Ljud för max 15 000 kr

dbjanoz
10 september 2008 · 1 785 Inlägg

Fillz_ skrev:

Har du planerat köra med baksätet fällt? För om du vill ha trevlig bas i 328 sedan så är det ett av 2 alternativ. Det andra är att köra basreflex med flexrör upp genomhatthyllan. Inte världens mest lättbyggda bil vad det gäller bas.

Basar kan du välja Infinity , JBL, Cerwinvega, Orion, Soundstream osv. Installationen har större betydelse än vilket märke du väljer, det lovar jag

Jag tänkte sätte ett flexrör genom hatthyllan. Har ni någon film eller något ni kan länka när dom lirar med ljud runt 15 000 skulle jag vara väldigt tacksam

Vad menar du med installation? Att man har bra kablar osv eller?

Installationen är allt i sin helhet, jag menar att det räcker inte att ha bra prylar man måste anpassa bygget i bilen också för att installationen ska bli lyckad. T ex som flexrören som jag beskrev i texten. Att sätta en sluten låda spelande in i ryggstödet i den bilen är ett exempel på en lite sämmre installation för att få in basljudet i kupén.

Kablar osv har också stor betydelse, att lägga in en super billig lågnivåkabel tillsammans med komponenter i högre prisklass sänker hela anläggningen rejält. Eller för klena kablar till steget är också en grej som drar ner installationen. Att klämma kablarna så det blir kortslutning efter 2 veckor är ett extremt exempel på dålig installation då kvittar det hur dyr kabeln är. Det är det jag menar med installation allt i sin helhet.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Fillz_
10 september 2008 · 20 Inlägg

Tack för era förslag.

Hur mycket kommer ordenkliga kablar kosta ungefär då?

IKUZUS
11 september 2008 · 13 Inlägg

Dls CAD 15 Funkar väldigt bra! http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U1300
Kicker sx 1250.1 http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10127#
Det finns en massa bra steg. Letar du kabel till bra pris kolla in www.skyllermarks.se. Mycket bra priser på kabel, fördelningsblock, säkringshållare och säkringar,kabelskor. Komplett 70mm2 kitt som jag köpte kostade ca 2500.-

Saab V4 (1975)
henkz MR
11 september 2008 · 295 Inlägg

Kanske bara är jag men ingen som funderar ens på vad det är för årsmod på bilen han ska bygga i?? får man reda på det kanske det blir enklare att förklara varför han ska ha just dessa grejjor istället för att rycka produkter ur närmsta webshop eller ta det en annan vill ha...

Är det E34 karossen är mitt tips att bygga om kickarna fram med lite spån eller mdf så den blir stabil sen montera dit ett 6.5" kit.. det jag själv använder är Phoenix Gold RSD kit.. och det spelar satan i gatan där nere...

Som bas är väl egentligen o bygga en bandpass låda med 2basar.. det du får plats med där bak egentligen..  med antingen porten/portarna ut genom skidluckan om du har sådan.. alternativt upp genom hatthyllan... 

Som steg kan du köra ett stort mono som verkligen levererar den kraft som anger... inte sånna jäkla kalle anka watt som vissa visar...
Likadant fram till framsystemet... ettvettigt 2ch steg som ger lite kräm helst 4ohm.. annars ett som ger i 2ohm stereo..

exiZ
11 september 2008 · 533 Inlägg

Fillz_ skrev:
Tjenare. Nu är det dags att köpa ljud. Ska ha det i en Bmw 528 sedan.

Vill lägga ut max 15 000 kr , det ska spela riktigt bra!

Har kollat lite på denna bas Rockford Fosgate T115D2 Power

Ge mig tips på basar slutsteg osv.

Snacka med Skyracer här på garaget.org, han är butikschef på BRL i Barkarby, han om någon borde jue veta vad som är prisvärt och vad som är bra smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Fillz_
11 september 2008 · 20 Inlägg

Tack för tipsen.

Det tråkiga är ju att jag inte gillar combi annars vore det ju att köpa en sådan. Men försämras basen väldigt mycket om man sätter in det i en sedan ?

christofer_k Vorsprung durch Technik
11 september 2008 · 2 432 Inlägg

ta p3  ist för t1

Fillz_
11 september 2008 · 20 Inlägg

spelar den bättre eller varför skall jag ta den?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang