3338
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

633 567 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
Har alltid rätt!
689 Inlägg
7 oktober 2008
Looking goood! big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

2 788 Inlägg
7 oktober 2008
Du skulle ju nästan kunna köra med en helt blästrad bil sen när du är klar wink Finishen på det du gör är minst sagt professionellt smile Längtar tills nästa update tongue

427 Inlägg
8 oktober 2008
Ser kanonbra ut!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

Size matters 632" always wins...
69 Inlägg
9 oktober 2008
De ser ju kanon ut de här, när räknar du med att bilen är klar?

Over and out!

426 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Chevyman skrev:
De ser ju kanon ut de här, när räknar du med att bilen är klar?

Ja nästa bra fråga tack! Nä skämt å sido, Kan väl inte säga något exakt men 8-9 april 2009 är målet hoppas det håller. Tack för kredd...Daniel
Senast redigerat av dancar (10 oktober 2008)

426 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/481238_nukmu8.jpg
Började att packa upp en del av alla nya saker som är innhandlat. Dom måste ju sorteras. Jag ska passa in alla nya delar på karossen snart!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/481241_lissnw.jpg
Jag har köpt det mesta nytt i chromeväg lister emblem mm. Lika bra att prova allt på bilen både före och efter spackling.... Daniel

Green Street Elite
676 Inlägg
10 oktober 2008
ett av dom mest härliga projekt trådarna o följa, mycket jobb på kort tid och professionellt gjort!
skulle lätt ha anlitat dig om det va nått som behövdes göra smile mycket riktigt turbo ska de vara smile mycket skönare ljud, men du ska väl inte använda nån slags högljud dumpventil va? hur är ställningen nu? hur går de med corvette motorn? bilder? smile tråden kommer att följas intensivt o ett stort + till dig för att du tar dig tid och show bygger chevan smile

MHV/ andreas

427 Inlägg
11 oktober 2008
Roligt med nya delar. Kul att det går så fort också!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

2 788 Inlägg
11 oktober 2008
Riktigt kul med nya delar till bilen wink Hur har du tänkt att göra med stötfångarna? Kroma om eller kanske skaffa nya? Rentav lackera dem kasnke smile Skulle vara kul att kika när du arbetar big_smile
Senast redigerat av _Fredrik (11 oktober 2008)

426 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Riktigt kul med nya delar till bilen wink Hur har du tänkt att göra med stötfångarna? Kroma om eller kanske skaffa nya? Rentav lackera dem kasnke smile Skulle vara kul att kika när du arbetar big_smile

Har köpt nya stötfångare,och dom är kromade!
/Daniel

TurboFREAK
291 Inlägg
12 oktober 2008
Hur många Hk/Nm ligger ls1:an orginal på?
Hur kommer du att kompsänka motorn?
Kommer bli riktigt grym!

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

426 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
ante_green skrev:
Hur många Hk/Nm ligger ls1:an orginal på?
Hur kommer du att kompsänka motorn?
Kommer bli riktigt grym!

Tror det är 300hk original och 450nm.
Kompsänka motorn, då tänker du på överladdningen.
Som jag skrivit tidigare,Det blir endast överladdning denna sommaren om jag hinner med,
Och hinner jag och ser att jag ligger 2-3 veckor före så blir det av.
Jag tänker inte ens på det i detta läge, Utan det får nog bli nästa vinters projekt som det ser ut nu.
Som jag skrivit tidigare så är detta ett 2 stegs projekt kaross inredning nu och chassi nästa vinter.
Det är ENORMT mycket arbeta att riva en bil så här. Jag kommer att lägga runt 800-1000 timmar på bilen nu. Tänk att du jobbar 8 timmar om dagen i 6 månader då har du runt 960 timmar.
Men jag kämpar på.... Ha det....

3 Inlägg
12 oktober 2008
Jävligt imponerad av arbetet du lägger ner, håller inte med om alla beslut(turbo/storfälgar), men snuskigt roligt projekt!
Håller själv på med en pv-61 och man blir riktigt motiverad till att själv anstränga sej mer och göra ett seriöst jobb på bilen.

Ska bli spännande att se de färdiga resultatet, men de är lika kul att kolla uppdateringarna, kämpa på!

693 Inlägg
12 oktober 2008
Snyggt o seriöst bygge! Är du bilplåtslagare? Verkar så...Hoppas det inte blir för extremt bygge typ Boyd utan mer som den 2 färgade gröna -55 som var med i sveriges snyggaste bil. LS1 motor är bra motor där jag hade valt modern skruvkompressor, men det är jag det....såg ut va amerika lagningar på den innan!

Adrenalinjunkie
100 Inlägg
12 oktober 2008
härligt projekt måste jag säga! big_smile

HMC
Heaven MotorClub

26 Inlägg
13 oktober 2008
Härligt att du räddar en klassiker,själv slipper jag rost då hela bilen är i glasfiber,.......wink
Senast redigerat av pro57 (13 oktober 2008)

693 Inlägg
13 oktober 2008
Härligt se nån jobba med riktig plåt och som kan sin sak med tenna, engelskt hjul, krympa plåt...Mest plastbyggen här på garaget annars!

426 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/483171_cw22xi.jpg
Har jobbat vidare med med plåten! jag tror nog att jag ska vara ganska klar med svetsningen på den utvändiga plåten. Skönt om det är så!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/483174_gehu6f.jpg
Nu kommer jag att gå över och syna plåten resten av veckan. Typ med en hammare och mothåll och kolla om det finns ställen där man kan rikta lite bättre. Från det jag började med plåten tills idag har tagit ca 4-veckor. Och jag måste säga att bilen är helt frisk i plåten nu.Ingen Rost eller amerikanska lagningar kvar. Det känns skönt att det är gjort. Jag behöver aldrig mer beskymra mig om rost.....Daniel

Försöker iaf
1 998 Inlägg
13 oktober 2008
Fy fan va fint de blir. Vill ha dina kunskaper, pengar, garage å tid lol

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Har alltid rätt!
689 Inlägg
13 oktober 2008
ser som vanligt ut jääkla najs big_smile Hur tjock e tråden du har i migen?

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Sök