Dags att skriva lite igen kanske. Idiot som jag är lyckas jag ju aldrig ta bilder att lägga ut, men det får ordnas snart.
Jobb har jag (tyvärr?

) ordnat, så ingen rast och ingen ro. Eller jo, just nu är det båda delar på ett företag som har mindre folk varje gång man kommer in. Men det blir MYCKET bra erbjudanden till de som talar med mig.

Bilen rullar på och jag åker som en kung i den. Dock tror jag att jag har en läcka i sista gummit till insuget, så jag ska kolla hemma om nån av silikonslangarna jag har kan tänkas passa, sen måste jag förbi swedol nån dag med hur många industriklammor jag ska ha, de ser ju bra ut och håller lite bättre än de normala som bara går sönder.
ICn: ger mig bara ångest för att jag är lat.

Rören är lagda rätt i vardagsrummet, men jag önskar ha tid ork och lust att stå och svära i garaget en dag... Sen kanske jag då borde orka sätta ett T så min bc återcirkulerar istället för att pysa i luften, kan ju vara bra...

Används sällan, men det lär bli mer. Måste kolla runt lite så jag kan fixa armbåge och frontpipa enligt de specifikationer jag önskar, då jag inte vill köpa - montera - köpa bättre - montera - byta en annan del & tvingas byta igen. Jag vill ha ett system som tillåter en HX40-50 (som aldrig kommer monteras, men ändå...) men som kan byggas till org på ett par timmar... Vill egentligen bara ha att släppa ca 10bultar för turbo alt grenrör och efter armbåge och resten ska klara att köra tyst från dagis så flippan kan sova, och kunna ge 500hk+ utan att avgassystemet kväver det.

Svåra till omöjliga saker är roligast.

Btw: Vad händer om jag har en turbo som inte laddar alls (alt mycket lite)? Jag får för mig att bilen agerar som en ltt eller sugmotor och drar soppa enligt det. Detta är vad min teoretiska kunskap säger. Men hur är det praktiskt? Om jag skulle ta t.ex. en HK40 och mappa allt för att minska bränsleförbrukning och 0.3 bar, skulle det då bli skillnad mot org? Jag tycker inte det borde det, men ni som testat praktisk - HJÄLP.
Skulle mina beräkningar stämma behöver jag bara olika mappar (med olika ladd givetvis) för att via en knapp ändra från en familjebil med 230hk till ett smärre monster som vrålar, skjuter eld och käkar sportbilar till frukost.

Kan detta vara möjligt, eller måste jag göra det omöjliga för att lyckas? Detta kommer givetvis inte ske imorgon, eller iår... Möjligen om ett par år, kanske...
Frågor? Synpunkter? Kommentarer? Förslag?
Skriv då.

Jag vill höra allt, bra som dåligt, så jag vet vad som ska förbättras...
R34 front kommer inte på bilen sålänge jag håller fronten intakt.
Ha en fin helg
Mvh//Micke