2195
Sök

PaintWorX

rakäre
1 275 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

The "8 Ball" T shirts have arrived........

249:- st

PM me your size and your name and i will resurve them for you.

NOTE: we only have made 40st Limited Edition T shirts

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

585 Inlägg
10 december 2008
Det är många som uppskattar era roliga filmer. Som sagt man ska ha kul när man arbetar också.

Men något som jag tycker var utmärkt är instruktionsvideon med kolfibret. Har länge undrat hur man gör och nu fick jag svaret..

Jag ser detta som en chans att lära mig av duktiga hantverkare. Ser gärna fler instruktionsvideos blandat med de vanliga videorna.

En film om lackering tex. Vilka munstycken passar till olika lacker? Vad ska man ha för tryck i sprutan? Vilka olika effektlacker finns det egentligen och vilken är vilken? Man har ju hört mycket om flakes, pearl, candy osv.
Kan inte du Paul reda ut lite för oss på garaget?

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.

Nobodys wife
250 Inlägg
10 december 2008
Im coming over...be ready!

cocos is the shit!!!

881 Inlägg
10 december 2008
OT: Om jag skulle skriva "hahaha big_smile" som inlägg i denna tråden varje gång jag skrattat till dessa videor t.ex. så skulle denna tråden nog bli ett par sidor längre med onödiga inlägg, så det får man undvika.

Men för att komma tillbaka till arbetet ni gör så skulle jag vilja säga att jag är grymt imponerad!

Sen skulle jag vilja se mer instruktionsvideor.

EVOLUTION GARAGE
69 Inlägg
10 december 2008
cocos skrev:
Som jag sa Paul.... det är nog dax att tona ner och starta den riktiga tråden istället   PaintWorX vs Cocos....

Den riktiga? tongue
Den är ju här?
Bara att ingen av era bilar är hos Paul just nu?
Eller?
Vill du ha en egen smile ?

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
10 december 2008
ni pojkar vet att ni gör ett enormt grymmt jobb. det vet ni ju själv big_smile tongue

och det ni har planerat för oss idag kommer nog bli lika bra som alltid.
det är lika självklart som att smen är tattuerad.

men jag är nog lite sugen på the uggly twins idag tror jag.

keep it up!!!!!!!!!!!!

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 december 2008
Paul, jag tror faktiskt inte det var er Chrizz syftade på när han sade att tråden hade spårat ur utan allt det andra skiten i tråden så ni ska fortsätta att göra era "fulvideor" för det är ju dom som gör den här tråden så speciell och rolig.

Lägg nu upp nån fin film på vad ni sysslar med för tillfället så har ni gjort en allvarlig film så ni slipper ha dåligt samvete mer (och kan lägga upp en ny skämtvideo tongue).

professorWinther skrev:
Ser gärna fler instruktionsvideos blandat med de vanliga videorna.

Jag tror faktiskt att det skulle göra sig bättre i en egen tråd isf, inte för att jag har något emot det i denna tråden utan för att då skulle det ju vara en större samling sammanhängande videor och det skulle bli mer översiktligt = mer lärorikt om man hade dom på ett och samma ställe.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Avstängd
22 Inlägg
10 december 2008
PaintWorX skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/0hmhukl9c9jf[/video]

fyfan vad härliga ni är, hoppas att när jag gått klart lackerar utbildningen att jag oxå kommer ha lika skojj på jobbet big_smile, lycka till med bilarna ska bli kul att se dem på elmia smile

Eclipse GSX AWD SUPRA-WIDEBODY
20 Inlägg
10 december 2008
i've loked at all the 104 pages, and i just wanna say WOOOW, youre work is really nice i i adore it, youre movies are great but i dont understand so mutch ^^, good luck and have fun big_smile
Senast redigerat av n0xAn (10 december 2008)

Hej, min namn är Nick och jag komer från USA, Minneapolis.Jag är 27 år gammal, och bor i Gothenburg.Jag jobbar på en verkstad för bilar, jag holler på att läre mig svenska samtidigt.Har bott i Sverigen i nu snart 32 år, jag har en Mitsubishi Eclipse GSX Turboconverted SUPRA WIDEBODY med Supra Taillights.

68 Inlägg
10 december 2008
Har kollat in tråden men aldrig skrivit men någon gång måste ju vara den första cool
Tycker ni gör ett skit bra arbete och pauls nya mini kommer antaligen bli skit häftig!
Beundrar verkligen erat arbete. Tycker dock sista filmen va onödig...För ni ska inte behöva förklara att jobbar för det får vi se titt som tätt att bilarna faktiskt blir gjorda! Lycka till med resten och igen otroligt bra arbete ni utför!

Mvh Clabbe

3 714 Inlägg
10 december 2008
en sån här tråd utan humor är inte något vidare så fortsätt göra lite skämtsamma videos det livar upp stämmningen mycket.

jag säger så här:
Att lacka en bil är inte svårt MEN ATT FÅ DET BRA är en annan sak misstänker att det ligger ett par timmar bakom varje bil.

Hur lång tid tar det egentkigen att lacka en bil från grunden, med nerslipning,maskering,lack o klarlack? osv osv

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Nobodys wife
250 Inlägg
10 december 2008
backforgood skrev:
cocos skrev:
Som jag sa Paul.... det är nog dax att tona ner och starta den riktiga tråden istället   PaintWorX vs Cocos....

Den riktiga? tongue
Den är ju här?
Eller?

yess Emma, jag syftar på projektet som jag å Paul drömde om att göra från första början, som nu har blivit något helt annat än vad vi tänkt.  Klart att PaintWorX å Cocos ska ha en egen tråd.....that´s the main thing lixom  big_smile  Det är DEN som är PaintWorX vs Cocos...inte denna tråden.
Senast redigerat av cocos (10 december 2008)

cocos is the shit!!!

MrLoaded
603 Inlägg
10 december 2008
En liten GODKÄND produktion tillägnad de hårt jobbande grabbarna på Paintworx big_smile....ikväll blir det pepparkakskalas med välgräddade pepparkakor från plåtverksta´n...lite bus...julklappsutdelning och avsked Clean Green Machine.
[video]http://www.garaget.org/video/4sccqhy8on5s[/video]

Nej M3an i slutet på filmen är INTE grön wink den är PhoenixGul
Senast redigerat av gladiatorn (10 december 2008)

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
10 december 2008
Om jag bara får säga lite vad jag tror:

Det jag tror är att dom, Paul och Smen, lägger upp sina filmer ist för att kanske visa mer av projektet är för att vissa saker kanske är lite hemliga för oss eller som Paul har skrivit tidigare om tex Minisarna (att dom är hos Hasse och bygger ljud) Dessa videosar är enligt mig jätte roliga och det är ju som han sa i den senaste att man typ kan undanvara 5 minuter om dagen för att göra nå annat än att BARA jobba.

Instruktionsvideosarna gillage jag skarpt. En kul liten OT grej men samtidigt inte för att Paul verkligen Älskar Carbone.

Jag känner lite som så att jag vill bara skriva i denna tråd när jag verkligen har nåt att säga, som tex:

Är inte kolfiber olagligt eller så? Har för mig att jag såg nå sånt på Discovery förut. Eller inte olagligt kanske. Visst, det finns väldigt lite av det som Paul sa och det är lite av en yrkes hemlighet var han får tag i det.

Synd att man själv inte kommer att kunna se bilarna på Elmia nästa år, men tråden finns och det kommer att finnas bilder på dom iaf. Att chris (namn?) kommer in och drar lite i spakarna var ju ganska lägligt ändå. Man jag säger varken bu eller bä om att tråden har spårat ur.

Paul, smen och alla dom andra i PaintWorx garage: Ni är bra, ni jobbar hårt och ni är bara människor.

Så, nu har jag sagt mitt.. och jag tänker inte skriva att ni är bäst, keep up the good work eller liknande, för det vet ni redan. Nu ska jag sitta här i Malmö och tråka vidare (hade jag vart i GBG så hade jag fan hälsat på, om det hade varit okey)

Glad Påsk
/Sqweebz

Ont om hästkrafter är det gott om.

Nobodys wife
250 Inlägg
10 december 2008
Blaze skrev:
cocos skrev:
backforgood skrev:

Den riktiga? tongue
Den är ju här?
Eller?

yess Emma, jag syftar på projektet som jag å Paul drömde om att göra från första början, som nu har blivit något helt annat än vad vi tänkt.  Klart att PaintWorX å Cocos ska ha en egen tråd.....that´s the main thing lixom  big_smile  Det är DEN som är PaintWorX vs Cocos...inte denna tråden.

Det är inte så då att din del av drömmen inte blev som DU hade tänkt men att Pauls del av drömmen har blivit över HANS förväntan??

MIN förhoppning om VÅRAN dröm var inte detta....helt riktigt.

cocos is the shit!!!

EVOLUTION GARAGE
69 Inlägg
10 december 2008
cocos skrev:
Blaze skrev:
cocos skrev:

Det är inte så då att din del av drömmen inte blev som DU hade tänkt men att Pauls del av drömmen har blivit över HANS förväntan??

Kan du inte vara Glad för hans skull då?

EVOLUTION GARAGE
69 Inlägg
10 december 2008
Pappa Loaded!?
Är det så du bakar hemma med familjen?
"Kom nu så går vi ut och gräddar dom i motorrummet?big_smile"
Senast redigerat av backforgood (10 december 2008)

MrLoaded
603 Inlägg
10 december 2008
Sqweebz skrev:
Jag känner lite som så att jag vill bara skriva i denna tråd när jag verkligen har nåt att säga, som tex:

Är inte kolfiber olagligt eller så? Har för mig att jag såg nå sånt på Discovery förut. Eller inte olagligt kanske. Visst, det finns väldigt lite av det som Paul sa och det är lite av en yrkes hemlighet var han får tag i det.

Jag tar tillfället i akt att svara dig då jag och Paul är de som delar kolfiber kunskapen. Det finns inget olagligt med kolfiber men man skall vara väldigt försiktig då man jobbar med materialet. Fibrer eller damm som kommer genom hanteringen bryts aldrig ned av kroppen utifall det kommer i lungor eller tränger in i skinnet. Men det är iof inget unikt med just kolfibern, det finns fler material som skall visas lika stor respekt för.

När det gäller materialets tillgänglighet på marknaden så råder det stor brist på kolfiber i världen, mycket pga att framförallt Airbus sväljer stora mängder tillgänglig kolfiber produktion i Världen. Det har åxå inneburit att materialet stigit explosionsartat de senaste 3 åren. Detta gäller främst de täta och lätta tygerna.

Det går sällan att komma över små kvantiteter utan de grossister som har kolfiber i lager vill gärna sälja minst 30 meters rullar, nästan alltid wink Då förstår ni säkert att det begränsar var mans tillgänglighet. Så de kontakter man får inom detta område behandlas med respekt om att inte sprida tillgängligheten för vida omkring. Det får till följd att den leverantör som har mindre kvantiteter får en härrans massa telefonsamtal och merjobb.

Sedan finns det olika tillvägagångssätt att baka kolfiber åxå olika typer av egenskaper på tyget som i vissa fall kan förenkla jobbet att "baka" kolfiber väsentligt.

Dessa områden kommer vi förhoppningsvis kunna demonstrera här i tråden längs den långa vägen till Elmia2009. Och som någon tipsade om i tidigare inlägg; en egen tråd med instruktionsvideos för att förenkla läsandet/tittandet.

Loaded på Facebook!

Nobodys wife
250 Inlägg
10 december 2008
backforgood skrev:
cocos skrev:
Blaze skrev:

Kan du inte vara Glad för hans skull då?

Det är precis vad jag är... även om det inte blev som vi tänkt oss.... life really IS a biaaaatch
Senast redigerat av cocos (10 december 2008)

cocos is the shit!!!

MrLoaded
603 Inlägg
10 december 2008
backforgood skrev:
Pappa Loaded!?
Är det så du bakar hemma med familjen?
"Kom nu så går vi ut och gräddar dom i motorrummet?big_smile"

lol Pappa Loaded...Good one!
Jo det är helt riktigt, som nämnts tidigare av Paul, så är det riktigt avslappnande att bryta av allt arbete i plåtverksta´n med något helt annat...ja menar...vi har verkligen riktigt skoj på dagarna och kvällarna och nätterna. Vi får se ikväll vad alla på Paintworx wink gillar pepparkakorna.

Loaded på Facebook!

Sök