Vi kommer behöva både pucko, godis, kaffe till Sandra och extra stark energidryck till Edge
Ska bli grymt kul
Det vi börjar med är att palla upp bilen, plocka av fronten, demontera grenrör och avgas, och sen oljetråget som ska få oljereturanslutning
Haha, inräknad och medräknad.. haha Dock tror jag inte på nån energidryck i mängder, för då lär jag inte sova på hela helgen, men det kanske är det ni vill? Haha
Erick skrev:
Får se om Edge kan fixa det med sin laptop
Den är alltid med, samt 3G, (även om jag kan hacka mig in på ert trådlösa). Hehe Kommer så fort dagens jobb är klart!
Det är själva plåten bak som smalnar av och sedan kommer plasten på där...
Okay, ja från den vinkeln ser man ju lite bättre. Såg ut som att bakre bumpern inte satt riktigt på plats som den skulle, men nu ser man ju att det är hela skärmen som är annorlunda.
Jag hängde bara upp mig lite på det, men det är säkert bara en vanesak för ögat.
Jag hoppas det blir live via webcam igen, var ju skitcoolt senast när det var "pimp my PT Cruiser"
aww ni gjorde samma sak med taket och alla stolpar som jag ska göra med samma tyg de blev ju bra men lyget har inte börjat hänga? för de gjorde det i volvon jag hade ;s
följer detta mvh
använd mycket spraylim från biltema och läs instruktionerna. sedan är det bra att tvätta taket om det går. Mitt hänger inte (än iaf)
najs :p men mitt började hänga när det blev varmt ute P
biltemas gamla spraylim var rena skiten, men det nya som är mer spindelväv är mycket bättre
jo det hade jag till min volvo med. :p Klädde min baslåda m.m i bagaget i golfen i det tyget tycker det är snyggt och billigt kolla min projekt tråd så få du se hur det blev
Lite skeptiskt till linjen baktill där skärmkanten möter bumpern. Blir som ett veck där, stör mig lite på att det inte är samma runda form som bakskärmen har. http://www1.garaget.org/gallery/archive … 3ff204.jpg
Men grym Lupo alla gånger
Mvh Tommy
Det är för att det inte är en gti. gti´n har "hela" skärmkanter bak. Det har inte en 1.4. Det är så på den modellen. Svårt att förklara, man måste nästan ha sett det för att fatta hur det sitter och ser ut. kan försöka ta lite bilder på det.
haha då får du allt ta och fixa GTI skärmar, ni är ju trotts allt evolution garage =DDDDDD
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (4 december 2009)
svetsar fast turbon i grenröret med stag. (så vi vet hur vi ska bygga ihop grenröret till turbon)
nu sitter den fast i den tänkta positionen.
Så här ser den ut.
Erick kapar lite.
erick svetsar på grenröret.
grenrör hittills!
mer av grenröret
Mer bilder kommer under kvällen. Vi har inte givit upp ännu!
Tack till Erick och Johan edge.
jag gör uppdateringar och springer runt med kameran och hjälper till på olika hörn. Är mest i vägen. hehe! jag kan skruva och tittar och lär men jag kan inte svetsa och jag tycker inte om att slipa med stora verktyg m.m. och nej jag bygger inte bilen själv. är duktigare på andra saker. avancerad motor är inte mitt område det överlämnar jag till dom som kan. Så nu behöver ni inte undra eller klaga över det för att jag är kvinna! Tack!
Jodå det gick bra igår, internet slutade fungera vid midnatt typ när vi skulle lägga upp fler bilder. Men det kommer nog en update strax. Nu ska vi åka bort och fortsätta, såsnart vi ätit lite frukost osv
Edge slickade rent oljetråget! Vi var tvungna att ha loss det då det ska svetsas på en oljeretur på det.
Inte helt enkelt att få loss oljetråget, drivaxel fick lossas, avgassystemet flyttas, lock på växellådan tas bort osv.. Men det gick till slut
Erick finputsar på grenröret
Pussel!
Provmontering! Passade perfekt.
Oljetråget urtvättat.
Lilla Lupo
Delar som blir över
Godislådan
Här näst ska oljeretur svetsas på tråget, grenröret ska helsvetsas, sen ska vi till biltema och köpa avgasbandage (för att skydda närliggande delar från grenrörets värme), lite avgasrör, laddtrycksmätare och lite annat smått och gott