Nu vet jag varför denna tråd inte uppdateras så mycket, det finns ingen tid till det.
jag och heavymetalvan åkte igår ner för att spendera 1dag med paintworx och co. Detta resulterade i att vi stod i garaget mellan 12 och ca 02-03, sen full fart efter Paul hem till honom, somna efter nån timma och klockan 09 vakna till en galen engelsman som skriker att vi ska upp för att jobba. Sedan iväg till garaget för att börja med allt slit för dagen, och vid 18 kom vi från garaget, utan att ha hunnit med lunch under dagen. Så på 2dagar har vi spenderat 20timmar per skalle i garaget, och då har det varit folk där när vi har kommit och folk där när vi gått. Lampan och hans bror verkar ju fan bo där. Fattade jag allt rätt hade de hunnit ringa Paul innan han väckte oss, och kommit fram till att vi var sena.
Men allt är väl ändå bara glamour där man spelar in små filmer och pillar med kolfiber hela dagarna medan man insuper kopiösa mängder energidryck.
Fine, detta stämmer till viss del. Vi har inte kunnat spela in film nu, då en avspegling av fel hörn av verkstaden eller en glimt in i lackboxen skulle förstöra spänningen med elmia totalt. Jag är glad att jag inte har sett alla bilar, och att det är jobb kvar på de jag sett. Annars förbrukade vi såna mängder energidryck att Paul sa att det fick räcka, men detta var bara för att vara vakna och orka jobba. Jag tror ca 2flak "V" gått åt, plus otaliga liter cola och diverse andra vätskor i flaska, men ingen alkohol... Det som fått i sig sånt hade troligen däckat i den varma sköna lackboxen...
Men visst är det underbart att se när klarlacken går på, men allt arbete runt det gör bara att man skakar på huvudet och är glad att ens egen bil inte tillhör 8ball. Vi har dock få se lite bilar få färg, och det är ju inget jag hade kunnat gissa i mina vildaste fantasier. Och det djup som finns i lacken på bilarna är underbart, och detta tillsammans med vissa effekter gjorde att jag bara stod och gapade.
Sen har säkert många sett en kon som kläddes i kolfiber i en film tidigare - den vill jag ta en stor slägga och dunka till den är småflisor sen tända eld på skiten och se allt gå upp i rök medan jag öppnar en öl och skriver in mig på dårhus. Vi har idag varit 3pers som slipat och gjort fint, sen har alfahannen Paul kommit med sin spackelspade och lagt på mer och allt man gjort har känts bortkastat. Nu är det ju inte bortkastat, men det finns inget slut... Sen kan ni ju tänka er hur det känns att tvätta saker i thinnerbad, sen direkt efter nyttja 40papper nån timma... Mina fingrar värker när jag skriver detta.
Så nu längtar jag hem till mitt underbara badkar så jag kan få bort allt utvändigt slipdamm, sen får jag hosta upp resten under kommande vecka. Men jag har gjort mitt för 8ball vilket varit roligt, men fruktansvärt slitsamt. Vi har på 2dagar haft saker i lackboxen konstant, folk som slipat konstant, folk som demonterat bilar, folk som monterat bilar, folk som maskerat, folk som lackat och även några som varit socialt stöd...
Jag ser fram mot att vara publik på elmia och inte behöva stressen fram dit som alla som ska ställa ut har, och jag kommer finnas där tidigt på fredagen för att inte missa entrén för detta enorma projekt. Det kommer bli fantastiskt enligt de planer jag hört...
Så jag får tacka alla som varit i garaget under helgen för allt och hoppas att vi ses under mässan i påsk. Lycka till med att få allt klart nu.
Mvh//Sirmiro & Heavymetalvan