3278
Sök

Racingbilar

STOFFE-HAKKINEN
23 september 2008
Trådstartare
Racingbilar?
Är grymt sugen på att börja köra lite banracing, men vet inte vad jag ska köpa för bil.
Vet ni några sidor där man kan köpa "färdiga" racingbilar eller ska man köpa en vanlig bil och vad ska det vara för någon bil då, märke och modell.

Tacksam för svar.

/HÄKKI

7 120 Inlägg
25 september 2008
Skämtar du? smile

SKÅNING
1 215 Inlägg
25 september 2008
Aerodynamik skrev:
Skämtar du? smile

haha tror jag vet vad du menar.

Nöjde du dig inte med din andra tråd?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

7 120 Inlägg
25 september 2008
alexm- skrev:
Aerodynamik skrev:
Skämtar du? smile

Killen ser ju ut att vara 13 på bilden och jag tror han överskattar sin ekonomi en aning. smile

NeonX
25 september 2008
Trådstartare
I en annan tråd skrev du "bugdet finns ej"...om det fortfarande stämmer så kan du juh lägga planerna på hyllan tills budget finns. Det kommer kosta pengar, det behöver inte kosta skjortan, men då får du kunna en hel del själv.

Det blir jäkligt mycket lättare att förstå vad du är ute efter om du säger ungefär hur mycket du kan lägga, samt om bilen bara skall gå på bana eller även gata.

Ingenting är gratis, men köp dig en kaross och börja snickra ihop nått allteftersom pengarna ramlar in, så gör iaf jag.

DFFL
9 020 Inlägg
25 september 2008
Känns som att han försöker göra en "prinsen".
Utan någon egentlig kunskap så vill han hoppa in i en Porsche och köra banracing.
Skaffa en rejäl budget, det är inte billigt att pricka väggarna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

482 Inlägg
25 september 2008
En sådan kanske hade varit bra att börja med?
http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/racingchair.jpg
Men annars så kan du köpa någon billig nissan 200 och börja köra tongue

EDIT:blocket brukar vara en väldigt bra sida att hitta bilar på wink
Senast redigerat av rotary12 (25 september 2008)

Jodå... Så är det serru!

347 Inlägg
1 661 Inlägg
26 september 2008
Klippp denna, den var jag sugen på ett tag. (aning dyr dock) wink Men man brukar ju inte bara skaffa racing bil och tuffa lite utan du lär behöva en crew med.
http://www.blocket.se/vi/12291019.htm?c … amp;last=1

Annars är väl som Enchzzz skrev folkrace en väg in i det. Även det kan kosta lite.

3 124 Inlägg
26 september 2008
Racing är inte gratis men behöver inte kosta extrema summor heller.
Ska man köra en serie med ombyggda standardbilar hamnar man kanske på ca 20.000-30.000 per säsong + inköp av bil. Vill man köra i hårigare serier kan det bli i princip hur dyrt som helst.

Vill du köra racing kan man ju börja med tex. Formel Ford eller köra någon serie som är baserad på ombyggda gatbilar.

Det enklaste är att köpa en färdig bil med vagnbok och hela köret, det är i princip alltid dyrare att bygga själv. Se bara till att utgångsobjektet passar i den serie du funderar på att köra i.

Vidare behöver du racinglicens, den kan du skaffa genom en märkesklubb eller lokala motorklubben. Tar en dag, du behöver oftast ha egen bil med dig.

www.rejsa.nu är ett forum för racingintresserade, läs lite och fundera på hur du vill gå vidare.

Avstängd
962 Inlägg
26 september 2008
Tycker du ska köpa dig en fabriks WRC bil, det finns begagnade Ford Focus WRC RS05 för runt 5 mille, sen behöver du ju bara en budget på 50 miljoner till det. Överkomligt och bra.
Senast redigerat av prodrive (26 september 2008)

220 Inlägg
26 september 2008
viccoA skrev:
Racing är inte gratis men behöver inte kosta extrema summor heller.
Ska man köra en serie med ombyggda standardbilar hamnar man kanske på ca 20.000-30.000 per säsong + inköp av bil. Vill man köra i hårigare serier kan det bli i princip hur dyrt som helst.

Vill du köra racing kan man ju börja med tex. Formel Ford eller köra någon serie som är baserad på ombyggda gatbilar.

Det enklaste är att köpa en färdig bil med vagnbok och hela köret, det är i princip alltid dyrare att bygga själv. Se bara till att utgångsobjektet passar i den serie du funderar på att köra i.

Vidare behöver du racinglicens, den kan du skaffa genom en märkesklubb eller lokala motorklubben. Tar en dag, du behöver oftast ha egen bil med dig.

www.rejsa.nu är ett forum för racingintresserade, läs lite och fundera på hur du vill gå vidare.

Håller med viccoA till 100%.
Som ett litet förtydligande; www.rejsa.nu sidan har nyttiga och inspirerande sidor för racingintresserade på bana (alltså inte dragracing/rödljusracing/streetracing etc), dessutom mycket delar och bilar i köp/sälj.

En länk med många bilar i olika prisklasser:
http://www.racecarsdirect.com/

prodrive skrev:
Tycker du ska köpa dig en fabriks WRC bil, det finns begagnade Ford Focus WRC RS05 för runt 5 mille, sen behöver du ju bara en budget på 50 miljoner till det. Överkomligt och bra.

En skogsmullebil, precis vad han frågade efter.. roll
Senast redigerat av Mange_C5 (26 september 2008)

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

Avstängd
962 Inlägg
26 september 2008
Mange_C5 skrev:
prodrive skrev:

En skogsmullebil, precis vad han frågade efter.. roll

Jag tror faktiskt inte att TS vet skillnaden mellan racing och rally så det är nog skitsamma.

Men isåfall kan ja ju tipsa om en super 2000 touringbil, där snackar vi snikpriser runt 3-4 mille så det är ju överkomligt.

2 Inlägg
26 september 2008
jaha nu har jag lagt mitt första inlägg, det tråkiga är att jag ser 2 inlägg från samma person efter varran som gör att man får lite delade meningar.
men men om du ska köpa dig en bil oavsett om den ska gå fort runt ringen elr köra i en racing serie så kan du titta på länkarna som finns åvan.. men det viktigaste är väll igentligen vad för typ av racing vill du köra? vilken ekonomi har du och hur mycket kan du lägga varje månad (år) och sen utgå därefter.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
26 september 2008
Börja köra kart, när du är mogen för att köra bilar som smiskar rumpan av exakt allt på alla banor här i sverige så går du över till Superkart. 0-100 på 2 sek och topfart på 270, då börjar vi snacka grejjer. Det är synd att dom inte uppmärksammas mer i media, men sånt kostar sjukt mycket tyvärr.

FreddeK
26 september 2008
Trådstartare
äsch en radiostyrd tävlingsbil behöver inte vara så dyr...10loppor kanske.

Mollllgan
26 september 2008
Trådstartare
Freddeponken skrev:
äsch en radiostyrd tävlingsbil behöver inte vara så dyr...10loppor kanske.

Finns ju annars leksaks bilar..

Blixten Mcqueen är ju rätt poppis hos dem yngre nu=) Min grabb är helt såld på Blixten=)

STOFFE-HAKKINEN
26 september 2008
Trådstartare
NeonX skrev:
I en annan tråd skrev du "bugdet finns ej"...om det fortfarande stämmer så kan du juh lägga planerna på hyllan tills budget finns. Det kommer kosta pengar, det behöver inte kosta skjortan, men då får du kunna en hel del själv.

Det blir jäkligt mycket lättare att förstå vad du är ute efter om du säger ungefär hur mycket du kan lägga, samt om bilen bara skall gå på bana eller även gata.

Ingenting är gratis, men köp dig en kaross och börja snickra ihop nått allteftersom pengarna ramlar in, så gör iaf jag.

Alltså jag har jobb... Och pengar finns, bilen ska gå på bana... runt 100 tusen kronor

STOFFE-HAKKINEN
26 september 2008
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
alexm- skrev:
Aerodynamik skrev:
Skämtar du? smile

Killen ser ju ut att vara 13 på bilden och jag tror han överskattar sin ekonomi en aning. smile

HAHA, ta reda på fakta innan du öppnar din käft...
Men om det ska vara på detta viset så kan ju jag slå vad om att jag har betydligt bättre ekonomi än va du har.

Sök