Vilken bas passar bra med Sinus Live 1500? (monosteget)

kresse
14 september 2008 · 85 Inlägg

jonas, när blev garaget en plats för sverige eliten i SAMTLIGA emma klasser? på detta forum tror jag att nöjjer sig med "ett lagomt" bas paket.... då kanske inte steg för 10K å basar för 7 är intressant.  och då kanske , ja sinus och carpower som nu de talas om, kan vara ett bra paket. sen att detta inte är de väsrta grejerna man kan ha tror jag alla kan förstå. men att få de att låta som ren katt skit kanske är lite dumt . för många skulle förmodligen bli mer än gör nöjda. kanske nått att fundera över... men försök göra lite reklam för er firma och ert sortumen så kanske ni kan sälja era grejer också.... hade velat sagt mer men nöjer mig här. tillbaka till topic

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
14 september 2008 · 2 853 Inlägg

alltid skönt me lite genomslags kraft:P rekomendera nå annat märke än sinus  så grinar folk illa..nämen skämt osido,klart det är ett bra paket som o köpa sitt första på mds,elr brl..typ..bara för att mds o brl kanske låter illa på namnet nu för tiden..
i prisklass upp till 1500 för en bas skulle jag välja de mesta me 2x4ohms talspole, men rekomenderar fortfarande pioneer..men även groundzero om dom har i den prisklassen...
vill man ha ljud som spelar hårt o ovackert så äre väl bara o köpa sinus paketet...bara ha kvar orginalhögtalarna på cdn..o låta dom skrika..låter kanske tom bra,när basen kväver sprakandet haha

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
14 september 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

pattilatti2 skrev:
bara för att va annars så rekomenderar ja o inte alls köpa sinus elr carpower/ som finns i 30.000trådar här...
köp pioneers basar mkt bättre smile

Det är väl iofs inget fel att rekommendera saker man har bra erfarenhet utav.

Däremot så skall ALLA veta att både Sinus och Carpower är nybörjar grejer som inte sådär super bra. Men, många kommer klara sig med det, för de kan inte så mycket om ljud, medans andra vandrar vidare i jakten på bättre saker.

Sen så har en del utav skribenterna på Garaget rätt så stor "genomslagskraft" och det är ju synd och skam om folk verkligen tror de köpt ett grymt paket när de köper Sinus + Carpower. Det är ett grymt FÖRSTA baspaket, men det är ju skit om man jämför med tex vad MrCalle har för andra saker i sortimentet, eller för den delen 20 andra leverantörer i Sverige. Och detta säger inte ens Tujbo eller MrCalle emot. Isåfall ljuger dem. 

Sån är branschen. Som med att trimma bilar; vissa tycker att det är ett jättestge att köpa en bil med 1.8T motor, nån tycker det är GRYMT att chippa en sån, men egentligen har de inte en aning om vad motor är..

mvh Jonas

Ny börjar grejer?

Sinus Live används flitigt inom dB dragracing och är ett passande steg där. Om det nu inte låter så exakt som ett steg för 3 gånger som mycket pengar är inte så konstigt. Men allt handlar om vad man ska ha det till. Rätt grej på rätt plats.

En del kanske nöjer sig med silver och endel bara med guld. Men vilket leder ström bäst? En liten metafor där wink

Sinus-stegen används möjligen i klasser där pengarna spelar roll, eller utav dem som inte har så mycket pengar.

Kollar du på världsbästa-listan i valfri klass, topp10 så använder förmodligen färre än 2% Sinus-steg.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
14 september 2008 · 2 353 Inlägg

kresse skrev:
jonas, när blev garaget en plats för sverige eliten i SAMTLIGA emma klasser? på detta forum tror jag att nöjjer sig med "ett lagomt" bas paket.... då kanske inte steg för 10K å basar för 7 är intressant.  och då kanske , ja sinus och carpower som nu de talas om, kan vara ett bra paket. sen att detta inte är de väsrta grejerna man kan ha tror jag alla kan förstå. men att få de att låta som ren katt skit kanske är lite dumt . för många skulle förmodligen bli mer än gör nöjda. kanske nått att fundera över... men försök göra lite reklam för er firma och ert sortumen så kanske ni kan sälja era grejer också.... hade velat sagt mer men nöjer mig här. tillbaka till topic

Vi gör ingen reklam. Vi låter tävlingsresultaten snacka istället. Och för BRA ljud i bil finns ingenting i Sverige som är lika framgångsrikt på tävlingarna i Sverige just nu, eller de senaste 2 åren. DLS var tidigare den stora spelaren, men dem detroniserade vi rätt rejält förra året.

Och nej, det är inget skryt, det är bara ren och skär fakta. Sen tycker säkert jantelags-svenskarna att jag är dryg. Jantelagare som sagt....

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
14 september 2008 · 2 853 Inlägg

Nisse-h skrev:
Han menar att Pionners basar är bättre, det var väl inte så svårt att förstå.

hehe precis big_smile

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
14 september 2008 · 2 853 Inlägg

jonash skrev:

kresse skrev:
jonas, när blev garaget en plats för sverige eliten i SAMTLIGA emma klasser? på detta forum tror jag att nöjjer sig med "ett lagomt" bas paket.... då kanske inte steg för 10K å basar för 7 är intressant.  och då kanske , ja sinus och carpower som nu de talas om, kan vara ett bra paket. sen att detta inte är de väsrta grejerna man kan ha tror jag alla kan förstå. men att få de att låta som ren katt skit kanske är lite dumt . för många skulle förmodligen bli mer än gör nöjda. kanske nått att fundera över... men försök göra lite reklam för er firma och ert sortumen så kanske ni kan sälja era grejer också.... hade velat sagt mer men nöjer mig här. tillbaka till topic

Vi gör ingen reklam. Vi låter tävlingsresultaten snacka istället. Och för BRA ljud i bil finns ingenting i Sverige som är lika framgångsrikt på tävlingarna i Sverige just nu, eller de senaste 2 åren. DLS var tidigare den stora spelaren, men dem detroniserade vi rätt rejält förra året.

Och nej, det är inget skryt, det är bara ren och skär fakta. Sen tycker säkert jantelags-svenskarna att jag är dryg. Jantelagare som sagt....

mvh Jonas

ja håller då me dej smile

kresse
14 september 2008 · 85 Inlägg

nej men jonas va många i sverige vet va celestra är då?? typ 0.00001% och hur många vet va sinus är är en viss skillnad.. så de kanske inte är så konstigt att folk köper just detta steget...som nån sa tidigare rätt saker för rätt plånbok och smak... JA DRAR MÌG UR DISKUTIONEN!

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
dbjanoz
15 september 2008 · 1 785 Inlägg

jonash skrev:

kresse skrev:
jonas, när blev garaget en plats för sverige eliten i SAMTLIGA emma klasser? på detta forum tror jag att nöjjer sig med "ett lagomt" bas paket.... då kanske inte steg för 10K å basar för 7 är intressant.  och då kanske , ja sinus och carpower som nu de talas om, kan vara ett bra paket. sen att detta inte är de väsrta grejerna man kan ha tror jag alla kan förstå. men att få de att låta som ren katt skit kanske är lite dumt . för många skulle förmodligen bli mer än gör nöjda. kanske nått att fundera över... men försök göra lite reklam för er firma och ert sortumen så kanske ni kan sälja era grejer också.... hade velat sagt mer men nöjer mig här. tillbaka till topic

Vi gör ingen reklam. Vi låter tävlingsresultaten snacka istället. Och för BRA ljud i bil finns ingenting i Sverige som är lika framgångsrikt på tävlingarna i Sverige just nu, eller de senaste 2 åren. DLS var tidigare den stora spelaren, men dem detroniserade vi rätt rejält förra året.

Och nej, det är inget skryt, det är bara ren och skär fakta. Sen tycker säkert jantelags-svenskarna att jag är dryg. Jantelagare som sagt....

mvh Jonas

Jag förstår vad du menar! Givetvis är alla billigare prylar inga super välljudande prylar.

Men vad du också vet är att även om man köper de prylarna som låter bäst så hjälper inte det mycket när resten av installationen och hela bilen inte är byggd för det. Tonade rutor för att inte förvränga diskanten, ljud dämpnings åtgärder osv, osv.

Ingenting är starkare än den svagaste länken. Men det vore rent av korkat av folk att köpa så dyra prylar och inte göra något åt lysnings utrymmet!

Rätt saker på rätt plats

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
busfabror www.ljudbyggaren.se
15 september 2008 · 504 Inlägg

Till Mr.Calle som då tog illa vid sig, fullt förståligt då det e"hans" märke som figurerar mest i forumet....som jag sa så va det något jag hört och så som du och de "dina" spjärnar emot så kan man tolka att det skulle vara så...men som sagt, man kan tolka som man vill...

Och bör tilläggas att det är inget som denna "stolle" eller hans polare hittat på...de e prat på "gatan"....

Jag tycker det är jätteskoj att folk köper grejor inom bilstereo industrin, vare sig det är av dig, mig eller någon annan...självklart ser jag helst av mig, för då tjänar jag mer pengar...ha ha ha....men jag skulle kanske välja andra sett och marknadsföra produkterna på, inte på gratis reklam på garaget, det finns säkert reklam utrymme i form av banners eller liknande som du/ni kan köpa....om nu fallet skulle vara så....

Till alla andra som känner sig berörda, vad finns det att säga, ta det till er och fundera lite....

Snipp Snapp....sorry att din tråd spåra ut....som tyvärr e ganska vanligt....

PS. Vi kanske ska göra som Calle säger, om vi ska fortsätta diskutionen, köra genom PM....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Oscarr
15 september 2008 · 260 Inlägg

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

kresse skrev:
jonas, när blev garaget en plats för sverige eliten i SAMTLIGA emma klasser? på detta forum tror jag att nöjjer sig med "ett lagomt" bas paket.... då kanske inte steg för 10K å basar för 7 är intressant.  och då kanske , ja sinus och carpower som nu de talas om, kan vara ett bra paket. sen att detta inte är de väsrta grejerna man kan ha tror jag alla kan förstå. men att få de att låta som ren katt skit kanske är lite dumt . för många skulle förmodligen bli mer än gör nöjda. kanske nått att fundera över... men försök göra lite reklam för er firma och ert sortumen så kanske ni kan sälja era grejer också.... hade velat sagt mer men nöjer mig här. tillbaka till topic

Vi gör ingen reklam. Vi låter tävlingsresultaten snacka istället. Och för BRA ljud i bil finns ingenting i Sverige som är lika framgångsrikt på tävlingarna i Sverige just nu, eller de senaste 2 åren. DLS var tidigare den stora spelaren, men dem detroniserade vi rätt rejält förra året.

Och nej, det är inget skryt, det är bara ren och skär fakta. Sen tycker säkert jantelags-svenskarna att jag är dryg. Jantelagare som sagt....

mvh Jonas

Jag förstår vad du menar! Givetvis är alla billigare prylar inga super välljudande prylar.

Men vad du också vet är att även om man köper de prylarna som låter bäst så hjälper inte det mycket när resten av installationen och hela bilen inte är byggd för det. Tonade rutor för att inte förvränga diskanten, ljud dämpnings åtgärder osv, osv.

Ingenting är starkare än den svagaste länken. Men det vore rent av korkat av folk att köpa så dyra prylar och inte göra något åt lysnings utrymmet!

Rätt saker på rätt plats

Så jävla bra sagt! You nailed it!

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
15 september 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:
Jag förstår vad du menar! Givetvis är alla billigare prylar inga super välljudande prylar.

Men vad du också vet är att även om man köper de prylarna som låter bäst så hjälper inte det mycket när resten av installationen och hela bilen inte är byggd för det. Tonade rutor för att inte förvränga diskanten, ljud dämpnings åtgärder osv, osv.

Ingenting är starkare än den svagaste länken. Men det vore rent av korkat av folk att köpa så dyra prylar och inte göra något åt lysnings utrymmet!

Rätt saker på rätt plats

Det har du helt rätt i. Fattar man inte att man måste göra nåt åt bilen (oavsett max dB eller SQ) så kan man gott köpa grejer på Biltema.

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
15 september 2008 · 2 853 Inlägg

fan va detta hjälpte killen me frågan tongue

dbjanoz
15 september 2008 · 1 785 Inlägg

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Jag förstår vad du menar! Givetvis är alla billigare prylar inga super välljudande prylar.

Men vad du också vet är att även om man köper de prylarna som låter bäst så hjälper inte det mycket när resten av installationen och hela bilen inte är byggd för det. Tonade rutor för att inte förvränga diskanten, ljud dämpnings åtgärder osv, osv.

Ingenting är starkare än den svagaste länken. Men det vore rent av korkat av folk att köpa så dyra prylar och inte göra något åt lysnings utrymmet!

Rätt saker på rätt plats

Det har du helt rätt i. Fattar man inte att man måste göra nåt åt bilen (oavsett max dB eller SQ) så kan man gott köpa grejer på Biltema.

/Jonas

Jag är nyfiken på om du har tävlat i dB någon gång? Biltema har grymma grejer för dB hehe...wink

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
15 september 2008 · 1 785 Inlägg

dbjanoz skrev:

McBlom skrev:
Hej!

Undrar om ni har några åsikter angående vad för en bas som lirar bra för pengen tillsammans med detta steg!? Är inte ute efter en bas för flera tusen lappar utan gärna en mellan 1000-1500 som spelar bra för den pengen smile

Lådan ska jag bygga själv!

MVH Jonas

Edit: Gärna en bas som klarar spela ganska djupt men ändå inte är allt för långsam om det nu går att få ihop? tongue

Det du ska tänka på är att du väljer en bas med spolar som matchar stegets lastbarhet. Det steget klarar 1 ohm's last det betyder att du kan köra på en bas med 2*2ohm's spolar parallellt över steget för att få ut mest effekt till basen.

Vad det gäller märken så finns det många att välja på.

Det vore intressant att veta vilken bil du ska bygga i och hur mycket plats du har? Det vill man alltid veta om man ska kunna svara på frågor av detta slaget.

Jag repeterar min fråga så ska jag ge dig mitt svar på din fråga

Det du ska tänka på är att du väljer en bas med spolar som matchar stegets lastbarhet. Det steget klarar 1 ohm's last det betyder att du kan köra på en bas med 2*2ohm's spolar parallellt över steget för att få ut mest effekt till basen.

Vad det gäller märken så finns det många att välja på.

Det vore intressant att veta vilken bil du ska bygga i och hur mycket plats du har?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
MrCalle Team Autohifi!
15 september 2008 · 865 Inlägg

busfabror skrev:
Till Mr.Calle som då tog illa vid sig, fullt förståligt då det e"hans" märke som figurerar mest i forumet....som jag sa så va det något jag hört och så som du och de "dina" spjärnar emot så kan man tolka att det skulle vara så...men som sagt, man kan tolka som man vill...

Och bör tilläggas att det är inget som denna "stolle" eller hans polare hittat på...de e prat på "gatan"....

Jag tycker det är jätteskoj att folk köper grejor inom bilstereo industrin, vare sig det är av dig, mig eller någon annan...självklart ser jag helst av mig, för då tjänar jag mer pengar...ha ha ha....men jag skulle kanske välja andra sett och marknadsföra produkterna på, inte på gratis reklam på garaget, det finns säkert reklam utrymme i form av banners eller liknande som du/ni kan köpa....om nu fallet skulle vara så....

Till alla andra som känner sig berörda, vad finns det att säga, ta det till er och fundera lite....

Snipp Snapp....sorry att din tråd spåra ut....som tyvärr e ganska vanligt....

PS. Vi kanske ska göra som Calle säger, om vi ska fortsätta diskutionen, köra genom PM....

Jag förstår inte vad du helatiden försöker gå efter.....?
Gjorde jag det inte klart nog, VI GER INTE FOLK PRYLAR FÖR ATT DE SKA LÄNKA/SKRIVA/PRATA om våra produkter. du kan försöka få det till det men så är INTE fallet.
OM nu någon har sagt det till dig att det är så.... då vet du nu att den personen ljuger!

Och sen är det klart att man tar åt sig, jag och mitt företag ska ju för F.. inte behöva gå in och be om ursäkt för att ha kunder/personer som tycker om våra produkter, hur illa låter det?
Idag om man läser en tråd som handlar om ett märke som vi håller så spårar den ur totalt pga av några personer som JAG ser det är avundssjuka ( tolka som du vill ) på att det inte är deras märke som det talas om.
Här är killen ute efter något speciellt som rubriken säger:"Vilken bas passar bra med Sinus Live 1500? (monosteget)" och ganska snart så kommer du in med ett inlägg som är helt ute och cyklar och desseutom gör en anklagelse om att vi ska "avlöna/betala/ge sakert" till folk för att de ska hänvisa till oss.
Hur sjukt är det..... lägg ner i stället och om du nu vill ha egen reklam så skriv då att denna "Audiotop bas" låter skit bra till denna och skulle passa som handen i hansken.
Jag bryr mig ärlig talat inte om du skulle göra det...... jag sitter inte och pratar om andras produkter just för att de kan jag med säkerhet sämmre än mina egna som jag jobbar dagligen med.
Att andra gör det och drar up sådanna här historier..... Jag vet inte vad jag sak säga, jag saknar fan ord till detta!

Sen rörande reklam så har vi som andra importörer reklam på olika sett.
Vi marknadsför oss på detta sett: Annonser, mässor, kataloger, banner. sponsorbilar....

Vi har valt efter allt snack på detta forum att INTE köra en banner här just pga av detta skitsnack och pajkastning som ändå är. Jag tror inte det hade blivit bättre om vi körd en banner.

Hädan efter är min önskan att man kan hålla sig till topic, vill en person ha produkter rekomenderat för sig så låt alla ha sin talan.....! om det är någon som ger ett tips om en produkt du inte gillar.... kolla vidare då och rekomndera en annan, hur svårt kan det vara?

Nisse-h
15 september 2008 · 202 Inlägg

MrCalle skrev:

busfabror skrev:
Till Mr.Calle som då tog illa vid sig, fullt förståligt då det e"hans" märke som figurerar mest i forumet....som jag sa så va det något jag hört och så som du och de "dina" spjärnar emot så kan man tolka att det skulle vara så...men som sagt, man kan tolka som man vill...

Och bör tilläggas att det är inget som denna "stolle" eller hans polare hittat på...de e prat på "gatan"....

Jag tycker det är jätteskoj att folk köper grejor inom bilstereo industrin, vare sig det är av dig, mig eller någon annan...självklart ser jag helst av mig, för då tjänar jag mer pengar...ha ha ha....men jag skulle kanske välja andra sett och marknadsföra produkterna på, inte på gratis reklam på garaget, det finns säkert reklam utrymme i form av banners eller liknande som du/ni kan köpa....om nu fallet skulle vara så....

Till alla andra som känner sig berörda, vad finns det att säga, ta det till er och fundera lite....

Snipp Snapp....sorry att din tråd spåra ut....som tyvärr e ganska vanligt....

PS. Vi kanske ska göra som Calle säger, om vi ska fortsätta diskutionen, köra genom PM....

Jag förstår inte vad du helatiden försöker gå efter.....?
Gjorde jag det inte klart nog, VI GER INTE FOLK PRYLAR FÖR ATT DE SKA LÄNKA/SKRIVA/PRATA om våra produkter. du kan försöka få det till det men så är INTE fallet.
OM nu någon har sagt det till dig att det är så.... då vet du nu att den personen ljuger!

Och sen är det klart att man tar åt sig, jag och mitt företag ska ju för F.. inte behöva gå in och be om ursäkt för att ha kunder/personer som tycker om våra produkter, hur illa låter det?
Idag om man läser en tråd som handlar om ett märke som vi håller så spårar den ur totalt pga av några personer som JAG ser det är avundssjuka ( tolka som du vill ) på att det inte är deras märke som det talas om.
Här är killen ute efter något speciellt som rubriken säger:"Vilken bas passar bra med Sinus Live 1500? (monosteget)" och ganska snart så kommer du in med ett inlägg som är helt ute och cyklar och desseutom gör en anklagelse om att vi ska "avlöna/betala/ge sakert" till folk för att de ska hänvisa till oss.
Hur sjukt är det..... lägg ner i stället och om du nu vill ha egen reklam så skriv då att denna "Audiotop bas" låter skit bra till denna och skulle passa som handen i hansken.
Jag bryr mig ärlig talat inte om du skulle göra det...... jag sitter inte och pratar om andras produkter just för att de kan jag med säkerhet sämmre än mina egna som jag jobbar dagligen med.
Att andra gör det och drar up sådanna här historier..... Jag vet inte vad jag sak säga, jag saknar fan ord till detta!

Sen rörande reklam så har vi som andra importörer reklam på olika sett.
Vi marknadsför oss på detta sett: Annonser, mässor, kataloger, banner. sponsorbilar....

Vi har valt efter allt snack på detta forum att INTE köra en banner här just pga av detta skitsnack och pajkastning som ändå är. Jag tror inte det hade blivit bättre om vi körd en banner.

Hädan efter är min önskan att man kan hålla sig till topic, vill en person ha produkter rekomenderat för sig så låt alla ha sin talan.....! om det är någon som ger ett tips om en produkt du inte gillar.... kolla vidare då och rekomndera en annan, hur svårt kan det vara?

Men du MrCalle, har dom inte lite rätt i sin kritik då tillexempel tujbo enbart rekomenderar dina produkter dom kan/är ju inte vara bäst i alla lägen. Sedan att sådant här kommer upp i någon tråd som handlar om något annat är ju synd.

Nanobert Butiksinnehavare
15 september 2008 · 7 Inlägg

När man läser något sådant här blir man bara ledsen, tyvärr gynnar sådant här inte branschen.
Att ta till metoder som gör att återförsäljarnätet blir överflödigt, då blir man rent ut sagt förbannad.
Mr Calle har som sagt produkter som även jag skulle kunna tänka mig att sälja, men när nu rycktet spridit sig ännu mera så blir man väldigt osäker på om det är sant.
Jag hörde samma historia ute på banan av en händelse, det var ett par killar som pratade i förtroende och detta skulle inte nå andras öron.

Har man varit med ett tag och känner de flesta från norr till söder som sysslar med bilstereo, blir man väldigt överaskad av en sådan här händelse.Iallafall när det rör bilstereoprodukter, denna brannsch är på väg att dö ut så..........ja det är kanske sista andetaget att överleva!

Nu menar jag inte att det går dåligt för Carbonize, utan hela denna livsstil är hotad av outbytbara orginalstereos och oseriösa nätbutiker med noll koll.

Ljudbyggaren
Garnisonsgatan 13, Helsingborg. Tel: 042-164750.
MrCalle Team Autohifi!
15 september 2008 · 865 Inlägg

Nisse-h skrev:
Men du MrCalle, har dom inte lite rätt i sin kritik då tillexempel tujbo enbart rekomenderar dina produkter dom kan/är ju inte vara bäst i alla lägen. Sedan att sådant här kommer upp i någon tråd som handlar om något annat är ju synd.

DU menar att man han hitta på saker/lönger för att baktala ett företag för att någon eller några rekomenderar saker från det?
Är det så jag ska tolka det? eller hur ska jag ta det annars?
Vad folk gör kan jag inte stå till svars för..... Hoppas att alla förstår detta.
Det är bara synd att de som är moderatorer inte kan gå in och ha en hårdare linje på vad som man får och inte får göra. Detta gäller för ALLA!

Sen om man kollat ursprunget/topic i denna tråd........ Vad har detta med att välja bas att göra?
Sen kan man klanka ner på folk som man vill men pajkastningen och skit snacket kommer ju från annat håll!

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
15 september 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Jag förstår vad du menar! Givetvis är alla billigare prylar inga super välljudande prylar.

Men vad du också vet är att även om man köper de prylarna som låter bäst så hjälper inte det mycket när resten av installationen och hela bilen inte är byggd för det. Tonade rutor för att inte förvränga diskanten, ljud dämpnings åtgärder osv, osv.

Ingenting är starkare än den svagaste länken. Men det vore rent av korkat av folk att köpa så dyra prylar och inte göra något åt lysnings utrymmet!

Rätt saker på rätt plats

Det har du helt rätt i. Fattar man inte att man måste göra nåt åt bilen (oavsett max dB eller SQ) så kan man gott köpa grejer på Biltema.

/Jonas

Jag är nyfiken på om du har tävlat i dB någon gång? Biltema har grymma grejer för dB hehe...wink

OT: Om du ger en erfaren dB tävlande grejer för 20000 kr valfritt från Biltema, och så ger du en nybörjare 20000kr grejer från DigitalDesigns, men ingen hjälp, så kommer den erfarne dBkillen att vinna alla dagar i veckan med Biltema.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
15 september 2008 · 2 353 Inlägg

MrCalle skrev:

Nisse-h skrev:
Men du MrCalle, har dom inte lite rätt i sin kritik då tillexempel tujbo enbart rekomenderar dina produkter dom kan/är ju inte vara bäst i alla lägen. Sedan att sådant här kommer upp i någon tråd som handlar om något annat är ju synd.

DU menar att man han hitta på saker/lönger för att baktala ett företag för att någon eller några rekomenderar saker från det?
Är det så jag ska tolka det? eller hur ska jag ta det annars?
Vad folk gör kan jag inte stå till svars för..... Hoppas att alla förstår detta.
Det är bara synd att de som är moderatorer inte kan gå in och ha en hårdare linje på vad som man får och inte får göra. Detta gäller för ALLA!

Sen om man kollat ursprunget/topic i denna tråd........ Vad har detta med att välja bas att göra?
Sen kan man klanka ner på folk som man vill men pajkastningen och skit snacket kommer ju från annat håll!

Calle,

håller med dig.

Sen ser det ju liksom lite skumt ut när det står "kompis med mrCalle" i en användares signatur, och det som ALLTID (eller 99.9% av fallen) rekommenderas är era grejer. Snacka om trångsynt liksom. Det vet du med.....

Dessutom så gör han dig världens björntjänst, så många PM som jag får där de uttryckligen säger att eftersom Tujbo rekommenderat era grejer så vill dom absolut INTE köpa det...

Men, du kan som sagt inte hjälpa det - däremot kan det vara bra att veta.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang