Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
bygg bara bygg då för fan! läste lite tidigare att du ville ha den mappad o klar innan snön försvinner 2013 .. då har du iaf gott om tid med tanke på att året börja utan snö så dec -13 ? låter de passande haha:P
hehe aah de var ju en jädra tur de
haha aa, gött för dig att kanske klara en deadline haha nä, skämt åsido... de blir nog bra tillslut
Tänkte bara uppdatera er om att jag lyckats dra på mig en jävla förkylning vilket gjort att ja fått stanna hemma på kvällarna iaf så ja orkar med o jobba..
vill verkligen bygga bil inte sitta hemma o tråka:P
men ja använder tiden till att knyta kontakter och diskutera med nya sponsorer och verkar som jag kommer inleda samarbete med 2 st, återkommer med mer info när jag vet!
Idag blev de en sväng till garaget för o tjöta lite skit o umgås, blir för jävla tråkigt o sitta hemma o slöa när man är sjuk. De kika in lite folk o tjöta så de var gött, sedan kikade en bekant till min polare förbi med lite godis till bygget.
Jag kikade över grejjerna och beslöt mig för o göra affär, tror mig ha gjort ett bra inköp trots att lite renovering krävs för att få de o lira. Det kommer Specialsvarv.se hjälpa mig med, så stay tuned så kommer det lite bilder på renoveringen när han utför den
Det blev ett par 6kolvs ok som jag tror kommer ifrån en sl600, återkommer när jag vet exakt De har oxiderade kolvar så dessa kommer fräschas upp och fixas till utav Franzén
De är ett par rejäla pjäser som kommer fylla ut fälgarna bra under säsongen
Det var väl egentligen som blev gjort idag, under kvällen imorgon och helgen kommer de hända mer grejjer ska ni se
dom verkar i gott skick i övrigt annars. längtar tills motorstart nu
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Idag blev det slipande o kapande för att få dit plåtbitar att täcka över hålen runt mac-p stagen för att sen svetsa dit dom, tog en bra bit av dagen:
Vänstra sidan blev såhär, skönt att de är gjort eftersom de tog sin lilla tid och få dit bitar som täckte hålen bra svetsningen var inte gör lätt heller
Andra sidan blev såhär helt okej tkr jag iaf
Under dagen hann vi även med att göra rent från massa skit på golvet och stuva upp det i pallstället med hjälp av john som kom förbi med truck, stort tack till han!
Sedan fick jag hem skivorna till de nya oken och kan säga att det går fritt i 17"arna med 345 mm skivor med dessa 6 kolvs oken men det är TIGHT man kan inte ha vilka fälgar som helst kan jag säga direkt men vi ska se lite närmare på det när jag får upp dom på naven