2341
Sök

Jag behöver hela Garagets hjälp nu.. var helt ärliga! (Bilen klar! Med RÄTT stripes!)

106 Inlägg
16 oktober 2008
En fetare i mitten bara, typ 3dm bred då blir de snyggt

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Uppskattar alla svaren.
Måste dock säga att ett tjockare streck i mitten inte är att föredra.
För det första så kommer det bli alltför kladdigt när man kollar på bilen framifrån.
För det andra så kommer det se riktigt skumt ut bakifrån om ett tjockt streck är i mitten, så de enda allternativen som jag faktiskt tänker på är:

1. Göra de befintliga strecken bredare, dvs inåt då. precis som jag skrev tidigare och länkade till bild. Samt göra en svart spindel i mitten, det går ju att beställa hem från staterna t.om om man söker på rätta stället.

2. Lacka om de drabbade delarna och göra rätt.
Dock så kommer det ingen spindel på bilen då.

=/
Har fortfarande inte snackat med dom. Ringer dom om ett par timmar när jag slutar..

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 oktober 2008
Tycker stripsen förstörde bilen...annars är färgvalet bra (orange asså) och kanske behålla stripes fast, som du ville då, i mitten

Sleeper
3 084 Inlägg
16 oktober 2008
Det ser faktiskt ut som du satt hängselbyxor på bilen tongue men gör ett eller 2 streck i mitten så tror jag det blir ballt

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Audifrälst
173 Inlägg
16 oktober 2008
Det fanns några okej alternativ som kunde rädda bilen lite, MEN det blir just en räddning, och inte det som du hade tänkt dig från första början.
Riktigt jobbig sits, men jag tror inte du kommer vara helnöjd med bilen om den inte ser ut som du vill!
Om jag hade varit du så hade jag nog bitit i det sura äpplet och pratat med lackeraren om vad som hänt. Man kan alltid hoppas på att han förstår din situation och är beredd att göra en kompromiss gällande priset för att få det som behövs omlackerat...

Tänk på att det är DU som ska vara nöjdast med den, och att det är din idé om vad som är snyggt på bilen eller inte som räknas högst. Det är trots allt din bil... Lycka till!

29 Inlägg
16 oktober 2008
Helt ärligt så tycker jag den inte ser så bra ut, påmminer om en grodda

243 Inlägg
16 oktober 2008
Nej det ser verkligen inte bra ut ta tillbaka den till polaren. Han lär ju inte direkt bli lack jag menar han missupfattade bara dig ju.

SQ
1 343 Inlägg
16 oktober 2008
gick inte hem i mina ögon...

Ljudnörd!

230 Inlägg
16 oktober 2008
Han kan ju inte vara en kompis till dig som gör på detta viset!!!...han måste skojja med dig!?, ser riktigt taskigt ut faktist om jag ska vara ärlig!...skit i om det kostar 40 papp egentligen, han kan ju inte ta saken i egna händer och göra såhär!, ALLA förstod vad du menade när du skrev hur du ville ha dom (egentligen)...och han som lackerare borde ABSOLUT förstå!

Oldschool
299 Inlägg
16 oktober 2008
Haha, om du inte ska ha den som utstälnigs bil så kan du väl leva med det.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
16 oktober 2008
Finns bara ett alternativ... göra om!
Någon nödräddning är väl ingen lösning? Fan har du köpt helt ny motor, och har din drömbil, ska du väl inte åka runt i en bil som inte ser ut alls som du vill?

Din bil-själ kommer aldrig få någon ro om du nöjer dig med en nödlösning...

Eftersom det blev ett missförstånd är det väl i ordets mening "bådas fel" så ge honom en slant till och få DIN drömbil som DU vill ha den.

Sky´s the limit...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 oktober 2008
Hoppas att inte stackars lackeraren har ett garaget konto och läser detta hehe, fy va han skulle skämts..

1 Inlägg
16 oktober 2008
Haha, ledsen, men det ser förjävligt ut..

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Pratade med min polare, dom gör om, och gör rätt...
Snacka om att en stor sten fallit ner från axlarna nu.

Iallafall, nu när det ska göras om, hur tycker ni jag ska göra stripesen?
Hur breda, hur långt ner ska dom gå?
Såg att många störde sig på att dom gick ända ner till kanten, funderar på att låta stripesen gå ända ner till där grillen börjar, dvs där Chevamärket sitter, vad tycker ni om det? smile

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

14 Inlägg
VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 oktober 2008
Ja, antingen det, eller bara tills motorhuven slutar, photoshoppa å se kanske smile
Skulle kunnat vart snyggt med dubbla stripes på sidorna av dörrarna, om du nu tänkt ha där med, vet inte om du tänkt de...en tjock i en smal där, o "skriva" nåt där..nåt i stil med Grande Punto Abarth

http://www.zcars.com.au/images/fiat-grande-punto-abarth-ss1.jpg

269 Inlägg
16 oktober 2008
Skall du ha stripes skulle nog jag lägga dom från grill och upp över huv, ca: 15 cm breda och 5-8 cm mellanrum, d.v.s. att de "rullar" över kanten på bulan mitt på huven.
Annars skulle jag fundera på en mattsvart huv och mattsvart vinge...

Mopar or no car:)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 oktober 2008
Gör nu som Du drömt om.

Vill du ha annan stil kör typ på camaro rs eller chevelle rs. Sök på google så hittar du många fina bilder på dessa

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

3 650 Inlägg
16 oktober 2008
Jojje_ skrev:
Pratade med min polare, dom gör om, och gör rätt...
Snacka om att en stor sten fallit ner från axlarna nu.

Iallafall, nu när det ska göras om, hur tycker ni jag ska göra stripesen?
Hur breda, hur långt ner ska dom gå?
Såg att många störde sig på att dom gick ända ner till kanten, funderar på att låta stripesen gå ända ner till där grillen börjar, dvs där Chevamärket sitter, vad tycker ni om det? smile

man ser ju precis vart stripsen ska gå. varsin sida om "scoopet" !

1 024 Inlägg
16 oktober 2008
ikke snyggt ser ut som det sitter helt galet, ledsen men du ville ha min åsikt!

Sök