Min Toyota Supra Har Blivit Stulen I Natt 19/10 Hjälp Mig Hitta Den!

FirebirdFidde
21 oktober 2008 · 93 Inlägg

lägg inte ut bilder där man ser reg.nr gott frolk.

Sound like a V8 and your my mate
Smajly
21 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

FirebirdFidde skrev:
lägg inte ut bilder där man ser reg.nr gott frolk.

Folk ser ju ändå bilarna på utställningar/träffar/på stan med mera..

minid
21 oktober 2008 · 31 Inlägg

Smajly skrev:

FirebirdFidde skrev:
lägg inte ut bilder där man ser reg.nr gott frolk.

Folk ser ju ändå bilarna på utställningar/träffar/på stan med mera..

Jovisst ser folk bilarna på stan.. Men varför ska tjuven ge sig ut på stan när internet är fullt av reg. nr och hottade bilar med en massa dyra delar?

Alla kan ju börja ta bort reg nr. tycker det är för många stölder nu..

Sen alla som fotar bilar på utställningar osv kan ju också redigera bort reg nr. annars kan ni som fotar lika bra skita i att fota tycker jag. Visst det kan vara upp till den som ställer ut med att plocka bort skyltarna eller dylikt. Många gör ju det idag och sätter "funplates" istället. Men de som kanske inte tänker så långt att de ska byta skyltar eller ta bort de helt de reg nr. kan väl ni som fotar ta bort?

ThellaaN
21 oktober 2008 · 66 Inlägg

Fan vad trist för dig Lille.. Ande sa till mig att den var stulen och visade en bild på den .. Vi ska göra allt vi kan, men går ju tyvärr inte att göra så mycket..

Får väl hålla koll på blocket och så om någon säljer reservdelar.

Hoppas du hittar den.

Dirk Diggler
22 oktober 2008 · 375 Inlägg

Jag håller helt med FirebirdFidde och minid. Hur många gånger har det inte kommit ut efterlysningar här på bilar som stått på blocket med regnr synligt och alla fakta om stereo, styling o trimm. Inte svårt för oärligt folk att hitta det dom letar efter. Klart folk ser bilen på stan men varför ska man göra det ännu lättare och visa alla utanför stan också?

Faniskogen Skogsfan
22 oktober 2008 · 649 Inlägg

men fyfasen om det är gamla ägaren. Sjukt ruttet gjort i sådant fall!
Säger det igen, hoppas verkligen du får tillbaka den! och hoppas för den forne ägarens skull att det inte är honom vi är ute efter.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
_Wallis_
22 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

Lille skrev:
mmm du kan bli min detektiv om du vill... fick bara en nyckel :S han hade blivit av med den andra i en flytt. Men om det är han jag köpte den av kommer det komma fram och då vill jag inte vara i hans kläder. så vi får se... kolla så mycket ni kan runt Helsingborg, Lödde, Ängelholm, landskrona mm.

Försvarar ingen då jag inte känner någon av er.
Men häng inte ut någon för något du inte är säker på.
Det är tankar du kan hålla för dig sj tycker jag tills du
är säker.

Det är aldrig skoj att bli anklagad för något man inte
har gjort.

Hoppas att bilen kommer fram igen!

Kan du andas kan du dö.
Lille
22 oktober 2008 · 33 Inlägg

Nä det är klart att dem kan kolla upp regnummer och liknande då, men grejen va ju att bilen stod hemma hos min bror. så hur visste dem det? :S finns som sagt bara 2st som visste det och dem ligger som sagt högst på listan.... _wallis_ jag har ju inte sagt några namn. så snäll är jag, men jag kan göra det.

Jag börjar aldrig ett bråk, jag bara avslutar det ;)
Volkswagen Polo "lille" (2001)
Nissan GT-R "Vita faran" (2011)
Toyota Supra "Singelturbo" (1993)
Lille
22 oktober 2008 · 33 Inlägg

FICK REDA PÅ IDAG ATT BILEN HAR SETTS VID PALNTERINGEN I HELSINGBORG JAG VET INTE NÄR OCH HUR MEN ALLA SOM BOR EL KÄNNER NÅN DÄR KAN VÄL HÖRA EL SE. ÄVEN I ALLA GARAGE SOM ÄR ÖPPNA MM smile
Ett litet hopp har såklart  tänds för min del men jag vet verkligen inte om det va ett skämttips el nån som bara hittade på det. men alla tips är allvarliga för mig just nu. och tack så mycket på förhand.

Jag börjar aldrig ett bråk, jag bara avslutar det ;)
Toyota Supra "Singelturbo" (1993)
Nissan GT-R "Vita faran" (2011)
Volkswagen Polo "lille" (2001)
kolvas
22 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

kolvas skrev:
Bara en fråga, hur många nycklar fick du med?
(jag vet att man kan kopiera nycklar men jag blir inte förvånad om det endast fanns 1 nyckel)

jag fick inget svar på min fråga...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
haack
22 oktober 2008 · 186 Inlägg

kolvas: då har du läst tråden slarvigt.....

lille skrev: "mmm du kan bli min detektiv om du vill... fick bara en nyckel :S han hade blivit av med den andra i en flytt. "


mvh

hoppas du hittar bilen btw!

kolvas
22 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

haack skrev:
kolvas: då har du läst tråden slarvigt.....

lille skrev: "mmm du kan bli min detektiv om du vill... fick bara en nyckel :S han hade blivit av med den andra i en flytt. "


mvh

hoppas du hittar bilen btw!

oopps, den raden missade jag.

Är inte detta tråd nr. 111000214502 om såna som blivit av med sina bilar och bilen har bara 1 nyckel?
Det lustiga är att det ofta är stöldbegärliga bilar som bara har en nyckel...
Om man köper en bil för X hundratusen så borde man begära antingen 2 nycklar eller nya lås på bilen eller så fixar man det själv. (och jag vet man kan kopiera en nyckel, men ifall man fått 2 nycklar så får man åtminstone ut försäkringspengar, inte denna gången eftersom den bara var trafikförsäkrad)

Tråkigt men sant och jag hoppas att bilen kommer hittas i samma skick som den försvann men den chansen är VÄLDIGT liten.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
900tommy
23 oktober 2008 · 6 Inlägg

Jag håller självklart koll om den skulle visa sig i sthlms trakten! Kollar också blocket dagligen så jag spanar där med...

Sometimes even to live is an act of courage
Wallinjo
23 oktober 2008 · 25 Inlägg

Tråkigt att man som förra ägare ska behöva skriva här och verkligen säga att jag gör allt för att nya ägaren ska få fram sin bil...vet inte om det hjälper precis...men nog fan ska vi hitta asen som sysslar med sånt här plus då möjligtvis kunna binda dem till fler brott osv...tex att göra inbrott i Xperformance garaget som ägs av bla av mig och lyfta ut motorn och dra med sig hela växellådan!

Hoopas du kan få några fler spår lille som du skrev senast!! bilen ska fram till alla pris!!!!

MVH
Wallinjo

Crille88
24 oktober 2008 · 1 353 Inlägg

hoppas bilen hittas i helsingborg där du fick tips om den.. håller koll på den om den skulle komma upp runt växjö trakten eller om de snackas nåt om supra delar billigt..

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
_Wallis_
24 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

Lille skrev:
FICK REDA PÅ IDAG ATT BILEN HAR SETTS VID PALNTERINGEN I HELSINGBORG JAG VET INTE NÄR OCH HUR MEN ALLA SOM BOR EL KÄNNER NÅN DÄR KAN VÄL HÖRA EL SE. ÄVEN I ALLA GARAGE SOM ÄR ÖPPNA MM smile
Ett litet hopp har såklart  tänds för min del men jag vet verkligen inte om det va ett skämttips el nån som bara hittade på det. men alla tips är allvarliga för mig just nu. och tack så mycket på förhand.

Du har inte hört ngt mer om det eller?

Kan du andas kan du dö.
kvarna_21
24 oktober 2008 · 296 Inlägg

jag antar att du har skrivit på supra klubben:P jag o bror(han har en supra) håller koll här uppe

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
Kornz Solfilmsmontör
25 oktober 2008 · 947 Inlägg

Rullar många supror i helsingborg, känner de flesta som kör, kan fråga om dom hört något om billiga delar eller liknande.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Lille
25 oktober 2008 · 33 Inlägg

tackar! nä jag har inte hört så mycket mer än sisst faktist.... så jävla tradigt är det. känns som man inte får se den igen faktist, har typ gett upp hoppet nu. den är nog rätt så demonterad nu sad

Jag börjar aldrig ett bråk, jag bara avslutar det ;)
Volkswagen Polo "lille" (2001)
Nissan GT-R "Vita faran" (2011)
Toyota Supra "Singelturbo" (1993)
Wallinjo
25 oktober 2008 · 25 Inlägg

Ge inte upp!!...ringer dig imorgon (söndag) om det vi snacka om sist!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang