sirmiro
Double-Unicorn Rider
12 november 2008
· 2 486 Inlägg
Jag gillar inte upplägget, därför jag inte ordnat pappret. Men det är min åsikt. Pengarna är mer skitsamma, jag tycker bara inte om hur de vill ha systemet.
Givetvis kan jag göra som alla andra med e-märkningar och liknande, jag fuskar.
Som många sagt innan kan det se hur jävligt ut som helst under besiktning, men jag vill inte ha det så. Det visar sig en dag hur bilen ser ut när den rullar igenom, men jag vill ha bilen godkänd som den är.
Ta skyline som exempel, hur många har E-godkända strålkastare fram i vanlig trafik? De flesta konverteras om jag förstått rätt, med en E-godkänd insats, men hela lyktan är ej godkänd. Under reggbes satt troligen något annat där som såg ok ut, men jag vill inte gå den vägen. Jag vill ha bilen godkänd i det skick den sen ska köras.
Jag köper inte en bil för bruk sena nätter sommartid. Jag har köpt en bil jag ska kunna ha roligt med, men som jag får in mig, flickvännen, barnstol, rullstol och barnvagn i. Då vill jag inte ha krångel med godkännanden, men det visar sig.
Angående VVs tekniska kunskap; den behöver inte vara hög, den behöver faktiskt knappt vara befintlig. Men det är VV som är ytterst ansvariga för de lagar som finns för trafiken, bilprovningen utför bara kontroller att dessa föreskrifter följs. Jag har inte hittat information om dessa dokument någonstans på VVs hemsida, jag har frågat dem på VVs kontor och de ville inte ha mer dokumentation. Dock finner jag det på olika forum, och där folk förklarar att de behövt dem. Borde det inte finnas info om dessa papper hos VV när jag har talat med den tekniskt ansvarige som var ganska insatt i det med skylineimport?
Jag säger inte att dokumenten inte behövs. Jag säger att rutinerna är luddiga.