Update
Plockade ihop allt igår och skulle starta bilfan. Men nu har jag tydligen haft tillräckligt med flyt på ett tag: Startmotorhelvettet är förmodligen kaputt! Det händer inte ett skit när man vrider på nyckeln och vi har mätt så att startmotorn får matning som den ska...
Enligt en polare så är det rätt vanligt att startmotorn "fastnar" om bilen står länge. Min bil hade stått i varmluftsgarage i 6 år innan jag köpte den...
Dessutom så saknar jag servovätskebehållaren...
Idag ska jag riva bort startmotorn och testköra den separat och banka på den med gummislänga och använda andra humörsstyrda metoder. Om den inte går runt så får jag köpa en annan. Jag tänker även köpa servovätskebehållaren.
Pics:
Banjonippeln med tillbehör:
![http://i41.tinypic.com/xm7rlt.jpg]()
![http://i44.tinypic.com/2le5vfa.jpg]()
![http://i42.tinypic.com/2hhgier.jpg]()
Nya tätningar och Bergkuist tumme:
![http://i39.tinypic.com/671ft2.jpg]()
En sista blick på portarna... trodde jag
![http://i42.tinypic.com/2jbr389.jpg]()
Nytt oljefilter i samband med oljebyte - "Castrol edge"
![http://i41.tinypic.com/11hqbo1.jpg]()
Motorn ihopsatt och färdig för start
![http://i43.tinypic.com/2q2pop0.jpg]()
Provmonterade kåporna lite snabbt

![http://i40.tinypic.com/o7j89j.jpg]()
![http://i42.tinypic.com/2iqg6s1.jpg]()
Eftersom den inte startade så slutade dagen med att vara ute och bränna runt i farsans passat och sen gick jag och polarna på nattbion och såg Fast and the Furious 4. DEN SÖG!
Håll till goda! Nu ska det meckas!
Mvh
/T