Eftersnack: Ljungbyträffen den 27 September.

MrT Allvetare
29 september 2008 · 35 Inlägg

Om ni vill ha lite mer info om bilen som kom på tredjeplats är det bara att gå in på min sida och kolla. Det är en BMW 535 e28 -87.

Live today, you never know what tomorrow brings!
Volvo 240GL (1987)
Hyundai I30 "Fnysen" (2014)
BMW 520-35i "Hacken" (1987)
MrLego Volvonörd
29 september 2008 · 1 187 Inlägg

Jo jag har fått svar på mina frågor och jo stämmer allt nästa år med datum å sånt så kommer vi nog ner igen kan jag lova, allt som allt tyckte jag att det var en bra träff med mkt roligt och trevligt folk.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
DUB-WEISER Mr volkswagen
29 september 2008 · 21 Inlägg

T_modee skrev:

DUB-WEISER skrev:
det var en jätte trevlig träff med fin väder och allt.. Men! priser ska inte ut ses av bara besökare det måste finnas en jury som utser dom 3 andra priserna. det är min åsikt för annars blir det den som vinner som har flest kompisar där och det är inte rätt!

Hej!
Nästa år kommer en jury att plockas ut av mig Thimmy Modee och pontus.
Den jury vi plockar ut kommer det stå namn på. Dock kommer dom killar/tjejer inte vara från Ljungby stad.
Dom ska vara helt oberonde.

Hoppas att du vill komma nästa år då kommer allt vara bra kan jag lova.

MVH Thimmy Modee

ja det tror jag kommer funka mkt bättre fast då kommer det ju bli högre krav på bilarna med en jury fast det spelar inte mig nån roll.. jag tror det kommer bli kanon nästa år med en jury. hoppas ni lägger den på ett datum man kan komma påtongue

Cadillac Sedan Deville "Flattop" (1959)
Volkswagen Golf MK ll GTI "TYSKSTUKS GTIN" (1985)
Rydh
29 september 2008 · 59 Inlägg

Jag får tacka för en trevlig träff, att det inte bara var rena utställningsbilar på en dylik tillställning spelar enligt mig inte så stor roll, hoppas att kommande träffar hålls på samma nivå.

Det vore roligt om någon hade någon vettig bild på min buggy då jag inte hade systemkameran till hands under dagen

//Rydh

Peter Rydh, Buggy 2,1T
sljungaracer
29 september 2008 · 28 Inlägg

Tackar för en trevlig träff jag me! Gillar när det är lite blandning på bilar och inte bara rena styling/utställningsbilar! Vi ställer gärna upp nästa år! Grattis till killen med Camaron me!

MVH. Tobbe

Senast redigerat av sljungaracer (29 september 2008)

Kalaspinglan
29 september 2008 · 697 Inlägg

Rydh skrev:
Jag får tacka för en trevlig träff, att det inte bara var rena utställningsbilar på en dylik tillställning spelar enligt mig inte så stor roll, hoppas att kommande träffar hålls på samma nivå.

Det vore roligt om någon hade någon vettig bild på min buggy då jag inte hade systemkameran till hands under dagen

//Rydh

Har tyvärr ingen helbild på den svarta buggyn, glömde
såklart mitt 2dra minneskort hemma sad
//Susanne

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Rydh
29 september 2008 · 59 Inlägg

Kalaspinglan skrev:
Har tyvärr ingen helbild på den svarta buggyn, glömde
såklart mitt 2dra minneskort hemma sad
//Susanne

Synd, det var ju jädrans fina bilder du tagit på de andra bilarna! Tack för att du tittade efter!

//Rydh

Peter Rydh, Buggy 2,1T
T_modee
29 september 2008 · 482 Inlägg

Rydh skrev:

Kalaspinglan skrev:
Har tyvärr ingen helbild på den svarta buggyn, glömde
såklart mitt 2dra minneskort hemma sad
//Susanne

Synd, det var ju jädrans fina bilder du tagit på de andra bilarna! Tack för att du tittade efter!

//Rydh

Jag har 2 bilder tagen på några bilar där nästan hela din bil finns med.
på en synns den helt.

MVH Thimmy Modee

Senast redigerat av T_modee (29 september 2008)

pompa
29 september 2008 · 48 Inlägg

ja tackar å bockar till er som har grattat och till arrangörerna av en bra träff, kul med så många olika sorters bilar. fanns nåt för alla

angående diskussionen om röster så tycker jag både det är positivt å negativt med jury vs. publikröst. om publiken bara röstar så blir det lätt att den populäraste bilmodellen vinner, säger inte att de alltid är så men har sett från amerikanareträffar att det ofta är ex. en rödvit glidare som vinner där det finnt tex en hotrod på träffen som är i bättre skick. det med att antalet vänner har stor betydelse beror helt på antalet totala röster 10 vännröster på totalt 15 röster har ju stor betydelse men om det totalt är 150 röster så är de 10 inte lika betydande.
har man en jury som bedömer så har dom ett elände, är grymt svårt å bedöma rättvist speciellt när det är en sådan bred blandning av bilar. ex för lackbedömaren hyr väger mycket apelsinskal i lacken mot missar i spacklingen, där har en persons värderingar stor betydelse jämfört ex 400 personers värderingar i en publikröstning. det bästa enligt mitt tycke är nog att ha ett peoples choice, framröstat av publiken bara samt att ha 1,2,3 framtaget av både jury och publikröster med poängsystem a´la melodifestivalen där jury å publik väger lika tungt, kanske lite knepigt å få te men ja tror iallafall de skulle vara en möjlighet?

//Pompa

sljungaracer
29 september 2008 · 28 Inlägg

Håller med.. Man såg ju på Vallåkra för något år sen när Team Bassholma vann med sin partybuss

Rydh
29 september 2008 · 59 Inlägg

T_modee skrev:
Jag har 2 bilder tagen på några bilar där nästan hela din bil finns med.
på en synns den helt.

MVH Thimmy Modee

Jag laddade ur systemkameran som Linda hade med sig och det var visst med ett par bra kort på buggyn så jag klarar mig!, men tack ändå!

//Rydh

Peter Rydh, Buggy 2,1T
T_modee
29 september 2008 · 482 Inlägg

pompa skrev:
ja tackar å bockar till er som har grattat och till arrangörerna av en bra träff, kul med så många olika sorters bilar. fanns nåt för alla

angående diskussionen om röster så tycker jag både det är positivt å negativt med jury vs. publikröst. om publiken bara röstar så blir det lätt att den populäraste bilmodellen vinner, säger inte att de alltid är så men har sett från amerikanareträffar att det ofta är ex. en rödvit glidare som vinner där det finnt tex en hotrod på träffen som är i bättre skick. det med att antalet vänner har stor betydelse beror helt på antalet totala röster 10 vännröster på totalt 15 röster har ju stor betydelse men om det totalt är 150 röster så är de 10 inte lika betydande.
har man en jury som bedömer så har dom ett elände, är grymt svårt å bedöma rättvist speciellt när det är en sådan bred blandning av bilar. ex för lackbedömaren hyr väger mycket apelsinskal i lacken mot missar i spacklingen, där har en persons värderingar stor betydelse jämfört ex 400 personers värderingar i en publikröstning. det bästa enligt mitt tycke är nog att ha ett peoples choice, framröstat av publiken bara samt att ha 1,2,3 framtaget av både jury och publikröster med poängsystem a´la melodifestivalen där jury å publik väger lika tungt, kanske lite knepigt å få te men ja tror iallafall de skulle vara en möjlighet?

//Pompa

Detta kommer ja ta med mig till nästa år. Vill att träffen ska vara för alla.
finns killar/tjejer som inte har dom pengar för att kunna bygga om sinna bilar så mycket.
Vill att dom ska kunna komma dom också och ställa ut.
Men ja ska tänka på detta som du har skrivit. Vi ska nog komma på något bra till tävlingen nästa år.
Hoppas du vill komma nästa år med.

MVH Thimmy Modee

Kalaspinglan
30 september 2008 · 697 Inlägg

Rydh skrev:

Kalaspinglan skrev:
Har tyvärr ingen helbild på den svarta buggyn, glömde
såklart mitt 2dra minneskort hemma sad
//Susanne

Synd, det var ju jädrans fina bilder du tagit på de andra bilarna! Tack för att du tittade efter!

//Rydh

Tackar tackar smile Men du bor ju inte långt bort om du vill ha lite bilder på din pärla!

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
MrLego Volvonörd
30 september 2008 · 1 187 Inlägg

Nu finns det lite av helgen 1500 bilder online på min bilddagbok, orkar inte ladda upp alla här.
Länken till sidan: http://TheRefunder.bilddagboken.se/p/da … =273544618

Om ni vill ha fullskaliga bilder så får ni höra med HockeyLinda eftersom hon har knäppt dem flesta av dem.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Rydh
30 september 2008 · 59 Inlägg

Kalaspinglan skrev:
Tackar tackar smile Men du bor ju inte långt bort om du vill ha lite bilder på din pärla!

Det får nog bli ett annat år i så fall för efter träffen i Lördags börjar det vankas vinteride för buggyn!

//Rydh

Peter Rydh, Buggy 2,1T
MrLego Volvonörd
30 september 2008 · 1 187 Inlägg

Rydh skrev:

Kalaspinglan skrev:
Tackar tackar smile Men du bor ju inte långt bort om du vill ha lite bilder på din pärla!

Det får nog bli ett annat år i så fall för efter träffen i Lördags börjar det vankas vinteride för buggyn!

//Rydh

Finns ett foto på din på min länk ovan....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Rydh
30 september 2008 · 59 Inlägg

-Lego- skrev:
Finns ett foto på din på min länk ovan....

Kanon!

//Rydh

Peter Rydh, Buggy 2,1T
T_modee
30 september 2008 · 482 Inlägg

Vi kommer köra denna Ljungbyträff nästa år med!
Så jag hoppas det fins inträsse för detta.
Tycker det var mycket roligt att det kom 72 utställare första året vi hade Ljungbyträffen.
Vill bara tacka alla som kom både dom som stälde eller tittade på bilarna.

MVH Thimmy Modee

MrT Allvetare
30 september 2008 · 35 Inlägg

Jag ställer gärna upp som jurymedlem nästa år. Jag är ju trots allt inte från stan. Bor ju i Lagan:D

Live today, you never know what tomorrow brings!
Hyundai I30 "Fnysen" (2014)
BMW 520-35i "Hacken" (1987)
Volvo 240GL (1987)
Martin
30 september 2008 · 29 Inlägg

MrT skrev:
Jag ställer gärna upp som jurymedlem nästa år. Jag är ju trots allt inte från stan. Bor ju i Lagan:D

du är ju helt insnöad på Bmw tongue det funkar ju inte big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang