Jag behöver hela Garagets hjälp nu.. var helt ärliga! (Bilen klar! Med RÄTT stripes!)

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 oktober 2008 · 887 Inlägg

Drar ett streck här under för o köra en uppdatering. smile
Har fått hem bilen. Knäppte två kort lite fort och slänger upp dom nu.
Vad tycker ni? Visst vart den grymt mkt snyggare nu?
Personligen, så älskar jag den!


https://www1.garaget.org/archive/42/41769/96121/96121-1120916.jpg

https://www1.garaget.org/archive/42/41769/96121/96121-1120918.jpg


Vad var snyggast? Detta, eller bilden under? smile


https://www1.garaget.org/archive/42/41769/96121/96121-1091042.jpg





---------------------------------------------------


EDIT: Jag får självklart lacka om bilen, enligt min polare som när jag ringde dit vart skitförbannad på sin arbetsledare som sa till lackeraren att lacka annorlunda.
A-ledaren lyssnade säkert med ena örat, så gick de ut i andra..

Jag får lacka om bilen iallafall. Kostnadsfritt för övrigt.
Sådana här stripes kommer det bli. Dock svarta.

http://www.v8monza.com/album/images/monza/monza-78-red-custom-315.jpg


----------------





Det är som så, att jag sen maj lämnat in min bil (Chevrolet Monza -75) hos en kompis för att hellackera den, byta motor samt fixa mkt mkt rost som fanns på bilen.

Lackeringen gick bra, färgen föll på Dodge Hemi Orange och motor blev en fabriksny Cheva 350 på 5.7L.
Nu till saken, jag tyckte bilen såg FÖR orange ut då alla lister som var svarta förut nu är orange dom med.
Så jag tänkte att jag stripar bilen, inge klistermärken utan lackerar.

Jag bafann mig i grekland när polarn ringer o frågar hur jag ska ha stripesen, förklarar till honom att dom ska vara i MITTEN, med en-två cm mellanrum mellan strecken och dom ska gå, från grillen rakt bak.
Ni förstår, av det lilla jag skrivit så förstår dom flesta vad jag menar, vanliga stripes, bakifrån, ända fram, typ 15 cm bredd och 1-2 cm mellanrum.

Nu till saken, kommer hem.. och ser detta.....

https://www1.garaget.org/archive/42/41769/96121/96121-1091042.jpg



Säg mig nu, helt ärligt ni biltokiga djävlar, vad ni tycker om stripesen..
Då jag lämnade bilen till en polare, så har han fixat allt på bilen för ett pris ni inte ens kan drömma om.
Riktigt galet billigt och det skulle kännas ruggigt fel av mig att gå till honom och be han lacka om hela bilen då enbart Hemifärgen som gick åt kostade runt 40 papp..

Hur fan ska jag göra?..
Känner mig riktigt kluven angående stripesen även om många som sett bilderna tyckte det vart häftigt och lite udda, fast på ett positivt sätt.

Nu vill jag ha era åsikter.
Helt ärligt, vad tycker ni?

För enligt mig, så ser det fördjävligt ut..




-----------------

Senast redigerat av Jojje_ (6 november 2008)

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
terazzi
15 oktober 2008 ·

visst va det udda sad sry men jag tycker d ser fel ut, hade isåfall vart bättre utan stripsen för lacken ser ju fin ut ändå smile

fredda_king Fotograf
15 oktober 2008 · 1 319 Inlägg

såg lite annorlunda ut.  men inte på ett dumt sätt. för huven går ju ner mitt på så dem gjorde sig bra där uppe..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
ts85
15 oktober 2008 · 729 Inlägg

skulle va bra med en bild snett uppifrån! wink men på basen av denna bild tycker iaf jag att det ser riktigt bra ut!

Pihlgren_
15 oktober 2008 · 10 Inlägg

Måste nog säga att jag satt dom tätare ihop faktiskt :s

Rojpen
15 oktober 2008 · 2 230 Inlägg

det var udda. men helt klart okej. hadde nog sagt till han/hon att det blev lite fel, men hadde nog inte tvingat personen att göra om det om den nu inte bad att göra det.
ser lite häftigt ut ändå istället för att ha som alla andra som ha "viper" ränder.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 oktober 2008 · 887 Inlägg

ts85 skrev:
skulle va bra med en bild snett uppifrån! wink men på basen av denna bild tycker iaf jag att det ser riktigt bra ut!

Med handen på hjärtat så såg det bäst ut snett uppifrån.. om man ser taket då, hade bara inte blodet i kroppen frusit till is så hade jag tagit kort snett uppifrån me..
Bakspoilern var inte klar när korten togs.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Perss0n
15 oktober 2008 · 435 Inlägg

kanske går att komplettera med något annat svart? smile

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Rushman Evolution Garage
15 oktober 2008 · 1 299 Inlägg

ledsen att säga det, men tycker inte det ser nå vidare ut...

Sky´s the limit...
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 oktober 2008 · 887 Inlägg

Perss0n skrev:
kanske går att komplettera med något annat svart? smile

Som tex?
Tänkte på det jag med, att göra kanske två smala streck i mitten också, men va vet jag?..
Kände bara hur allt stannade upp när jag såg min pärla stå där med hela fel stripes än vad jag tänkt mig sen 7 års ålder..

Riktigt knepigt då man ändå försöker se det snygga i designen.. även om det är svårt!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 oktober 2008 · 887 Inlägg

Rushman skrev:
ledsen att säga det, men tycker inte det ser nå vidare ut...

Är jag förvånad tror du?
sad

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
KimVsWorld Mästare
15 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

Jadu annorlunda var det, Snyggt också men jag vet inte riktigt om jag gillar det, det känns liksom ovant att se fartränder som inte har kopierats från en Viper.

Senast redigerat av KimVsWorld (15 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Boostrider Försöker iaf
15 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Ärligt så tycker ja de helt fel ut. Bredare å längre ihop så hade de vart snyggt enligt mig. Sorry...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 oktober 2008 · 887 Inlägg

133 visningar och 11 svar..

Så jävla svårt kan det väl inte vara att läsa en tråd och ge råd/synpunkter till någon som verkligen behöver det?

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
15 oktober 2008 · 2 456 Inlägg

Ser ju hel mysko ut ..... det ska ju vara typ uppsätningen SS ränder style e lackan helt obildad eller ....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Tiger1978 Fattig student
15 oktober 2008 · 1 282 Inlägg

Jag håller med på att dom sitter ju inte snyggt där dom sitter.. Skulle kanske varit lite bredare..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 oktober 2008 · 887 Inlägg

lonewolf-holm skrev:
Ser ju hel mysko ut ..... det ska ju vara typ uppsätningen SS ränder style e lackan helt obildad eller ....

Killen som lackade bilen är Grym!
Saken e bara den att det måste blivit nåt fel, mellan min polare och just lackeraren..
Jag mår dåligt av bara tanken att be han lacka om bilen pga stripesen.
Skulle inte ni må dåligt av en sån sak när en polare fixat så ni tjänar kanske 30.000:- på att låta han göra jobbet?..

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
kci Vill kunna mera.
15 oktober 2008 · 12 Inlägg

Jojje_ skrev:
Det är som så, att jag sen maj lämnat in min bil (Chevrolet Monza -75) hos en kompis för att hellackera den, byta motor samt fixa mkt mkt rost som fanns på bilen.

Lackeringen gick bra, färgen föll på Dodge Hemi Orange och motor blev en fabriksny Cheva 350 på 5.7L.
Nu till saken, jag tyckte bilen såg FÖR orange ut då alla lister som var svarta förut nu är orange dom med.
Så jag tänkte att jag stripar bilen, inge klistermärken utan lackerar.

Jag bafann mig i grekland när polarn ringer o frågar hur jag ska ha stripesen, förklarar till honom att dom ska vara i MITTEN, med en-två cm mellanrum mellan strecken och dom ska gå, från grillen rakt bak.
Ni förstår, av det lilla jag skrivit så förstår dom flesta vad jag menar, vanliga stripes, bakifrån, ända fram, typ 15 cm bredd och 1-2 cm mellanrum.

Nu till saken, kommer hem.. och ser detta.....

http://www1.garaget.org/archive/42/4176 … 091042.jpg



Säg mig nu, helt ärligt ni biltokiga djävlar, vad ni tycker om stripesen..
Då jag lämnade bilen till en polare, så har han fixat allt på bilen för ett pris ni inte ens kan drömma om.
Riktigt galet billigt och det skulle kännas ruggigt fel av mig att gå till honom och be han lacka om hela bilen då enbart Hemifärgen som gick åt kostade runt 40 papp..

Hur fan ska jag göra?..
Känner mig riktigt kluven angående stripesen även om många som sett bilderna tyckte det vart häftigt och lite udda, fast på ett positivt sätt.

Nu vill jag ha era åsikter.
Helt ärligt, vad tycker ni?

Jag måste säga att det inte ser så bra ut, det känns som det fattas något mellan stripsen!
Jag har en idé, varför inte sätta ett Chevrolet-märke mellan, ett svart som stripesen? smile

Jag är inte mycket av en biltokig djävel, men jag kan iallafall ge förslag! :p

If you got a dick like a horse, you dont need a fancy car to pick up chicks!
Masterworks
15 oktober 2008 ·

Tjenare Jojje! 

Undrar om det inte går att rädda den med ett brett svart streck i mitten? 

Ta lite fler bilder och släng upp så kan folk få försöka i photoshop,
du kan inte ha bilen sådär! sad

Sokrates Eliminator
15 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Om jag betalat 40 papp för bara färgen och är missnöjd efteråt hade jag sagt det till lackeraren.
Tycker det är bästa är att vara ärlig, han borde väl sett att det verkade helgalet med Shelbystripes på det viset.
Det blev ett stort missförstånd och jag tycker du ska tala om det.
Annars kommer du reta dig på det i evighet.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang