som vet mer om var denna kille befinner sig samt vilken polis som har hand om fallet skall göra en anmälan.

Jag ringde bara 114 14 när jag gjorde min anmälan.

74 Inlägg
29 november 2011
behöver man deras org nr mm?

25 Inlägg
30 november 2011
Inlägg raderat. Vid enskild firma är organisationsnummret också ett personnummer. Behövs det så kan ni säkert leta fram det själva, men lägg inte ut det här.

/admin
Senast redigerat av chrizz (30 november 2011)

25 Inlägg
30 november 2011
hammar016 skrev:
Inlägg raderat. Vid enskild firma är organisationsnummret också ett personnummer. Behövs det så kan ni säkert leta fram det själva, men lägg inte ut det här.

/admin

Sorry visste inte att det var så känsligt då jag tog det direkt från firmans egna hemsida.

9 Inlägg
3 januari 2012
Oj hittade denna tråd nu. jag beställde baklampor och fram lampor för ca 4300 kronor, betalade i början av september, men sen började strulet med leveranstider och dyligt.
Sen fick jag ett mail att butiken skall upphöra i februari 2012, men alla som gett sitt kontonummer skulle få sina pengar innan den 31/12-2012.

Man hadde ju hoppats på att det skulle finnas någon råg i ryggraden på denna ägare till Sweden Auto Lights, men tydligen inte. Så jag kommer att sluta mig till skaran som gör en Polisanmälan, men samtidigt så kommer jag att lämna in till Kronofogden, man vill inte bli blåst på mina/våra pengar. Men klart finns det redan 17 Polisanmälningar, 23 anmälnmingar med 227140 kronor i summa & 48612 kronor hos Kronofogden. Klart har man en Taxerad inkomst för 2011 på enbart 602922 kronor så har man kanske svårt att göra rätt för sig. Dock 387 172 i inkomst av Kapital.

Äger oxå 50% i en fastighet i Karlskrona som är värderad till 2,3 miljoner. Inte illa pinkat av en Bedragare.

Mera kommer säkert i denna tråd

74 Inlägg
3 januari 2012
kan säga att jag med har problem med Henrik.

Finraggare
2 381 Inlägg
3 januari 2012
Hemsidan fortfarande igång - om det nu skulle vara så att de skall försvinna?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

9 Inlägg
3 januari 2012
kameramannen skrev:
Hemsidan fortfarande igång - om det nu skulle vara så att de skall försvinna?

Jo den är fortfarande igång, men i ett mail som jag fick så medelade dom att eftwer som ordergången svikit under 2011 så skall dom lägga ner verksamheten, dock ej konkurs, utan bara lägga ner, detta enligt samråd med sin revisor.

Men jag fick veta idag att det finns 5 redan avslutade domar och 2 pågående hos Blekinge Tingsrätt. Men jag kommer först att lämna in till Kronofogden den 9 Januari, sedan om det inte ger resultat så blir det tingsrätten för mig med.

Han vägrar att svara i telefon, fast jag har både mobil och fast telefon till honom.

3 Inlägg
15 januari 2012
jag har också betalat för grejer som inte dykt upp. ca 1,5 år sedan. och har alldrig fått pengar tillbax.   hur gör man för att gå via kronofogden?

Finns det någon här som vet vart killen befinner sig skulle gärna vilja åka och prata med han, om någon vet pma gärna

Sök