Aern skrev:
Till dig discokapten!
Jag vill bara säga att det är OMÄNSKLIGA försäkringspriser. Är man bilintresserad och vill lägga pengar på bilen så är men illa tvungen att försäkra bilen på föräldrarna om man är liten. Man vill ju inte lägga ner hela sin inkomst på försäkring.
Du har ju rätt med att det är svindyrt att ha bil, men för det ska man väl kunna få ha en fin bil utan att betala 10papp om året. Tänk dig in i hans situation. Du har säkert vart där du också, och säkerligen haft försäkringen på dina föräldrar? Vill bara säga att man inte vill kasta pengarna i sjön när man har ett annan alternativ.
Om snorungarna gav fan i att krocka och köra ihjäl sig själv och andra i den stora utsträckning de gör skulle inte försäkringarna vara så dyra. Men det skall sladdas, spinnas och visas sig fräcka inför sina polare, tro fan att försäkringarna är höga! Så ni är inte alls "tvungna" att låta någon annan stå som ägare för era bilar, ni har fan bara köpt er en bil ni inte har råd med.
Sedan skall man väl ändå lära sig att rätt mun efter matsäcken? Leva över sina tillgångar? Har du inte råd att betala för dig så gör mamma och pappa det? Bortskämda snorungar i dagens Sverige. Hur länge skall ni leva på era föräldrar då? Planerar ni att skaffa ett jobb alls eller bara sitta hemma på rummet och få att serverat på silverfat? Dax att växa upp och ta ansvar för sitt liv, det INKLUDERAR att betala för sin bil, sitt boende osv en vacker dag kommer inte mamma och pappa att finnas där och ta hand om er.
Edit; oj vad arg jag lät, det är jag faktiskt inte...
Senast redigerat av MrTurbo (14 september 2008)
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)