Den familjen ser ut att ha varit lite över medelklassen. Grym bild! Riktigt kul att se sånt där
Tack
Jodå, gamle Algot var en genuin affärsman som startade med två tomma händer så det var både med- och motgång i hans affärer - men just här var det absolut på topp !
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och scannat in äldre bilder från familjens olika gamla fotoalbum
Jag börjar med den äldsta bilden (över 100 år gammal ... ) :
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … b41091.jpg Vid ratten sitter cykelhandlaren Algot Nilsson från Falkenberg, en morbror till min hustrus farfar, som var en av de första privatpersonerna i Halland att skaffa bil runt år 1904. Bilen på bilden köptes begagnad i Skåne cirka 1910 då bilden togs när han och hans familj var på besök hos hustruns släktingar i Tvååker.
Det är roligt att titta på gamla bilder! Ser fram emot flera bilder!
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
3 december 2012
Nu är det inte så gamla bilder ni har men dessa har vi hängandes i hallen. Säg till om ni tycker dom är för nya Fars gamla Cheva van, någon gång slutet 80-talet Våran gamla Bronco, någon gång tidigt 90-tal innan den fick 33" däck och kompressor Fars gamla '69 Chevelle, min moster ligger på bilen. Sent 70-tal/tidigt 80-tal här. Notera breddade skärmarna bak Sen blev den vit Och sen blå Den lever tydligen fortfarande. Sunkig som fan enligt far, ingenting har ändrats på bilen sen han sålde den på 80-talet.
Sedan en av dom coolare, far takchoppade denna BMWn på 80-talet och stoppade i en Ford 289" i den
Strax före 2:a världskriget köpte min morfar en splitter ny gråfägad Volvo PV 52:
Nyinköpet visas upp för släktingar i Tvååker
Min moster och min mormor framför skolan i Okome
Hela familjen på åtta personer lastad och min morfar sitter vid ratten
Bilen ställdes av under kriget och hjulen tvångsrekvirerades av försvarsmakten ... sedan såldes bilen. Jag har ingen bild med reg.nr, så jag har inte kunnat utforska bilens övriga öden
Bilen ställdes av under kriget och hjulen tvångsrekvirerades av försvarsmakten ... sedan såldes bilen. Jag har ingen bild med reg.nr, så jag har inte kunnat utforska bilens övriga öden
Det gällde att ha bilen i centrum för att visa att man hade bil. Precis som när man gärna fotograferades fram TV:n.
Det gällde att ha bilen i centrum för att visa att man hade bil. Precis som när man gärna fotograferades fram TV:n.
Mer bilder!!!
/Benny
Hehe, precis som fjortisbrudar fotar sig själva i spegeln med sina iPhones!