3026
Sök

PaintWorX

SKÅNING
1 215 Inlägg
19 november 2008
MrH skrev:
Även jag är oerhört imponerad av detta projekt! Jag skrev därför även jag till Per Östman och framförde ett starkt önskemål om att få se hela projektet samlat i samma monter på Elmia. Fick ganska omgående följande svar.

Hej Magnus !

Jag ser till så Paul får detta. Han har en annan uppfattning.
Vi är för övrigt positiva till hans deltagande och ser framemot att få se hans nya byggen på plats !

Med vänliga hälsningar
Per Östman
Bilsport

Detta tolkar i alla fall jag som att det blir en gemensam plats för projektets alla bilar!

jag med och hoppas även på det och att det inte bara är för att folk ska sluta maila,

vill se ny update nu! helt sjukt att du orkar paul

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Medlem 34530
908 Inlägg
19 november 2008
Mailade Per på Bilsport angående att bilarna ska få stå tillsammans:

Hej Per,

Följer en tråd på garaget.org om Paul (paintworx) projekt att göra om 8 bilar som ska ställas ut på elmia nästa år.

Men märkligt nog så verkar det som att han inte ska få ställa ut dessa 8 bilar tillsammans. Vad är anledningen till detta? För det är ju väldigt tråkigt att ni som arrangörer ska förstöra för utställare, som vill satsa och göra lite udda saker. Det är ju sådana här projekt som lockar folk till mässan och då vore det ju dumt att göra oss besökare besvikna, för det kan ju resultera i att man omprövar beslutet att besöka mässan.

Garaget är ett stort community, med över 94 000 registrerade användare + ett stort antal icke registrerade personer som besöker forumet frekvent. Så det vore ju kul om du kunde lyssna på vad vi tycker och ompröva beslutet angående Paintworx. Gå gärna in och läs tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=1

Med vänlig hälsning
Victor Wallentin

Per's svar:

Hej Victor !

??????
Tack för ditt tips. Jag har en bra dialog med Paul.
Kan inte förstå varför det skrivs om detta på garaget.org.

Även vi ser framemot att få se dessa byggena på Bilsport Performance &
Custom Motor Show 10-13 April 2009.
Det får du gärna sprida !

Ha en bra dag !

Per Östman
Bilsport

Mitt svar:

Hej Per!

Det var inte så det var menat att ni inte ville ha dem där, utan det som diskuterats är att de 8 bilarna inte ska få stå tillsammans. Men kan du bekräfta att de kommer att få göra det, så kommer alla att bli nöjda och glada.

Med vänlig hälsning
Victor Wallentin

Per's senaste svar:

Hej Victor !

Precis denna fråga har jag ställt till Paul. Han vill inte detta.

Med vänliga hälsningar

Per Östman
Bilsport

Vet inte riktigt vad jag ska tro, men tolkar jag mailsvaren rätt. Så får Paul göra som han vill, vill han ha bilarna tillsammans så bör det inte vara några problem big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

MrLoaded
603 Inlägg
19 november 2008
alexm- skrev:
MrH skrev:
Även jag är oerhört imponerad av detta projekt! Jag skrev därför även jag till Per Östman och framförde ett starkt önskemål om att få se hela projektet samlat i samma monter på Elmia. Fick ganska omgående följande svar.

Hej Magnus !

Jag ser till så Paul får detta. Han har en annan uppfattning.
Vi är för övrigt positiva till hans deltagande och ser framemot att få se hans nya byggen på plats !

Med vänliga hälsningar
Per Östman
Bilsport

Detta tolkar i alla fall jag som att det blir en gemensam plats för projektets alla bilar!

jag med och hoppas även på det och att det inte bara är för att folk ska sluta maila,

vill se ny update nu! helt sjukt att du orkar paul

Kanon, bara det inte är en undanmanöver wink Fortsätt skriv så vi håller uppe trycket tongue

Paul; Kom med feedback i frågan så vi alla vet vad Per menar med "en annan uppfattning" Samt om emailen ger resultat nu när så många engagerar sig för att komma till Elmia samt emailar
"Bring It On" big_smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

MrLoaded
603 Inlägg
19 november 2008
VictorW skrev:
Per's senaste svar:

Hej Victor !

Med vänliga hälsningar

Per Östman
Bilsport

Vet inte riktigt vad jag ska tro, men tolkar jag mailsvaren rätt. Så får Paul göra som han vill, vill han ha bilarna tillsammans så bör det inte vara några problem big_smile

// Victor

Kanonfint!
Paul; Bekräfta detta nu så kan vi alla skicka smileys till Per och tacka för gott samarbete big_smile
"Folket har talat" (f-n alltså...de funkar)
Senast redigerat av gladiatorn (19 november 2008)

Loaded på Facebook!

SKÅNING
1 215 Inlägg
19 november 2008
VictorW skrev:
Mailade Per på Bilsport angående att bilarna ska få stå tillsammans:

Hej Per,

Följer en tråd på garaget.org om Paul (paintworx) projekt att göra om 8 bilar som ska ställas ut på elmia nästa år.

Men märkligt nog så verkar det som att han inte ska få ställa ut dessa 8 bilar tillsammans. Vad är anledningen till detta? För det är ju väldigt tråkigt att ni som arrangörer ska förstöra för utställare, som vill satsa och göra lite udda saker. Det är ju sådana här projekt som lockar folk till mässan och då vore det ju dumt att göra oss besökare besvikna, för det kan ju resultera i att man omprövar beslutet att besöka mässan.

Garaget är ett stort community, med över 94 000 registrerade användare + ett stort antal icke registrerade personer som besöker forumet frekvent. Så det vore ju kul om du kunde lyssna på vad vi tycker och ompröva beslutet angående Paintworx. Gå gärna in och läs tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 66&p=1

Med vänlig hälsning
Victor Wallentin

Per's svar:

Hej Victor !

??????
Tack för ditt tips. Jag har en bra dialog med Paul.
Kan inte förstå varför det skrivs om detta på garaget.org.

Även vi ser framemot att få se dessa byggena på Bilsport Performance &
Custom Motor Show 10-13 April 2009.
Det får du gärna sprida !

Ha en bra dag !

Per Östman
Bilsport

Mitt svar:

Hej Per!

Det var inte så det var menat att ni inte ville ha dem där, utan det som diskuterats är att de 8 bilarna inte ska få stå tillsammans. Men kan du bekräfta att de kommer att få göra det, så kommer alla att bli nöjda och glada.

Med vänlig hälsning
Victor Wallentin

Per's senaste svar:

Hej Victor !

Med vänliga hälsningar

Per Östman
Bilsport

// Victor

orkar inte leta igenom sidorna i denna tråden men var det inte paul som nämnde att de INTE skulle få stå tillsammans?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Art Director
75 Inlägg
19 november 2008
gladiatorn skrev:
VictorW skrev:
Per's senaste svar:

Hej Victor !

Med vänliga hälsningar

Per Östman
Bilsport

// Victor

Kanonfint!
Paul; Bekräfta detta nu så kan vi alla skicka smileys till Per och tacka för gott samarbete big_smile

Fuck yeah!!!!!!!!!!!!!!!!! lolbig_smilelollollollollol

BTW PAUL ELLER SMEN KAN NI SKICKA NAMNET PÅ LÅTEN? PLEASE big_smilelol

Medlem 34530
908 Inlägg
19 november 2008
Jo så var det smile

Här kommer de sista svaren:

Hej Per!

Så om Paul vill ha dem tillsammans, så är det inga problem från eran sida?

Med vänlig hälsning
Victor Wallentin

Per's svar som bekräftar att det inte ska vara några problem big_smile

Nej.

Per

Så Paul, det är bara att tuta o köra, vill du ha mailkorrespondensen skicka ett PM. Så ska jag vidarebefodra den. Kan ju vara bra att ha, Ifall han skulle ångra sig wink

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Thankyou everybody for your support...................

I have had a great phone call from per and like he said i can do what i want and of coarse Bilsport wants all of the 8 ball cars in hall B.
    There was a huge missunderstanding between CDR and per about Hall A but even that is now cleared up.
  My wish to Bilsport 2009 is like this.

LOADED stands Huv mot Huv in a double race mont....................... Swedens fastest street cars.

The "UGLY TWINS" nissan s15 and the two nissan skyliners "eric" and "Lina" R33 in a mont that says "PaintWorX goes to Japan"

And finally paintworx mini and Cocos mini in a mont together .

The reason that i want it like this is because , the two minis carry a VERY strong "Theme" and require a special mont.

My problem was that i was scared after per said that i could not have Hall A and that i must anmälla my cars like anybody else, so i thought that i was too late.

But after you guys bombed him with e-mails he thinks that my idea will work very well and will do his best to show all of the 8 ball cars as requested.

Again thanx everyone ................................... you will not be forgotten.

Leave per alone now !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smile

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 november 2008
mer bilder på stereo byggena nu:D

MrLoaded
603 Inlägg
19 november 2008
orkar inte leta igenom sidorna i denna tråden men var det inte paul som nämnde att de INTE skulle få stå tillsammans?

Nej, han berättade det för mig igår IRL så igår var det ett problem. Men det ser ju lovande ut idag big_smile

Loaded på Facebook!

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
19 november 2008
Tjena!

Är det Paul som bygger alla bilar eller är det ägarna till bilarna själv som fixar?
Vad  jag har uppfattat det så är det väl allt inom lack han står för!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

MrLoaded
603 Inlägg
19 november 2008
gladiatorn skrev:

Nej, han berättade det för mig igår IRL så igår var det ett problem. Men det ser ju lovande ut idag big_smile

Nu ser det MYCKE lovande ut Bravo Bilsport Now We Talking...tongue
Enligt de uppgifter som nått mig nyss i telefon så kommer nästa års Elmia bli riktigt häftigt i Pauls monter. De var mycket tillmötesgående och öppna för alla Pauls idéer, så nu är det endast kreativiteten som sätter begränsningarna smile

Till 99,9% berodde det på alla email som kom smile ...skall inte avslöja hur många...men jag hade inte velat ha de antalet i min mailbox.

såååå Ladys and Gentlemans...2009....Bring It On big_smilebig_smilebig_smile

Loaded på Facebook!

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Todays 8 ball car was "eric" skyline

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504881_6l2llm.jpg
eric was here................. fully charged

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504882_bxoe9x.jpg
after erics spoiler was damaged , we have had a real problem making it fit after the reperation.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504884_l2apeh.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504885_g1nrcv.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504886_3qlgw3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68391/504887_c8ka01.jpg

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
SOLFILM skrev:
Tjena!

Är det Paul som bygger alla bilar eller är det ägarna till bilarna själv som fixar?
Vad  jag har uppfattat det så är det väl allt inom lack han står för!

mvh
Jörgen

No not at all,

My car will be built by me.
Cocos car will be built by cocos................   she will be starting soon, problems at work at the min
erics skyline has allready taken many months of work but is soon ready , it was built by eric evolution and paintworx.
Linas skyline will be built by paintworx and evolution garage
both of the s 15 will be built at the flostyle shop and then finnished at paintworx by paintworx
Syclone car was built and painted here at paintworx
Loaded was also done here at paintworx with a small amount of panel work done here also.

The thing that you must remember is that , this is my job and withought the help of all of the owners, it would be impossible to build the show cars withought help, however little help it is sometimes. the last thing that we want is , to stand there at elmia and say that we did everthing ourselfs like some other famous car builder does. wink

Sometimes i ask one of the evolution garage to come and work with me all night so that i can have help to hold a door or take a picture, my point is that sometimes its a great help if they are just there.

Even though all of the owners are completly involved there is only so much they can do.

In general i say like this "IF YOU WANT ME TO BUILD YOUR CAR THAT WILL NORMALLY COST 100,000:- THEN YOU MUST HELP ME" that way you get to lern something too!

LOADED was a Lazy basterd and did nothing!!!!!!!!!!!!!!   lol
Senast redigerat av PaintWorX (19 november 2008)

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
6791 visits since yesturday...................... thanx guys !!!

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Masterworks
19 november 2008
PaintWorX skrev:
6791 visits since yesturday...................... thanx guys !!!

Almost like mine! hehehe...  wink

MrLoaded
603 Inlägg
19 november 2008
PaintWorX skrev:
LOADED was a Lazy basterd and did nothing!!!!!!!!!!!!!!   lol

"just loaded" wink

Loaded på Facebook!

rakäre
1 275 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
EIGHTYFO skrev:
gladiatorn skrev:
VictorW skrev:
Per's senaste svar:

Hej Victor !

Med vänliga hälsningar

Per Östman
Bilsport

// Victor

Kanonfint!

Fuck yeah!!!!!!!!!!!!!!!!! lolbig_smilelollollollollol

BTW PAUL ELLER SMEN KAN NI SKICKA NAMNET PÅ LÅTEN? PLEASE big_smilelol

Track 15 P.O.D

Fastest mo-fo in town
"Masterworks" elmia 2010

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
19 november 2008
fan tar ju en kvart å kolla igen om allt som skrivits idag tongue
fy fan va populär du blivit big_smile

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625