Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)
Janken Tyckte jag kunde ta lite och testa först med dremeln, sen får man göra det på riktigt med slipmaskin nån gång. Då kan man ju även ta bort dumpen och göra det seriöst...
batteriet SKA inte vara i vägen, men det vet jag mer om om någon/några timmar, dessa rör ska gå under batteri och det jag behöver göra är troligen leka med värmepistol mot spolarvätskebehållaren... Lugnt och stilla, inte för mycket...
Karto Sticker upp ca 10cm ur huven, och jag orkar inte kapa upp efter att ha insett att jag måste växa 10cm för att se över den.
Detta blir ju en konstruktiv vecka. Måste vara att jag inte vill känna mig lat längre. Jag har nu måttligt med skit överallt, och det sätter sig i porerna. Känns riktigt jobbigt att ta kapen och sätta i fronten av bilen och bara kapa en massa plast, men det blir bättre och bättre. Krockbalken som så många kapar en, två eller fler sidor av vill jag ha kvar och då blir det som det blir. Var viss skillnad i storlek på original IC och eftermarknads. Sen måste jag hylla www.skylinesaustralia.com, då de sparade in ett antal timmar för mig idag. Allt som var problem var min lilla parkeringshjälpsticka, men efter att ha fått ett mindre vredesutbrott togs hammare och skruvmejsel fram och sen knackades det till och blev bra. Just nu saknas ett rör och lite till plast ska kapas bort för att fronten ska gå att monteras, sen ska ic'n skruvas fast.
Lite bilder:
Planen är nu en körbar bil imorgon kväll, för att se om jag orkar riva fjädringen på fredag. 8timmar arbete kvar denna vecka, resten går till bilen...
daNNe_man Tackar tackar. Ska, så snart jag suttit av mina 8 timmar på det som kallas jobb.
Rojpen Tackar. Jag får för mig att det borde kyla lite bättre nu, men jag har haft fel förr...
Ser på bilderna nu hur sent det blev igår. Hoppas att jag inte kapat galet någonstans. Vet att jag var på väg att slinta med vinkelslipen och ta oljeledningar, men det gick bra...
det ena orginal röret för orginal-ic:n vänder du lite på så styr den fint in kallluft i motorrummet.. blir skitfint speicelt om man kör med öppet "sportfilter". då får man kallluft direkt på filtret.. men det har du kanske redan listat ut
Brydde mig inte om att vända och vrida, ville mest få ihop allt.
Åååååååååå vad glad man blir när man ska testa att det fungerar när bilen sitter ihop. Rullar sakta och allt går bra, råkar sen trycka för hårt på gasen, laddtryck stiger, jag släpper genast av, men trycket nådde 1.0bar och anslutningen in i icn valde att hoppa. Utan ic slangar på plats dör givetvis motorn, mitt i en rondell. sååå kul att ligga på marken och trycka dit slangfan utan klamma eller nåt bara för att komma hem. Lyckades, är lite sur och ska nu hoppa in i duschen för att få bort blod och smuts, sen mat och sova för andra behov som skriker.
Dog bilen av IC.röret hoppade? Fick IC.röret att smälla av på motorväg då det va lite överladdning.. blev bara att bilen gick som en påse nötter... men de går att köra med dem av.. testat av mig i en toyota supra ..
Hoppas du inte använde klammorna som följde med paketet.. för då är de bara vänja dig me o fixa tryckrör och slangar dagligen
Jag var så galen. Swedol hade inte öppet när jag slutade jobbet och jag ville ha det på plats. Blir att åka dit imorgon när de har öppet igen. Såg att du skrivit på msn ang klammorna - 37.50st för 75mms klammor, inkl moms.
Dog bilen av IC.röret hoppade? Fick IC.röret att smälla av på motorväg då det va lite överladdning.. blev bara att bilen gick som en påse nötter... men de går att köra med dem av.. testat av mig i en toyota supra ..
Jupp, allt dog. Lyckades starta om bilen, men när jag la i "D" så dog den efter 2meter igen. När slangen var riktad rätt gick den igen... Tidigare har jag kunnat köra in och ut ur garaget utan rör alls... (för klen för att putta bilen i uppförsbacke...)
Låter bilder tala för sig själva. Undrar ni vad något är, säg till så försöker jag förklara. Efter att ha varit på biltema och köpt 1a turbohjälpen funkar bilen bra, och min lösning med wg kopplad till en cykelslang fungerar också. (bilden på timern är bara att jag blev så sur på den då jag varje halvtimma måste trycka på den för attt ha el...)
Sen kom problemen. Någon som kan se en likhet på dessa, förutom att båda har en fjäder? Så kul att få fel dämpare bak. Och roligt att upptäcka det när man ska mondera ihop allt. Hoppas de jag köpt dem av kan lösa det snyggt, då det är plockfel. Enligt följesedel är det till "SkylineR33" så jag öppnade och förutsatte att allt var rätt, men efter att ha sett att de inte passade började jag granska allt, och troligen har jag fått delar till R33GTR, vilket passade utmärkt fram, men åt h-e bak.
Otroligt hur mycket komfort som finns med dämpare i mjukaste läget, men vrider man ett par varv känner man igen att åka olika sportbilar.
Satt just och läste igenom 15 sidor. Ser otroligt bra ut, fast du får försöka bäst fan du vill för att du åker inte ifrån mig när jag kommer ut på gatorna.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Satt just och läste igenom 15 sidor. Ser otroligt bra ut, fast du får försöka bäst fan du vill för att du åker inte ifrån mig när jag kommer ut på gatorna.
Ska nog inte vara några konstigheter för den där familjeslungan !