1965
Sök

PaintWorX

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
7 mars 2009
gladiatorn skrev:
lugn gott folk, detta är endast rulla in och ur garaget hjul. Överraskning väntar på Elmia wink big_smile Men kan avslöja att det inte kommer vara så ljusa fälgar wink

*andas ut* Visste väl att man kunde lita på dig wink
mmm... mörkare låter väldigt bra!!!

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
8 mars 2009
lååånga arbetsdagar på Paintworx nu!
idag har vi vart där från 09.30 - 02.00!!

men shiiit va vi fått gjort saker big_smile
yeah baby!

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

rakäre
1 275 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
sniff................................ sick as hell....................................... sniff sniff

Bihåle inflammation          I dont hear a fucking thing !

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
8 mars 2009
Krya på dig, stacköre!
Senast redigerat av Edge (8 mars 2009)

//Edge

MrLoaded
603 Inlägg
8 mars 2009
PaintWorX skrev:
sniff................................ sick as hell....................................... sniff sniff

läggöv... big_smile upp å jobba med dig nu...english har ju detta väder året runt wink

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 mars 2009
Nu vet jag varför denna tråd inte uppdateras så mycket, det finns ingen tid till det.

jag och heavymetalvan åkte igår ner för att spendera 1dag med paintworx och co. Detta resulterade i att vi stod i garaget mellan 12 och ca 02-03, sen full fart efter Paul hem till honom, somna efter nån timma och klockan 09 vakna till en galen engelsman som skriker att vi ska upp för att jobba. Sedan iväg till garaget för att börja med allt slit för dagen, och vid 18 kom vi från garaget, utan att ha hunnit med lunch under dagen. Så på 2dagar har vi spenderat 20timmar per skalle i garaget, och då har det varit folk där när vi har kommit och folk där när vi gått. Lampan och hans bror verkar ju fan bo där. Fattade jag allt rätt hade de hunnit ringa Paul innan han väckte oss, och kommit fram till att vi var sena.

Men allt är väl ändå bara glamour där man spelar in små filmer och pillar med kolfiber hela dagarna medan man insuper kopiösa mängder energidryck.

Fine, detta stämmer till viss  del. Vi har inte kunnat spela in film nu, då en avspegling av fel hörn av verkstaden eller en glimt in i lackboxen skulle förstöra spänningen med elmia totalt. Jag är glad att jag inte har sett alla bilar, och att det är jobb kvar på de jag sett. Annars förbrukade vi såna mängder energidryck att Paul sa att det fick räcka, men detta var bara för att vara vakna och orka jobba. Jag tror ca 2flak "V" gått åt, plus otaliga liter cola och diverse andra vätskor i flaska, men ingen alkohol... Det som fått i sig sånt hade troligen däckat i den varma sköna lackboxen...

Men visst är det underbart att se när klarlacken går på, men allt arbete runt det gör bara att man skakar på huvudet och är glad att ens egen bil inte tillhör 8ball. Vi har dock få se lite bilar få färg, och det är ju inget jag hade kunnat gissa i mina vildaste fantasier. Och det djup som finns i lacken på bilarna är underbart, och detta tillsammans med vissa effekter gjorde att jag bara stod och gapade.

Sen har säkert många sett en kon som kläddes i kolfiber i en film tidigare - den vill jag ta en stor slägga och dunka till den är småflisor sen tända eld på skiten och se allt gå upp i rök medan jag öppnar en öl och skriver in mig på dårhus. Vi har idag varit 3pers som slipat och gjort fint, sen har alfahannen Paul kommit med sin spackelspade och lagt på mer och allt man gjort har känts bortkastat. Nu är det ju inte bortkastat, men det finns inget slut... Sen kan ni ju tänka er hur det känns att tvätta saker i thinnerbad, sen direkt efter nyttja 40papper nån timma... Mina fingrar värker när jag skriver detta.

Så nu längtar jag hem till mitt underbara badkar så jag kan få bort allt utvändigt slipdamm, sen får jag hosta upp resten under kommande vecka. Men jag har gjort mitt för 8ball vilket varit roligt, men fruktansvärt slitsamt. Vi har på 2dagar haft saker i lackboxen konstant, folk som slipat konstant, folk som demonterat bilar, folk som monterat bilar, folk som maskerat, folk som lackat och även några som varit socialt stöd...

Jag ser fram mot att vara publik på elmia och inte behöva stressen fram dit som alla som ska ställa ut har, och jag kommer finnas där tidigt på fredagen för att inte missa entrén för detta enorma projekt. Det kommer bli fantastiskt enligt de planer jag hört...

Så jag får tacka alla som varit i garaget under helgen för allt och hoppas att vi ses under mässan i påsk. Lycka till med att få allt klart nu.

Mvh//Sirmiro & Heavymetalvan

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
8 mars 2009
PaintWorX skrev:

2 of us... Try salt water and pump it in to the nose, after 1-2 day everything come out *mohahaha* big_smile

340 Inlägg
8 mars 2009
Låter mer och mer som PainworX i den här tråden.... wink

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS

Masterworks
8 mars 2009
"8 Ball" the music!

Så, då var vi klara med låten som ska pryda detta "8-Ball" projekt!!! 

Har suttit idag med Mike Wead från King Diamond/Mercyful Fate
och mixat klart den, hoppas Paul e nöjd med den nu? wink

Tanka ner den och lyssna på full volym!

Ni måste lära er den till Elmia så ni kan sjunga med, då den skall
spelas i montern live och givetvis på efterfesterna!  cool

Hjälp till att sprida låten så myckert som möjligt!

1 808 Inlägg
8 mars 2009
jävlar va grym låten är smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

744 Inlägg
8 mars 2009
ja ha då var man hemam å nyduschad då  ..  tack paul  för att vi fick vara med er å se alla balla bilar  säger bara wow va coola lacker å färger de kommer bli i din monter  längtar som fan till elmia ..

Å nu till er som tror att han bara glider runt å inte gör nåt  fan  paul  var skit sjuk svetenspruta ur pannan på han bara han  gjorde nåt  ändå han han med att lacka två bilar  när vi var där samt att de han bli  lite som han inte hadde önskat  .. ingen är ofelbar de såg ja i helgen å  kemikalier är ju kemikalier å bestämmer sj  hur dom ska  reagera  å  så  men de kommer bil så fett  de han gör så  FÖRHÄLVETE PALLRA ER TILL EMILA  ANNARS MISSAR NI NÅT UTÖVER DE VANLIGA JA LOVAR
Senast redigerat av Heavymetalvan (8 mars 2009)

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
8 mars 2009
sirmiro skrev:
. Lampan och hans bror verkar ju fan bo där. Fattade jag allt rätt hade de hunnit ringa Paul innan han väckte oss, och kommit fram till att vi var sena.

Mvh//Sirmiro & Heavymetalvan

big_smile

hade velat vara där mer men tyvärr har man ju ett vanligt jobb å sköta på dagarna tongue

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

MrLoaded
603 Inlägg
9 mars 2009
Bra låt big_smile skall sprida den på diverse sidor cool

Även denna "En-Dag-Hos_PaintworX" rapporten var kul läsning. Tummen upp big_smile
Senast redigerat av gladiatorn (9 mars 2009)

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
9 mars 2009
Riktigt bra låt! big_smile

rakäre
1 275 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Thankyou everyone.........you will not be forgotten.............

BUT I HAVE A BIG PROBLEM!!!!!!!!!!!!!

I NEED A QUALIFIED CAR PAINTER TO TAKE OVER MY JOB DURING THE DAY , AND WORK ON THE BMW CARS .

SO IF THERE IS ANYONE OUT THERE........................ YOU GOT A JOB !

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

OLAGBG
596 Inlägg
9 mars 2009
har du kollat med arbetsförmedlingen?
Dom kan skapa en  vikarieplats tror inte du betalar nått då. big_smile dom betalar tom arbetsgivaravgifterna åt dig smile
kolla det:D

Hoppas du blir friskt snart big_smile 8ball @ elmia it´s  a MUST (påskmust) hihi=)

OLAGBG
VOLVO

rakäre
1 275 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
arbetsförmedlingen was here last week........................ they will not help because ½ of sweden needs a job at the minute , and my company does not need any help at the minute , so they wont help me !

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 mars 2009
PaintWorX skrev:
Thankyou everyone.........you will not be forgotten.............

BUT I HAVE A BIG PROBLEM!!!!!!!!!!!!!

I NEED A QUALIFIED CAR PAINTER TO TAKE OVER MY JOB DURING THE DAY , AND WORK ON THE BMW CARS .

SO IF THERE IS ANYONE OUT THERE........................ YOU GOT A JOB !

Var är han, Kosovo, din bästa kompis-lackerare? wink
Han är ju självskriven för det jobbet! big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

111 Inlägg
9 mars 2009
Jävligt bra låt! Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig med målandet. Själv hade man inte tvekat för en sekund å blåst ner om man inte hade haft fullt upp här uppe i Norrland. Krya på dig Paul!

Anders Karlsson

Sök