Lastbilstuta I Personbil (lagligt?)

MiuF
16 februari 2006 · 157 Inlägg

Vet någon vart man kan köpa en FET lastbilstuta med kompressor, och vet någon hur man kopplar en sån`? Och är det lagligt?

Polish my nuts and serve me a milkshake!
Ford Focus Titanium X "Jo-fan Miljöbil" (2010)
EbbeW
16 februari 2006 · 86 Inlägg

Har för mig att det alltid varit tjafs på SBP om du har kompressorhorn kopplade till den "riktiga" siglanknappen. Men ett horn kopplat med en extra knapp kan dom inte säga nåt om...

PeppeVectra Peppe Vectra
16 februari 2006 · 1 076 Inlägg

MiuF skrev:
Vet någon vart man kan köpa en FET lastbilstuta med kompressor, och vet någon hur man kopplar en sån`? Och är det lagligt?

varför ska du ha en mesig lastbilstuta med kompressor?
Leta upp ett tåghorn istället.  big_smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Malmoe SSS -12
16 februari 2006 · 3 217 Inlägg

Det hade varit världens grej att ha... men till vilken mening egentligen! Den ska ju inte användas till annat än att avvärja fara tongue För att vara noga då!

Men skoj hade det visst varit!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
kimpan billinge
16 februari 2006 · 95 Inlägg

jag tror att lastbilar är 24V och då kommer det bara låta fjutit. tåg tuta är på 240 volt så lycka till

bensin i blodet och motorolja i öronen
Phaetoon
16 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Man kan omvandla spänning så Volt-talet spelar inte så stor roll. Fast det är ju bäst att köra med 12V från början.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
nofearsy Bilbyggare
16 februari 2006 · 225 Inlägg

Finns juh gasdrivna horn att köpa tongue  kan du tillomed bära med dig in på ICA om du vill wink

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Nallen_sthlm Direktör
16 februari 2006 · 305 Inlägg

Jag har hört mycket om att det är olagligt och många säger att det är lagligt med en sådan tuta... Lastbilarna har för det mesta en ström ställare så när man besiktar dom kopplar man ur starkhornen och har en orginal tuta...... På Mikro kan man köpa starkhorn för personbilar som flåsar på rätt bra, köp två sådana satser så ska du se att folk hoppar i diket när du kommer, tänk på att använda relä sats på dom för att få tillräckligt (direkt ström från batteriet till kompressorn) Om du inte vill ha kompressor horn så han du köpa vanlig tuta (Snäcka) Sät på tre sådanna så blir det olidligt högt ljud, jag kör med två och det är på gränsen till gräsligt högt..... Good luck wink

Speed limit are only for pussy
phonic
29 april 2006 · 915 Inlägg

Jag tänkte köpa ett kompressorhorn och koppla till larmet jag ska köpa, lär ju skrämma skiten ur alla som går nära bilen smile

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
29 april 2006 · 1 781 Inlägg

på vanlig person bil får inte larmhornet överstiga 115dB.... antar att det bör vara nått liknande med signalhorn

Team Insane Racing
Turbofan
4 oktober 2007 · 9 Inlägg

Sök på "inferno mini". Det är en inbottslarmsiren som ligger på 120db och fullt laglig inomhus. Frekvensen ligger på 6 olika och stressar hjärnan fysiskt, dvs du går upp på högvarv på 10 sek och har svårt att kontrollera dig efter 60 sek. Kväljningar blir spyor osv.
Om en tjej är gravid i vecka 12 eller mer, finns det risk att kroppen tror att det är dax att föda.
Jag är larm tekninker, det finns mycket kul saker....

"Either full throttle or full breakin.
If not, take the bus." Jim Dicon - Nascar
Brådhis * Voff voff *
4 oktober 2007 · 10 280 Inlägg

kimpan skrev:
jag tror att lastbilar är 24V och då kommer det bara låta fjutit. tåg tuta är på 240 volt så lycka till

Både lastbilarnas och tågens tutor går på tryckluft så volttalet har ingen betydelse...

För mer och EXAKT info om huruvida det är lagligt i en personbil kika i kapitel 22 här:

http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%20.htm

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Eclips3 Lidhultare.
4 oktober 2007 · 325 Inlägg

http://www.hornblasters.com/ tågtutor;)

kolla videos på deras hemsida, helt sjukt kul big_smile

Senast redigerat av eclips3 (4 oktober 2007)

-Twiajävlen-
Joo
4 oktober 2007 · 741 Inlägg

eclips3 skrev:
http://www.hornblasters.com/ tågtutor;)

kolla videos på deras hemsida, helt sjukt kul big_smile

Haha underbart big_smile

Errol
6 oktober 2007 · 320 Inlägg

Turbofan skrev:
Om en tjej är gravid i vecka 12 eller mer, finns det risk att kroppen tror att det är dax att föda.
Jag är larm tekninker, det finns mycket kul saker....

...mhm? vadå tycker du tex det är skoj att se till så en blivande mor föder döfött tex?

Tåg,tuta, lastbil.... vad är det? SILJA LINES bröl-horn slår väl allt smile  ?

Sushikocken Sleeper
6 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

Errol skrev:

Turbofan skrev:
Om en tjej är gravid i vecka 12 eller mer, finns det risk att kroppen tror att det är dax att föda.
Jag är larm tekninker, det finns mycket kul saker....

...mhm? vadå tycker du tex det är skoj att se till så en blivande mor föder döfött tex?

Tåg,tuta, lastbil.... vad är det? SILJA LINES bröl-horn slår väl allt smile  ?

tänkte precis säga mistlur =P

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
6 oktober 2007 · 857 Inlägg

Jag hade lastbilshorn (tryckluft med kompressor och lufttank i skuffen) på min gamla jetta och det enda dom sa på besiktingen var: "du hade iaf en tuta"... smile hade bara 6bar till den och den skulle ha ca 10 men den lät rätt duktigt ändå.. ska bygga in det nån gång i bilen som jag har  nu..

JiF
2 december 2007 · 5 Inlägg

Lastbilarna har för det mesta en ström ställare så när man besiktar dom kopplar man ur starkhornen och har en orginal tuta.

Vet inte vart du fått det ifrån. Men jag har iaf två knappar på ratten för tuta. en för mesen och en för starkhornet. Och det är orginal. Scania hade ett tag att du var tvungen å slå på en strömställare för att den skulle använda starkhornet, men det berodde på att de hade en knapp på ratten som styrde två olika tryckluftshorn. Resultatet blev att när du tryckte på knappen, så fick du hålla in den lite längre för att starkhornet skulle kicka in.

Nordh ><((((º>
2 december 2007 · 115 Inlägg

Turbofan skrev:
Sök på "inferno mini". Det är en inbottslarmsiren som ligger på 120db och fullt laglig inomhus. Frekvensen ligger på 6 olika och stressar hjärnan fysiskt, dvs du går upp på högvarv på 10 sek och har svårt att kontrollera dig efter 60 sek. Kväljningar blir spyor osv.
Om en tjej är gravid i vecka 12 eller mer, finns det risk att kroppen tror att det är dax att föda.
Jag är larm tekninker, det finns mycket kul saker....

Du också? smile Var jobbar du?
På jobbet har vi "demoversionen" av Infernon (den lilla). Och den låter så in i helvete den, så att sätta den i bilen är väl ingen dum idé kanske tongue

(Hatar skiten förövrigt, batteri-backup och näst intill oförstörbar)

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
T16_AeRo
2 december 2007 · 712 Inlägg

eclips3 skrev:
http://www.hornblasters.com/ tågtutor;)

kolla videos på deras hemsida, helt sjukt kul big_smile

Haha.. f*n va jag garvade lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang