2638
Sök

Varför dryga böter vid Burnouts.. ?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 september 2008
mah88 skrev:
Och som flippar på en snubbe som är född 1990 big_smile .
Jag har sett mer än 10 gånger , där polis bilen slår på sina blåa ´´leksakslampor´´ bara för att slippa vänta på grön ljussignal.... Tänk va härligt det skulle vara om alla kunde göra så ? , Skulle vara hemma 20 min tidigare än väntat varje dag big_smile

Vill du att polisen är ute och patrullerar och upptäcker brott, är tillgängliga osv eller att de står vid ett rödljus? Tänk lite för helvete...

Schwarz Funf
222 Inlägg
30 september 2008
De behöver för fan inte köra på rött ljus när de inte har lust och vänta tills det blir grön,,, skulle de vara ute och patrullera så skulle deras ljus vara på hela FUCKING tiden och inte släcka de efter att de passerat rött ljus... och sedan köra sakta.... ÄR DET PATRULLERA TÄNK FÖR HELVETE själv!!!!!!!!

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

B-one
30 september 2008
mah88 skrev:
Och som flippar på en snubbe som är född 1990 big_smile .
Jag har sett mer än 10 gånger , där polis bilen slår på sina blåa ´´leksakslampor´´ bara för att slippa vänta på grön ljussignal.... Tänk va härligt det skulle vara om alla kunde göra så ? , Skulle vara hemma 20 min tidigare än väntat varje dag big_smile

Jag vet inte, men det är kanske dax för dig att växa upp snart?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 september 2008
Visst...de sitter bara o äter korv i bilarna hela tiden säger vi väl då..

B-one
30 september 2008
mah88 skrev:
De behöver för fan inte köra på rött ljus när de inte har lust och vänta tills det blir grön,,, skulle de vara ute och patrullera så skulle deras ljus vara på hela FUCKING tiden och inte släcka de efter att de passerat rött ljus... och sedan köra sakta.... ÄR DET PATRULLERA TÄNK FÖR HELVETE själv!!!!!!!!

Hur var det där med att "flippa ur" på någon? Ta och lugna ned dig lite och tänk på att du pratar med en tjej! Ok?
Är det din farbrors mammas systers son, som har berättat för dig att han en gång såg en polis göra så?
Om det nu har hänt så finns det en väldigt lätt förklaring och den är inte den att polisen ska åka på lunch.

Jag kommer inte ta denna diskution med dig...
Senast redigerat av B-one (30 september 2008)

Pimpin'
77 Inlägg
30 september 2008
Fundera lite hur en arbetsdag kan se ut för en polis, dom träffar troligtvis fler idioter dagligen än vad du gör i veckan, samtidigt som dom riskerar ett skott i pannan eller en kniv i njuren!
Personligen skulle jag gärna ge dom den föremånen att få slå på blandarna och åka före i trafikljusen för att få komma snabbt till korvkiosken o köpa en mosbricka, för dom vet aldrig när de kan få tid till det igen!
Som mortalis skrev, hur skulle sammhället se ut utan poliser tror du? DU skulle inte kunna äga en bil utan dem! Inte en längre period, och om alla kunde busa i trafiken utan att bli stoppade av polisen, så skulle antalet bilolyckor öka, däribland dödsantalet bland småbarn och flerbarnsmammor öka... fast vad vet jag? du kanske skulle må bra av det?

När jag säger "du" menar jag alla som inte gillar poliser i allmänhet

LE: förlåt att jag går OT
Senast redigerat av ElectroN (30 september 2008)

Arg Snickare
875 Inlägg
30 september 2008
jaaaaa....(suck)

tänk INNAN ni skriver, brunstiga pojkar.

Schwarz Funf
222 Inlägg
30 september 2008
Jag flippade inte! Jag är bara lite sur!
Mortalis: AA det kan du säga!! Öppna dina ögon och Upptäck lite mer!
B-One: Vad ska det här föreställa? Min farbrors mammas systers son?? Ingen har berättad det till mig , skrev ATT JAG HAR SETT POLISER GÖRA DET.

Jag hatar inte poliser, men ville bara påpeka det tidigare inlägget.....
Senast redigerat av mah88 (30 september 2008)

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

DFFL
9 020 Inlägg
30 september 2008
mah88 skrev:
Jag flippade inte! Jag är bara lite sur!
Mortalis: AA det kan du säga!! Öppna dina ögon och Upptäck lite mer!
B-One: Vad ska det här föreställa? Min farbrors mammas systers son?? Ingen har berättad det till mig , skrev ATT JAG HAR SETT POLISER GÖRA DET.

Men eftersom att du inte vet vad som sägs i polisradion så har du inget belägg för att påstå att de gör det för att slippa rödljuset.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 Inlägg
30 september 2008
Det går hett till här..

G-Force

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 september 2008
De finns poliser i Göteborg också så visst har man sett dom...och ja har sett dem göra de där med blandarna med och sen kryssa runt sakta, men de störde ju inget, var dessutom lite konstigt folk ute så då vill ja hellre att de kollar runt än sitter still.
Aldrig stött på att de gör de när de e mkt trafik för att jävlas. Väldigt sällan ja sett poliser öht störa trafikrytmen iaf...

730 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Jaha ... Här har vi som i nästan alla forum här på garaget.. alla ska vara spydiga.. han som e polis har nog troligtvis rätt då han säkert har utfärdat denna bot ett par gånger...
så har vi lite trevligt istället big_smile

Fölkesberg Racing =)

10 287 Inlägg
30 september 2008
Jaaaa......

Och som moderator kan jag bara säga att det får taggas ner och hållas till Topic och inte till pajkastningsspåret för då låser vi tråden.

Göran
Moderator

Grants skrev:
Det går hett till här..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

730 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Jaaaa......

Och som moderator kan jag bara säga att det får taggas ner och hållas till Topic och inte till pajkastningsspåret för då låser vi tråden.

Göran
Moderator

Grants skrev:
Det går hett till här..

Låter bra egentligen... Jag har ingenting emot om man kommer ifrån Topic och för en seriös disskution men allt detta kaft med att försöka vara bäst...

Hmm kanske bör tänka på en regel ang. om man upprepade gången är tyken bör bli avstängd från forumet en bestämd tid.. ?

Fölkesberg Racing =)

1 232 Inlägg
30 september 2008
om man äger mark och asfalterar den då borde man få göra som man vill på den elr?

10 287 Inlägg
30 september 2008
Vi har system för sådant ja.

/Göran

Shallie skrev:
Hmm kanske bör tänka på en regel ang. om man upprepade gången är tyken bör bli avstängd från forumet en bestämd tid.. ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Försöker iaf
1 998 Inlägg
30 september 2008
lownslow skrev:
om man äger mark och asfalterar den då borde man få göra som man vill på den elr?

Jo de är nog lagligt bara du inte kan störa någon. Då kan du åka dit på Störande av allmäna ordningen.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

12 086 Inlägg
30 september 2008
r-ted skrev:
man får en böteslapp där följaden står.

onödig och störande körning med motorfordon vid bostadsbebygellse.

fick det när jag var 18år , alltså för snart 10år sedan var inget tjafs om metrar eller något sådant.

många som tror sig veta men få som vet och ännu fler som tror på myter...

Buller i tätbegyggt område är de 1000kr på idag. (och kräver just att man väsnas i tätbebyggt område)
Vårdslöshet i trafik är en mkt värre förteelse, tror inte de finns satta böter utan de värderas fall till fall.

29 Inlägg
30 september 2008
Alla vägar är inte bekostade på din/er skatt. Vissa vägar är privata, t.ex. vägföreningar/samfälligheter, kommuner och företag. Så skippa det där med "min väg, jag betalar skatt" För övrigt kan man ofta se en tendens att just pojkar modell nyss myndig med körkort är de som inte ser det fina med lagens långa arm he he... lol

5 Inlägg
30 september 2008
mah88 skrev:

Angående hur poliser beter sig. Missar vi inte en LIIIITEN detalj här? Poliser råkar, hur konstigt det än låter, vara människor, precis som vi. Och när det gäller människor så finns det sånna som sköter sig, och sånna som inte alltid gör det. Oavsett om det handlar om polis yrket, eller för den delen vett och etikett på ett forum. Bara för att någon/några poliser någonstans gör som du nämde så tror jag inte att du skall ta det för allvarligt. Kan det inte vart så att han faktiskt fick ett larm, som stunden senare avfärdades? Det vet inte du som stod och tittade på. Men du kanske tillämpar samma sak ifall du ser en utländsk kille snatta nåt i en butik? Jag menar att du blossar upp skriker och gapar att ALLA utlänningar snattar? Det tyder bara på att du inte har kommit något vidare långt här i livet.

Sök