3388
Sök

Sirmiro - Nissan Stagea - 500hk

Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)

Double-Unicorn Rider
315 695 Visningar
Projektet avslutat 19 november 2013
171 Inlägg
30 september 2009
Tråkigt när sånt här händer med jag försöker se de positiva i saker. Du kommer ju ha en fräsh lack till nästa sommar.  lider med dig

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

Garage Mupp
128 Inlägg
30 september 2009
fy fan:( lider med dig...fy fan att man inte kan få ha något ifred..:@

9 108 Inlägg
30 september 2009
Lider med dig, har varit med om ungefär samma sak. Vad försäkringsbolaget säger är väl viktigast nu. Jag passade på att modifiera mera så det blev bra i slutändan.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Har nu undersökt allt mer, en granne tyckte inte han behövde låsa garaget när han inte hade bilen där. sad

Så de var inne igår och stal saker och vandaliserade min bil.
Idag var de inne och stal verktyg...

Vad fan ska man göra?

Fin lack nästa år? Beror på vad försäkringsbolaget tycker och tänker, men då den var i riktigt bra skick hade en polering gjort att den glänste ordentligt. Det här är bara jobbigt. sad

EDIT:
Hur det än går med allt detta så ska jag lyckas komma vidare med projektet. Det ska bli ett bra resultat en dag. Drömmen är en bil med riktigt bra ljud, bra tider rakt fram, bra tider runt bana och möjlighet att storhandla på ikea utan att köra annat än trycka på ett par knappar (skruva dämpare kan jag orka med).
En dag...
Om det är något företag som vill skicka massa roliga delar mot dekaler så kan ni ju höra av er. wink
Senast redigerat av sirmiro (30 september 2009)

558 Inlägg
30 september 2009
fyfan vilka svin det finns:( lider med dej och hoppas försäkringsbolaget löser det här:)

85 Inlägg
1 oktober 2009
Säger som alla andra: Lider med dig! Finns två ord: Avundsjuka och Idioter! sad

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson

56 Inlägg
1 oktober 2009
Ajajajaj inte roligt!!!

Hoppas det löser sig!!!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 oktober 2009
skulle ligga på att personen som EJ låste garaget sedan får betala självrisken... SAMT ta upp det med ägarna av garaget...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Självrisken är nog en sak jag får ta, har inte ork att bråka om det. Är lite för mycket att ta tag i samtidigt. Men det är lite spännande att se hur ett "perfekt" svenssonliv kan falla totalt på ett år. Så det måste ju innebära att det kan bli bättre på kortare tid. smile
Jag tackar åter för allt stöd och peppande, och när jag läste i tråden för nån dag sen slog lite dumma idéer min skalle (eller dumma är väl upp till var och en). Ny kan man ju ta tillfället i akt och modifiera. hmm

Så vad tycker NI ska göras?
(R34 front är ej ett alternativ om ingen vill donera en.)
Jag är nyfiken vad folk tycker bör göras med bilen.
Vilka fälgar kan passa bra?
Modifikationer på inredning?
Onödiga accessoarer som man inte kan leva utan i en bil?
Färger invändigt? (på saker som lätt byts)

Annat? Alla tips/idéer är välkomna. big_smile

336 Inlägg
2 oktober 2009
Första du ska göra är ju och nita grannen, hur kan inte inte låsa ett garage bara för att "min" bil inte står där, helt sjukt.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
SaaB_Turbo skrev:
Första du ska göra är ju och nita grannen, hur kan inte inte låsa ett garage bara för att "min" bil inte står där, helt sjukt.

Inget som får tillbaka bilen till det skick den var, lagar stereon eller något annat. hmm
Så våld löser nog inte detta så bra. Bättre att börja tänka framåt. Släppa allt dålihgt och fundera hur det kan bli. smile

1 163 Inlägg
3 oktober 2009
Kul att se du kan behålla behärskningen trots det som hänt med bilen...
Tur jag inte har grannar, jag hade slagit ihjäl dom. smile

Hoppas allt går bra nu och lycka till i fortsättningen...

Mvh

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
3 oktober 2009
En tanke bara och absolut inget jag säger för att verka elak eller skadeglad.

MEN! Om du inte hade satt fast din stereo på det sätt du gjort, tror du inte dom hade nöjt sig med att bryta upp bilen, ta stereon och sen gå därifrån?

Nu är ju stereon förstörd iaf + massa skador på bilen.

Förstå mig inte helt fel nu, snälla.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

349 Inlägg
3 oktober 2009
Torlejf skrev:

MEN! Om du inte hade satt fast din stereo på det sätt du gjort, tror du inte dom hade nöjt sig med att bryta upp bilen, ta stereon och sen gå därifrån?

Mvh. David.

Det där slog mig också när jag läste vad som hänt och hur det såg ut...

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/

MadLamb Racing
372 Inlägg
3 oktober 2009
Fan va tragiska folk kan vara.. någon borde f*n skjuta dom som göra sådana grejer!!!
Bödeln borde vara dom som blivit utsatta för sådant skit!!

Men hoppas att du kommer att göra schyssta saker med din Stagea nu, helt klart en av dom skönaste "familjeracers" som finns!

Keep up the good work!

"De är polerat!"

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
tom_rosenback skrev:
Torlejf skrev:

Mvh. David.

Det där slog mig också när jag läste vad som hänt och hur det såg ut...

Visst kan det ha förhindrat lite, men då jag inte vet om det var pga stereon eller något annat som gjorde att de repade bilen så vet jag inte om det gjort skillnad.
Som det är nu så tjänade inte tjuvarna på det på något sätt vilket gör att de kanske väljer en annan bana, vad vet jag?
Det skulle troligen vara mer uppbrutet då stereon är större än ramen runt, så den hade behövt knäckas ännu mer, plus att enheten får en chans att vibrera när man kör. :/

Så jag förstår er tanke, men jag är osäker på om det gjort något bättre. :)

323 Inlägg
3 oktober 2009
sirmiro skrev:
Självrisken är nog en sak jag får ta, har inte ork att bråka om det. Är lite för mycket att ta tag i samtidigt. Men det är lite spännande att se hur ett "perfekt" svenssonliv kan falla totalt på ett år. Så det måste ju innebära att det kan bli bättre på kortare tid. smile
Jag tackar åter för allt stöd och peppande, och när jag läste i tråden för nån dag sen slog lite dumma idéer min skalle (eller dumma är väl upp till var och en). Ny kan man ju ta tillfället i akt och modifiera. hmm

Ut sidan räcker de med fälg byte, men mer ska hända under huven som annan turbo som tycker om högre laddtryck och en annan topp packning och arp bult, till och börja med tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 oktober 2009
Tråkigt det som hänt, hade jag varit grannen hade jag skämts om jag inte erbjudit mig att betala självrisken. Å andra sidan så hade jag aldrig lämnat garaget olåst eller...

Nåja, se till att få ordning på den nu! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Froborg skrev:
sirmiro skrev:

Ut sidan räcker de med fälg byte, men mer ska hända under huven som annan turbo som tycker om högre laddtryck och en annan topp packning och arp bult, till och börja med tongue

Jasså det tycker du? wink Hur kunde jag tro annat. wink
Gäller ara att min ekonomi rätar ut sig så jag får hem alla saker, sen får vi ta nån dag och byta allt. big_smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Hmm, man kanske ska bli troende?
Gud kan ju inte gilla mig om jag får detta år, men TOMTEN. big_smile big_smile big_smile
Man kan ju hoppas. big_smile

Jag vill ha:
En ny turbo (Garret 3076R)
Ståltoppackning
ARP-bultar
ApexI PowerFC

Och en del annat. big_smile

Jag har ätit upp alla grönsaker varje dag. smile

Om andra vill leka tomte så får ni givetvis säga hur stora dekalerna ska vara. big_smile

Sök