Ingen kompressor, stå på dig, låt dom inte övertala dig! Kompressor kan raggarna hålla på med
Reggade mig här bara för att säga det och att du gör ett grymt jobb, kul att se folk som gör det grundligt!
Ska du använda orginal v8 eller en ny modern typ Corvette motor? En GM Northstar motor med överliggande kammar vore grymt men säkert dyrt som tusan...
Om jag vore du skulle jag snacka med Ärtan på PPF om att turbokonvertera en V8 han har precis gjort det på sin Nova och har bra koll på saken.
Jag har köpt en komplett Corvette LS1 med tillhörande 700 låda Det är årsmodell 2002 och den har gått 4685 mil. Sedan har jag en komplett Corvette TP1 med 700 låda oxå den har gått 6800 mil den är från 1996. Kompressor blir det inte för min del utan som jag skrev. Om jag nu ska mata med något och hinner med det i år så blir det med turbo.Annars åker motorn i original det är väldigt mycket jobb att få till det ändå.All kraft ligger på att fixa karossen denna vinter och ja det kommer att bli ett körbart showbygge!!
Ls1:a med 700-låda ur en Corvette? De lär ju inte ha varit taget ur samma bil eller hur? Sitter väll 4l60e i dom?
Ingen kompressor, stå på dig, låt dom inte övertala dig! Kompressor kan raggarna hålla på med
Reggade mig här bara för att säga det och att du gör ett grymt jobb, kul att se folk som gör det grundligt!
Ska du använda orginal v8 eller en ny modern typ Corvette motor? En GM Northstar motor med överliggande kammar vore grymt men säkert dyrt som tusan...
Om jag vore du skulle jag snacka med Ärtan på PPF om att turbokonvertera en V8 han har precis gjort det på sin Nova och har bra koll på saken.
Jag har köpt en komplett Corvette LS1 med tillhörande 700 låda Det är årsmodell 2002 och den har gått 4685 mil. Sedan har jag en komplett Corvette TP1 med 700 låda oxå den har gått 6800 mil den är från 1996. Kompressor blir det inte för min del utan som jag skrev. Om jag nu ska mata med något och hinner med det i år så blir det med turbo.Annars åker motorn i original det är väldigt mycket jobb att få till det ändå.All kraft ligger på att fixa karossen denna vinter och ja det kommer att bli ett körbart showbygge!!
Ls1:a med 700-låda ur en Corvette? De lär ju inte ha varit taget ur samma bil eller hur? Sitter väll 4l60e i dom?
Helt riktigt det är en 4l60e till LS1 och det är ingen TPI jag har heller utan det är en LT1 med 700r4 låda. Sorry måste haft järnsläpp när jag skrev det, måste fått en släng av thinner skada den dagen!!!!!!!!!!!!
Intressant projekt. Cheva 55:an är en av alla tiders vackraste bilar. Jag är i vanliga fall en sån där tråkig typ som föredrar orginalskick, men detta verkar lovande. Du har väl sett den där Chevan i två gröna nyanser som var med i Bilsport Classic i våras (???) nån gång och som jag tror var en av kandidaterna till Sveriges snyggaste bil. DEN gillar jag. Är du på väg mot något liknande? I vilket fall så blir detta spännande att följa. Tänk den som ändå kunde svetsa (bra alltså!)
Intressant projekt. Cheva 55:an är en av alla tiders vackraste bilar. Jag är i vanliga fall en sån där tråkig typ som föredrar orginalskick, men detta verkar lovande. Du har väl sett den där Chevan i två gröna nyanser som var med i Bilsport Classic i våras (???) nån gång och som jag tror var en av kandidaterna till Sveriges snyggaste bil. DEN gillar jag. Är du på väg mot något liknande? I vilket fall så blir detta spännande att följa. Tänk den som ändå kunde svetsa (bra alltså!)
Min förhoppning är att den grön gröna -55an blir blek om man jämför. Men helt riktigt den är mycket bra gjord och byggd! Tack...Daniel
Jag har köpt en komplett Corvette LS1 med tillhörande 700 låda Det är årsmodell 2002 och den har gått 4685 mil. Sedan har jag en komplett Corvette TP1 med 700 låda oxå den har gått 6800 mil den är från 1996. Kompressor blir det inte för min del utan som jag skrev. Om jag nu ska mata med något och hinner med det i år så blir det med turbo.Annars åker motorn i original det är väldigt mycket jobb att få till det ändå.All kraft ligger på att fixa karossen denna vinter och ja det kommer att bli ett körbart showbygge!!
Ls1:a med 700-låda ur en Corvette? De lär ju inte ha varit taget ur samma bil eller hur? Sitter väll 4l60e i dom?
Helt riktigt det är en 4l60e till LS1 och det är ingen TPI jag har heller utan det är en LT1 med 700r4 låda. Sorry måste haft järnsläpp när jag skrev det, måste fått en släng av thinner skada den dagen!!!!!!!!!!!!
Hehe sånt händer. Men allt du har gjort hitills imponerar som satan.
Då har man gjort lite mer på bilen. Torpedväggen har nämligen någon gått loss på med en slägga för att få dit den gamla fördelaren. Ni ser ju själva hur det ser ut!! Här har jag skurit ur den bit som ska bort.Original så är hela den mitterta biten på torpeden lite (innåtbuktad) men jag vill räta upp hela torpeden för en cleanare look!!
Här är mitten borta, Svårt att se på bilden men jag har rätat hela mitten med nästan 3cm. Nu ska jag göra en ny bit till mitten.......
Här har jag svetsat dit den nya mittdelen.
Här har jag lagt på för mycket med tenn! Det har jag gjort bara för att jag kommer bara slipa till detta väldigt grovt och lite slarvigt i detta skede.. På med grov pansarfil bara!!!!!!
Och här slutar jag nu med detta! Varför jag inte slipar till detta nu är bara för att hela torpeden kommer att blästras och då måste jag slipa efter blästringen med 120 papper för att få bort ev slagg som blir kvar i porerna. Så då kommer detta att bli lent som en barnrumpa....
Så då har Blästerpistolen varit framme. Nu ser ni varför jag blästrar efter jag lagat eller bytt något. Det flyter ihop mer, Ser ni vart det var?Och nu ser jag om jag slarvat någonstanns. Det lyser igenom direkt där du lagat om du inte gjort det riktigt.
På innsidan av luckan sparade jag den gamla stoppning, Baraför att blästersanden inte skulle träffa den yttre plåten och göra att den skulle växa.
Likadant här. Efter borttagning av sand och skräp så ser man knappt var det är bytt. Men jag bytte golvet här, om ni kommer ihåg!
Vill bara visa med denna bild att allt fixas till, även rutramarna eller där rutor och lister ska var fixas till.
Så då var det nästan klart med blästring. Jag har torpeden och inneskärmar kvar som ni ser lite till höger. Ha det....Daniel