2302
Sök

Vad ska man välja? Supra vs Mustang

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
24 april 2009
En gammal sleten supra vs en lagom ny GT500? Måste fan vara tappad om man väljer supran.

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
24 april 2009
deempan skrev:
THEBADGUY skrev:
Svar till Putte_88:

Han måste ju ha något sämre än en v40 om han inte vågar lägga upp det?. Lite dumt att kommentera det som "Mesig v40" då...

Och försök att inte skriva i mitt inlägg nästa gång, blir lättare för alla att läsa det då.

haha du fuck face jag känner killen han har en finare bil en vad du har iaf smile

Oj vad jag bryr mig roll

Och det heter "än vad du har" inte "en vad du har"..... wink

Allt för den där jävla hatten!

106 Inlägg
25 april 2009
Jag tycker att du ska tar den bilen som bäst förlånga din penis:)
Senast redigerat av sselraeF (25 april 2009)

55 Inlägg
25 april 2009
THEBADGUY skrev:
deempan skrev:
THEBADGUY skrev:
Svar till Putte_88:

Han måste ju ha något sämre än en v40 om han inte vågar lägga upp det?. Lite dumt att kommentera det som "Mesig v40" då...

Och försök att inte skriva i mitt inlägg nästa gång, blir lättare för alla att läsa det då.

haha du fuck face jag känner killen han har en finare bil en vad du har iaf smile

Oj vad jag bryr mig roll

Och det heter "än vad du har" inte "en vad du har"..... wink

haha fuck face stämde in ganska så bra lol

415 Inlägg
24 maj 2009
Måste lyfta upp tråden igen tyckte jag även om trådskaparen verkar ha gått i graven! smile
Hur kan man fråga om vilken bil man ska välja när det tydligen handlade om en Supra MK4 TT och en Mustang GT 500!
Givetvis skulle man juh tro att det gäller en vanlig Mustang GT då dem hamnar ungefär i samma prisklass som en fullt fin utrustad Supra TT ligger i!

Men här var det juh en GT 500 som efterfrågades och vad jag ser så på Blocket finns det inte en enda som ligger under 400.000kr, priserna går ända upp till 600.000kr!

Så i detta fall måste det ha varit frågan om antingen en Mustang GT 500 el en fräsch Singel Supra, Rättstyrd med targa! Då borde priset vara jämförbart med varandra! KNAPPT!

Men men!
Nu verkar det inte ha blivit någon bil av varken Ford el Toyota märket! smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

471 Inlägg
24 maj 2009
att de ska galas så mkt om va som är bra å inte å ur en som ni kallar det "drägglar när det kommer en supra förbi" 16 årig pojkes ögon så kan jag ju säga såhär. smaken är som baken jag själv skulle tagit mussen för jag gillar amerikanska bilar. jag kör en gammal 244a å om jag fick en supra nog skulle jag ta den då (inte så konstigt med tanke på nuvarande bilen ) men iaf kolla vad du själv typ tycker passar dej och välj därefter ! ps mustang är f***n så mkt fränare en supra wink

Skiiit du nedde ! ;)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
24 maj 2009
Skulle själv välja Mustangen, ljudet är ändå oslagbart.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

415 Inlägg
24 maj 2009
240boy skrev:
att de ska galas så mkt om va som är bra å inte å ur en som ni kallar det "drägglar när det kommer en supra förbi" 16 årig pojkes ögon så kan jag ju säga såhär. smaken är som baken jag själv skulle tagit mussen för jag gillar amerikanska bilar. jag kör en gammal 244a å om jag fick en supra nog skulle jag ta den då (inte så konstigt med tanke på nuvarande bilen ) men iaf kolla vad du själv typ tycker passar dej och välj därefter ! ps mustang är f***n så mkt fränare en supra wink

Ha ha! Nja, jag vet inte det riktigt jag!wink
Har ägt en mustang GT och äger nu en Supra MKIV!
Sagt detta tidigare och det är att jag tycker INTE att jag bytt ner mig!big_smile

Men båda e mkt fina bilar och helt upp till vad man söker efter!
En mustang, nu menar jag en vanlig GT är en skön glidarbil, en Supra MK4 är en OTROLIGT rolig leksak som tål att köras med!
Vad man söker efter e upp till en själv!

Några gnäller om att supra bara e för små 18 åriga grabbar men det säger bara dem som aldrig fått köra en supra! wink

För några år sedan, då jag köpte min GT för 369.000kr så va det värsta dyra bilen som få hade råd med!
Idag ligger den nere på nästan 200.000kr och är betydligt vanligare!
Mussen är otroligt snygg och med V8 har den ett grymt skönt muller men man ska inte underskatta suprans otroliga körglädje!

Två helt olika bilar så det är upp till vad man säker efter!

Jag möter folk nästan varje dag mellan 5 och 70 år som kommer fram och frågar om Supran!
Speciellt äldre faktiskt!!!!cool

Jättekul, fick tyvärr inte lika mkt uppmärksamhet med Mussen!roll
Senast redigerat av SupraJEZZICA (24 maj 2009)

Work hard, Play harder!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
24 maj 2009
SupraJEZZICA skrev:
Sagt detta tidigare och det är att jag tycker INTE att jag bytt ner mig!big_smile

En mustang, nu menar jag en vanlig GT är en skön glidarbil, en Supra MK4 är en OTROLIGT rolig leksak som tål att köras med!

Några gnäller om att supra bara e för små 18 åriga grabbar men det säger bara dem som aldrig fått köra en supra! wink

För några år sedan, då jag köpte min GT för 369.000kr så va det värsta dyra bilen som få hade råd med!
Mussen är otroligt snygg och med V8 har den ett grymt skönt muller men man ska inte underskatta suprans otroliga körglädje!

Jag möter folk nästan varje dag mellan 5 och 70 år som kommer fram och frågar om Supran!

Plast är för pojkar, muskler är för män. Hur man än vrider och vänder på det så har en GT500 lika bra väghållning samt körglädje som en MKIV. Har åkt båda, och jag ärligt talat trivdes oändligt mycket bättre i Mussen än Supran.

Sen så men Supran så är ju 60% av allting mest bara däckslir, den sätter sig inte direkt korrekt alls, och drar iväg. Supran är byggd för att cruisa i högre hastigheter, medans GT500'an är både byggd för väghållning samt acceleration.

Sen så är topphastigheten högre dessutom har jag för mig.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

415 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
SupraJEZZICA skrev:

Plast är för pojkar, muskler är för män. Hur man än vrider och vänder på det så har en GT500 lika bra väghållning samt körglädje som en MKIV. Har åkt båda, och jag ärligt talat trivdes oändligt mycket bättre i Mussen än Supran.

Sen så men Supran så är ju 60% av allting mest bara däckslir, den sätter sig inte direkt korrekt alls, och drar iväg. Supran är byggd för att cruisa i högre hastigheter, medans GT500'an är både byggd för väghållning samt acceleration.

Sen så är topphastigheten högre dessutom har jag för mig.

Har aldrig åkt en GT500 så jag kan tyvärr inte likna den känslan som i en "vanlig" GT v8 som jag hade! Den va lite smått seg iaf men skulle gärna åka en GT500 som gör 0-100 på lite över 4 sek! smile

Handlar det om vanlig GT V8 så skulle jag enkelt välja Supra, vilket jag gjort också! smile
Supran har ett otroligt vrid och accelerationen är inget att klaga på! Helt otrolig känsla när det bär iväg, men som sagt så gäller det att få ner det i backen också vilket ett par bra däck hjälper till med! smile

Men om vi nu ska vända oss och fråga vad man får för samma pengar som en GT 500 så är det en Singel turbo, targa och vänsterstyrd med ca 1000hk med all tänkbar utrustning och en sån klår ingen GT 500! smile

Men jag gillar absolut Mustang! En av dem finaste och grymmaste bilarna som tillverkats!

Work hard, Play harder!

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Blir ju mörkrödd på vad vissa skriver, att väghållningen i en Musse skulle va bättre i en sån, bladfjädrar...Mussen är en hel tokey bil, kvalitetn är som i dom flesta jänkare undermålig, men man får mycket bil för pengar och det finns mycket eftermarknads prylar för bra pengar, sen att jämför en supra från 93 mot en gt500 som kom nyrligen säger bara mer om supran hhur bra grym den är

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
SupraJEZZICA skrev:
Har aldrig åkt en GT500 så jag kan tyvärr inte likna den känslan som i en "vanlig" GT v8 som jag hade! Den va lite smått seg iaf men skulle gärna åka en GT500 som gör 0-100 på lite över 4 sek! smile

Handlar det om vanlig GT V8 så skulle jag enkelt välja Supra, vilket jag gjort också! smile
Supran har ett otroligt vrid och accelerationen är inget att klaga på! Helt otrolig känsla när det bär iväg, men som sagt så gäller det att få ner det i backen också vilket ett par bra däck hjälper till med! smile

Men om vi nu ska vända oss och fråga vad man får för samma pengar som en GT 500 så är det en Singel turbo, targa och vänsterstyrd med ca 1000hk med all tänkbar utrustning och en sån klår ingen GT 500! smile

Men jag gillar absolut Mustang! En av dem finaste och grymmaste bilarna som tillverkats!

Mja om du ska trimma en Supra till 1000+hk, med kvalité så tittar du på runt 700.000:- i bara motor kostnad. Men jag upplevde GT500'an som rappare, den är otroligt mycket styvare i karossen samt bättre upphängning än vanliga GT'n.

Fast det är ju nästan det som är problemet med singel turbo Supra. Om du kör med 1000hk, och typ en T47-88 turbo, så kickar ju det igång vid kanske 3500rpm. Visst är det en jävla hästspark men det är svårkontrollerat och sliter ganska mycket på drivlinan, även om man kör med two-step.

Fast om det är en Supra mot en vanlig GT så tar jag Supran alla dagar i veckan hellre. Med tanke på att 2JZ motorn har potential för över 2000hk, vilket är otroligt imponerande ur en rak sexa.

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Nu yras det mycket igen, att bygga en supra maskn så den håller 1000hk kostar inga 700k men drar du bort ca 500k så är du närmare sanningen

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
Smr2 skrev:
Nu yras det mycket igen, att bygga en supra maskn så den håller 1000hk kostar inga 700k men drar du bort ca 500k så är du närmare sanningen

Vad ska du bygga den utav då, A4-ark?

Du kan ju skicka ett mail till Autoshop Racing Engines i Orlando, Florida. Byggde Titanmotorsports 2JZ motor som sitter i deras Copper Celica. Det är fan inga billiga grejer dom kör med, alls.

Men men, om du gillar att ligga varje dag och skruva bara för att köra 10 mil eller så, så är det ju klart upp till dig. Sen så verkade ditt förra inlägg lite väl 'biased'.

396 Inlägg
25 maj 2009
Att trimma en supra till 1000hk kostar inte 700.000 i motorkostnad!! Och om man nu har en supra med singelkit som har 1000 hästar, så har man ett ganska gott botten register också, innan turbon kickar in, så jag tror inte att bilen kommer slitas speciellt mycket mer än en 500 hästars bil. OCh förmodligen så sitter det inte en 1000 hästars motor i en orignal bil i övrigt. Och väghållningen i en Supra tar en musse alla dagar i veckan. Den är ju förfan byggd för det!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
johanhhh skrev:
Att trimma en supra till 1000hk kostar inte 700.000 i motorkostnad!! Och om man nu har en supra med singelkit som har 1000 hästar, så har man ett ganska gott botten register också, innan turbon kickar in, så jag tror inte att bilen kommer slitas speciellt mycket mer än en 500 hästars bil. OCh förmodligen så sitter det inte en 1000 hästars motor i en orignal bil i övrigt. Och väghållningen i en Supra tar en musse alla dagar i veckan. Den är ju förfan byggd för det!

Nej men det tog hårt på lilla rumpan?

Ta ett andetag och sluta göra bilen till en falsk idol. Ja den har potential, men du förväntar dig att det bara kostar 100k för att bygga en motor som pallar 1000hk+, utan ras eller ens tendens till problem.. ?

Gör mig en tjänst, om det nu inte kostar mycket, bygg en själv som ligger på runt 1200hk, säkert, och kör ca 2 - 3 säsonger på strippen eller bana om du nu vill det, och se om den håller.
Förutsatt att du kommer dit.

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Vad ska du bygga den utav då, A4-ark?

Du kan ju skicka ett mail till Autoshop Racing Engines i Orlando, Florida. Byggde Titanmotorsports 2JZ motor som sitter i deras Copper Celica. Det är fan inga billiga grejer dom kör med, alls.

Men men, om du gillar att ligga varje dag och skruva bara för att köra 10 mil eller så, så är det ju klart upp till dig. Sen så verkade ditt förra inlägg lite väl 'biased'.

lila 17 åring, bara för du surfar på nätet och tror dig kunna nått så finns det ett liv utanför datorn, jag har ägt surpor redan innan du föddes så försök int eläxa upp mig..men du får väl surfa vidare och tro vad som är bäst, det finns andra här som både äger och har ägt bilarn till skillnad från dig

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 maj 2009
Smr2 skrev:
lila 17 åring, bara för du surfar på nätet och tror dig kunna nått så finns det ett liv utanför datorn, jag har ägt surpor redan innan du föddes så försök int eläxa upp mig..men du får väl surfa vidare och tro vad som är bäst, det finns andra här som både äger och har ägt bilarn till skillnad från dig

Lila 17 åring?
Surpor?

Jag var med och satt ihop dom flesta motorer som Titanmotorsport kör med, så innan du kommer hit och försöker förolämpa mig, ta reda på fakta samt lär dig att stava.

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
johanhhh skrev:

Nej men det tog hårt på lilla rumpan?

Ta ett andetag och sluta göra bilen till en falsk idol. Ja den har potential, men du förväntar dig att det bara kostar 100k för att bygga en motor som pallar 1000hk+, utan ras eller ens tendens till problem.. ?

Gör mig en tjänst, om det nu inte kostar mycket, bygg en själv som ligger på runt 1200hk, säkert, och kör ca 2 - 3 säsonger på strippen eller bana om du nu vill det, och se om den håller.
Förutsatt att du kommer dit.

been there done that, vad har du lyckas på i den svängen då..?

Avstängd
74 Inlägg
25 maj 2009
Siarnaq skrev:
Smr2 skrev:

Lila 17 åring?
Surpor?

Jag var med och satt ihop dom flesta motorer som Titanmotorsport kör med, så innan du kommer hit och försöker förolämpa mig, ta reda på fakta samt lär dig att stava.

jo visst

Sök