4905
Sök

Baslåda med Originalstereo i Saab 93 aero??

103 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Sparade Baslådan och slutsteget när jag sålde min förra bil. Nu är jag sugen på att montera in Ljudet i min Saab 93 aero.
Problemet är bara det att jag har originalstereon kvar i bilen och vill gärna behålla den också.

Någon som vet hur man får ut originalstereon?
Någon som vet hur det ser ut bakom? Aux Ingång?
Andra problem? dispalyen m.m?

//Tim

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P

134 Inlägg
21 september 2008
Tryck i lagom tjocka spik i dom fyra hålen på stereon sen ploppar den ut möjligtvis att du får trycka bakifrån så att den ska hoppa ut. Annars får du åka till en Saab verkstad och be dom plocka ut den.

Du behöver en adapter för att kunna koppla in slutsteg till orginal stereon, tror det finns 2 olika en till om du har as2 och en om du har as3, Beroende på om du har orginal slutsteg lr ej.

Kolla på backes biljud om ja inte minns helt fel han säljer adapters.

Hoppas detta hjälpte dig lite iaf.

/t0bias

103 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
t0bias skrev:
Tryck i lagom tjocka spik i dom fyra hålen på stereon sen ploppar den ut möjligtvis att du får trycka bakifrån så att den ska hoppa ut. Annars får du åka till en Saab verkstad och be dom plocka ut den.

Du behöver en adapter för att kunna koppla in slutsteg till orginal stereon, tror det finns 2 olika en till om du har as2 och en om du har as3, Beroende på om du har orginal slutsteg lr ej.

Kolla på backes biljud om ja inte minns helt fel han säljer adapters.

Hoppas detta hjälpte dig lite iaf.

Japp. jag har as3 (stora)
Just nu är ljudet helt original Har tänkt koppla in en JBL bas och ett GAS monoblock.
Tack för hjälpen big_smile

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P

Sök