2173
Sök

turbo problem volvo 855 2.0

7 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Hej!
Jag har en Volvo 855 -94:a.
Det hela började med att motorn rasade, så jag köpte mig en ny (begagnad -96:a) motor som jag bytte till. Efter motorbytet så har det uppstått lite problem som jag tänkte kolla om någon har lösningen på.

Laddtrycket går upp till max + lite till. Turbon är den samma som satt på den ursprungliga motorn, jag har INTE rört wastegate staget någonting. Jag är även 100% säker på att alla vacumslangar är hela och sitter där dem ska. Vad är det mer som kan orsaka detta problemet?
Dessutom så har hastighetsmätaren lagt av, samt färddatorn, medans tempmätaren och varvräknare fungerar felfritt..?? hmm

SNÄLLA någon hjälp mig!! Börjar sakna min bil.. sad

Mvh // Jeppe

8 280 Inlägg
8 oktober 2008
Har du satt i kontakten till hastighetsmöätaren i kontaken på lådan? Annars funkar inte mätaren, och då är det inte otänkbart att färddatorn inte vill va med i leken heller.

Skulel tippa på att du satt nån slang fel ändå, annars ska inte turbon skenladda sådär, det ska ju wastegaten förhindra om den funkar normalt, men sitetr inte slangen på eller om det är fel så laddar den ju vad den kan. Eftersom du inte rört staget så kan vi ju utesluta det. Testa och dra en slang direkt från wastegaten till insuget, laddar den normalt då så sitter slangerna från magnetventilen fel.

7 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Som sagt, slangarna sitter till 100% korrekt eftersom dem är dit monterade enligt ritningar från Rejmes. Har även jämfört med en annan 2.0 t5 att dem sitter likadant som på den.

Sök