Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)
Tänkte passa på att uppdatera lite kort. Bilen står nu inne på lack och väntas vara tillbaka för att skruvas ihop i mitten av kommande vecka, sen kan jag hoppa i och åka till bilprovningen (förutsatt att det sista paketet dykt upp).
Under tiden bilen varit ine har jag haft tid att pilla med lite ljud, och hoppas att denna ska få plats i reservhjulsbaljan, men det visar sig. Funderar lite på att klä hela bagageutrymmet i den mörkare grå färgen, får se hur det ser ut när det är på plats.
Sen sken solen idag så jag passade på att städa i garaget. Har fått ett lik till volvo på platsen bredvid. Undrar verkligen vem som hyr garageplats till en bil som kostar mindre än garage under vintern. Och att jag kallar den bilen lik är att allt saknas på den och man ser genom dörrarna pga rosten. Jag hoppas att det är någon som hyrt platsen och inte ungdomar som ställt in något. Bovärden ska försöka få garagen säkrare akut nu (med start med mitt) då jag ska få tillbaka bilen snart. Han börjar förstå att den är lite smått ovanlig i landet.
Såhär blev det efter städning, och självklart har man mattor i garaget.
Hehe, va lite småtrevligt när den rullade in på jobbet nu efter lunch. Har gått och sneglat på den halva eftermiddagen idag
Så du jobbar där? Tänkte ta mig förbi nån dag för att se hur allt blir. Men stressa inte. Hellre att det tar tid och blir bra.
Just ja, hittade en färgkod i databasen - BP9 enligt Nissan. Nu vet jag inte hur väl det stämmer, och skulle jag välja skulle jag ta en ytterst liten aning mer mot lila, men det ska bli spännande att se bilen nylackad.
(Nej, jag är absolut inte som ett barn på julaftonsmorgonen som sitter bredvid julklapparna och frågar mamma en gång var 10e sekund om inte tomten ska komma snart så jag får se vad som är i paketet.)
Hehe, va lite småtrevligt när den rullade in på jobbet nu efter lunch. Har gått och sneglat på den halva eftermiddagen idag
Så du jobbar där? Tänkte ta mig förbi nån dag för att se hur allt blir. Men stressa inte. Hellre att det tar tid och blir bra.
Just ja, hittade en färgkod i databasen - BP9 enligt Nissan. Nu vet jag inte hur väl det stämmer, och skulle jag välja skulle jag ta en ytterst liten aning mer mot lila, men det ska bli spännande att se bilen nylackad.
(Nej, jag är absolut inte som ett barn på julaftonsmorgonen som sitter bredvid julklapparna och frågar mamma en gång var 10e sekund om inte tomten ska komma snart så jag får se vad som är i paketet.)
Njaa jag har fått praktikplats där genom arbetsförmedlingen, så hoppas på att få vara kvar fram till våren iallafall
Fast jag håller till i plastavdelningen så jag kommer inte arbeta på din bil
Suttit och läst hela tråden och kaffe har druckits Riktigt frän bil och gillar den skarpt. Tråkigt de där med inbrottet bara. Hoppas det blir frän kulör på vackra skapelsen
-Panos-: Trevligt att du tog dig tid. Bilen kommer få samma kulör som den fick av bandet i japan för många år sedan. Sen ett svenskt lager klarlack, vilket är mindre känsligt för stenskott än det Nissan kladdar på som standard.
Froborg: Vi har ju hela vintern på oss. Jag vill lyckas lösa ekonomin lite bättre och få 3papp över så vi kan passa på att byta turboagg också. Men nog ska vi se till att hinna med allt, det ska gå.
Uppdatering: Var och tittade till bilen och insåg hur mycket bulor de rätat ut. Jag som tyckt hela bilen varit helt slät, men uppenbarligen lurar sig ögat. Den rost som fanns är borttagen (i spegelinfästningen) och jag fick veta att bilen varit omlackad vänster bak (skärm och dörr). Sen verkar de ha haft ett roligt medel under poleringen i England, hade tydligen känts som han försökte dra av klarlacken när han tinnertvättade bilen. Bilen ska vara klar för lackbåset idag och få färg under början av kommande vecka. Sen ska jag boka tid på bilprovningen så den blir laglig att köra. Och just ja, min spak har inte kommit ännu, kanske ska sätta en spik eller liknande i den gamla så den klarar bilprovningen. Bilder:
Givetvis är jag självisk. Men ni alla ska få bilder, ni får bara vänta lite. Det kommer ju denna vecka och inte i april som de flesta andra så var glada.
Har du löst det med garage nu, du kan ju inte gärna ställa den där det varit så rörigt?
Blir ett samtal till bovärden imorgon bitti att han har en arbetsdag innan mitt garage måste vara säkert, sen får jag hoppas på tur. Jag är glad at det inte var förra året, då gick det inte ens att få försäkring, trots att jag bönade och bad att få betala över 30k till ett par företag.
Morsan hade samma oro att jag skulle ställa tillbaka den och hade tusen sätt hur den ska vara skyddad, men sen har vi det när man parkerar på stan, utanför ica, rondeller i örebro, cyklister som tror de är odödliga etc, så det kan hända saker överallt. Bara se till att det finns försäkring och hoppas på det bästa. (Eller sätta dolda linor med 230V runt bilen, men har inte bestämt mig ännu - det blir frågor från polisen om man ringer om inbrott och ber dem skicka ambulans för tjuven. )
Nu är det fritt för alla att kasta upp sina bilder.
(Jag har inte skruvat idag då taket behövde lackas om och det tog en extra dag. Det vara massa japanskt damm som bråkade. Bilen ska poleras efter det bilen togs och det jag ser bilen nästa gång.