FILMEN 2FAST 2 FUR och alla . trodde ni det var på riktigt?

Eisenhut
30 september 2008 · 1 827 Inlägg

Oj, min värld föll ihop!!!

Att skådespelarna inte driftade själva, på riktigt? Och dom driftarna som såg så verklighetstrogna ut, jösses...

Det är Keiichi Tsuchiya som sitter och fiskar, en av Japans kändaste testförare. Som våran Clarkson, fast duktig. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Sephira Fordonslackerare
30 september 2008 · 49 Inlägg

tack för att du snott bilden och lagt in + text,....
studion på bilden användes i vissa scener ja när de driftade,... bilden med robotarna har inget med filmen att göra i sig, de ska bara visa vad man kan göra med dagens teknik, i filmerna använde man sig av stuntmän.!!!! inte robotar.

bilderna har jag själv fotat från universal studios i los angeles!


beyond skrev:
ja genom tidernas sämsta filmer enligt mig är allt bluff

bilarna driftar osv på robot armar .samt blue screen anläggningar osv

inget är i real dårå

här kan ni se lite
http://www.youtube.com/watch?v=jZBfKDY7 … re=related


tokyo drift spelades inte in i Japan,..utan i denna studion! det är här de driftar så fint genom p huset!! med hjälp av blue screen- DET SUGER++

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 5legh8.jpg

SNART kommer Fast and the furious 4 btw . fortsättning på ETTAN . med VIN DIESEL

http://www.spike.com/video/fast-furious-4-spy/2974375

http://fast-and-furious-4-trailer.blogspot.com/

kommentarer?

FL3JM Inga konstigheter
30 september 2008 · 2 064 Inlägg

Det som suger mest med dom där filmerna är hur dom race'ar och ligger på max, så visar dom hur den andra bilen trycker plattan i mattan, typ som att man inte ligger på full gas redan utan bara fiskör.
Sen är det jättegay att jänkebilen inte stegrar på riktigt utan har nån jävla hydraul-pryl som trycker upp den. Hade varit bra ballt om dom hade en riktig bil som faktiskt kunde göra hjullyft på opreppad asfalt.

Smajly
30 september 2008 · 3 059 Inlägg

Videsnutten med robotarmarna är ju bara en ploj/reklam grej..
Sånna har man ju sett massvis nu på nätet från olik evenemang

Murvald Knegare
30 september 2008 · 718 Inlägg

Ifall det INTE skulle varit riktigt (iaf tokyo) skulle det nog inte tjäna att göra filmen..

Tänk alla gånger dem skulle plockat en vägg, eller bara repat bilen vilket skulle leda till att bilen måste lackas om samtidigt som hela studion skulle stå still under tilden ;S

William 2009-02-20
bassxxx Avstängd
1 oktober 2008 · 15 Inlägg

vie danske. hjer mk smart mänsk skaffat dien tråd .mk power. han controler
vie fö mk effekt.vie håll me hele danmark

professional car audio tester danske. finiosh. norge nuu sverigen
Germax
1 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

1an va ju bra, typ lagom.. lite för mkt, men de är ju amerikanskt.
2an vart bara ännu mer överdrivet och 3an är ju rena skiten.

Dessa filmer är ju lixom inte gjorda för de som verkligen kan bilar, utan för dom som inte vet ett skit och tycker de är fränt:P Jag blir bara förbannad när dom dramatiserar allt som har ett nos-system och stora fälgar.

Jag skiter i om du bluescreenar, bättre de än som på gamla goda tiden, cannonball filmerna tex där dom snabbspola filmen för att bilen skulle gå fortare smile

Germax
1 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

bassxxx skrev:
vie danske. hjer mk smart mänsk skaffat dien tråd .mk power. han controler
vie fö mk effekt.vie håll me hele danmark

Kan du ta ur kuken ur munnen så man fattar vad du säger? tongue

Waho Allmänt Jobbig
1 oktober 2008 · 1 200 Inlägg

JapMax skrev:

bassxxx skrev:
vie danske. hjer mk smart mänsk skaffat dien tråd .mk power. han controler
vie fö mk effekt.vie håll me hele danmark

Kan du ta ur kuken ur munnen så man fattar vad du säger? tongue

Haha Japmax dem var nästan lite för elak ^^ Men visst Bassex, man fattar inte ett skit. tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
1 oktober 2008 · 301 Inlägg

älskar scenen i ettan när han ber datorn hålla käft och smäller igen den.. sen lossnar golvet!! hahahah WTF liksom!!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
1 oktober 2008 · 8 744 Inlägg

JapMax skrev:

bassxxx skrev:
vie danske. hjer mk smart mänsk skaffat dien tråd .mk power. han controler
vie fö mk effekt.vie håll me hele danmark

Kan du ta ur kuken ur munnen så man fattar vad du säger? tongue

Hahaha ursäkta om jag har dålig humor men den kommentaren var bara helt enkelt underbar! lol Satt och skrattade i flera minuter. tongue

Men ang filmerna så måste jag nog säga att jag håller med dom flesta här. 1an var bra, 2an mindre bra och 3an, hmm tja... Som sagt, kan man bilar så hittar man mååånga fel i filmerna, men dom är ganska så underhållande att kolla på iaf. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Eisenhut
1 oktober 2008 · 1 827 Inlägg

Potkin skrev:
älskar scenen i ettan när han ber datorn hålla käft och smäller igen den.. sen lossnar golvet!! hahahah WTF liksom!!

Danger to manifold...

Skönt att datorn kan känna av det, samt att han bytt golvet i en självbärande kaross till en aluplåt han skruvat dit med simpla skruv.

Ahh, Hollywood när det är som bäst.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
kristofski Japansk
12 januari 2009 · 72 Inlägg

Är du dum, klart drifting scenerna är riktiga !
Är väll förfan inga jävla inhuman grejer dom gör ?
Tror det är han Samuel från sverige som många av drifting scenerna i Tokyo Drift.

http://www.youtube.com/watch?v=d26DHqWhzzM
http://www.youtube.com/watch?v=1bNYqXAq … re=related

Samarbetspartners: SSR-Nordic, spacer.se, Raidopower.se
kristofski Japansk
12 januari 2009 · 72 Inlägg

Eisenhut skrev:

Potkin skrev:
älskar scenen i ettan när han ber datorn hålla käft och smäller igen den.. sen lossnar golvet!! hahahah WTF liksom!!

Danger to manifold...

Skönt att datorn kan känna av det, samt att han bytt golvet i en självbärande kaross till en aluplåt han skruvat dit med simpla skruv.

Ahh, Hollywood när det är som bäst.

HAHA! Det bästa med det är ju att Vin Diesel hoppar in på passagerar sidan typ 5 min efter att golvet lossnat, helt utan att ens snegla ner på asfalten.....

Mitt golv lossnar oxå helatiden alltså...

Samarbetspartners: SSR-Nordic, spacer.se, Raidopower.se
Stefan Varberg Supraman
12 januari 2009 · 2 300 Inlägg

Om man lyckas att bli lurad så tyder det på att det e bra gjort.

Men va tusan det e ju bara film.
E väl inget att bli upprörd över?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Sushikocken Sleeper
12 januari 2009 · 3 084 Inlägg

beyond skrev:

Sarge skrev:
Ja, det hade väl varit ganska svårt att spela in de filmerna utan blue-screen och diverse tekniska hjälpmedel?

såg du youtube klippet? lol . hade vart skoj sitta i bilarna. riktigt nöjesfält

Kanske för att det är  på ett nöjesfält kanske. Det var någon här på gorg som vart där.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
LordLife
12 januari 2009 · 998 Inlägg

Vadå trodde du att det var äkta från början? Att det mesta är fake visste man ju redan när den kom. Dom är ju som alla andra filmer, nästan allt är fejk blir billigare så.
Sen så tror jag att försäkrings bolagen inte ville försäkra dom om dom körde så på riktigt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Medzii
12 januari 2009 · 2 Inlägg

Faktist så är delar av tokyo drift inspelat med redig drifting och skådespelarna fick lära sig drifta på bana men inspelinarna sköttes av proffs

ErikJohansson
12 januari 2009 · 174 Inlägg

Haha, stället där youtube klippet spelas in, har själv varit och sett det :p


(Universal studios i LA)

WannabeeGBG
13 januari 2009 · 44 Inlägg

Stället där de driftar i 3:an, när de flyr från "japans Justin Timberlake" (vad han nu hette) är torget
Shibuya Square i centrala Tokyo. Har ni varit där på riktigt så inser ni snart att drifting där är omöjligt
dygnet runt. Någon scen med den röde Evon är t.o.m. dator-animerad.

Men jag tyckte ändå att filmen var bra.

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!
Ford Mondeo "Titanium X Individual" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang