Min Toyota Supra Har Blivit Stulen I Natt 19/10 Hjälp Mig Hitta Den!

Saleenkungen
25 oktober 2008 · 186 Inlägg

det här behöver ju inte vara sant men det kan hända. Att biltjuven kanske har skäppat över den till tyskland eller ryssland. menar till utlandet. och sålt den där på något konstigt sätt. Finns ju vissa som  snor bilar och kanske också bor i polen, Ryssland och har den där.

Men som sagt, det behöver ju nte vara sant. Men har för mig att det hänt förut med någons BMW X5 att den var  i polen då.

Galnegalten
25 oktober 2008 · 10 Inlägg

Hatar folk som inte kan skilja på mitt eller ditt!!!Nackskott borde va laglit i sverige på folk som snor andras grejer.Ps en som vet å lider med andra.skall hålla ögonen uppe.peace!!!

Live fast,die young!!!
Gamble
26 oktober 2008 · 28 Inlägg

har du hört något mer om bilen? tråkigt att den blev stulen sad

Mvh

Endast fantsin sätter gränserna när man stylar / bygger.
agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

Lille skrev:
MIN Toyota supra blev stulen inatt 19/10 I Väsby nere i skåne. DET är en väldigt extrem bil som är lackad med flames. "grått och svart" så bilen är lätt att känna igen.... Snälla säg till om ni ser den el hör något av nån. www.garaget.org/lille så ser den ut.
TACK PÅ FÖRHAND

det smartaste är som du nu gjort !att ha regnr synligt på foton i öppna forum där man kan kolla utan att ens vara registrerad, vem som helst kan kolla allt om bilen via vv, dom kanske vill ha dom där värsting delarna din bil har! men inte har råd med själva tex , eller beställnings jobb! som sagt mkt lätt kolla vem som äger bilen osv
Jag fattar inte att det ens är GODKÄNT visa regskylt här ! vet ett bil forum där man inte får ha regnr synlig på sin bil i forumets foton mer ! pga en stöldvåg som drabbade coola bilar i olika län på kort tid

Smajly
30 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

agentchaos skrev:

Lille skrev:
MIN Toyota supra blev stulen inatt 19/10 I Väsby nere i skåne. DET är en väldigt extrem bil som är lackad med flames. "grått och svart" så bilen är lätt att känna igen.... Snälla säg till om ni ser den el hör något av nån. www.garaget.org/lille så ser den ut.
TACK PÅ FÖRHAND

det smartaste är som du nu gjort !att ha regnr synligt på foton i öppna forum där man kan kolla utan att ens vara registrerad, vem som helst kan kolla allt om bilen via vv, dom kanske vill ha dom där värsting delarna din bil har! men inte har råd med själva tex , eller beställnings jobb! som sagt mkt lätt kolla vem som äger bilen osv
Jag fattar inte att det ens är GODKÄNT visa regskylt här ! vet ett bil forum där man inte får ha regnr synlig på sin bil i forumets foton mer ! pga en stöldvåg som drabbade coola bilar i olika län på kort tid

Plåten syns ju ändå på stan och på träffar med mera med mera med mera.
Måste inte vara på ett forum man sett den.. Bara o ställa sig nere på stan så ser man ju plåtarna på alla bilar..

agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

Smajly skrev:

agentchaos skrev:

Lille skrev:
MIN Toyota supra blev stulen inatt 19/10 I Väsby nere i skåne. DET är en väldigt extrem bil som är lackad med flames. "grått och svart" så bilen är lätt att känna igen.... Snälla säg till om ni ser den el hör något av nån. www.garaget.org/lille så ser den ut.
TACK PÅ FÖRHAND

det smartaste är som du nu gjort !att ha regnr synligt på foton i öppna forum där man kan kolla utan att ens vara registrerad, vem som helst kan kolla allt om bilen via vv, dom kanske vill ha dom där värsting delarna din bil har! men inte har råd med själva tex , eller beställnings jobb! som sagt mkt lätt kolla vem som äger bilen osv
Jag fattar inte att det ens är GODKÄNT visa regskylt här ! vet ett bil forum där man inte får ha regnr synlig på sin bil i forumets foton mer ! pga en stöldvåg som drabbade coola bilar i olika län på kort tid

Plåten syns ju ändå på stan och på träffar med mera med mera med mera.
Måste inte vara på ett forum man sett den.. Bara o ställa sig nere på stan så ser man ju plåtarna på alla bilar..

knappast att extrema bilar blir stulna lokalt av lokal bor på landet/vischan tex , det här va inte GBG eller STHLM  !!!

sen vet man inte delar osv exakt heller om man bara ser en bil  , på internet kan man läsa att bilen är extrem !!! och kollat vart skyltarna leder

Det är störst/mest sannolikt !  moderna proffs tipsare till tjuvar letar på olika forum vad dom vill ha!   fråga LEIF GW PERSSON

TurbOla Reservdansk
30 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

agentchaos skrev:
knappast att extrema bilar blir stulna lokalt av lokal bor på landet/vischan tex , det här va inte GBG eller STHLM  !!!

sen vet man inte delar osv exakt heller om man bara ser en bil  , på internet kan man läsa att bilen är extrem !!! och kollat vart skyltarna leder

Det är störst/mest sannolikt !  moderna proffs tipsare till tjuvar letar på olika forum vad dom vill ha!   fråga LEIF GW PERSSON

Det är fortfarande upp till var och en att visa plåtarna eller inte.
Vill killen inte redigera bort sina plåtar, så vill han inte.
Du kan inte försöka påstrida att göra en ny regel på Garaget där användarna inte får visa sina regnr.

En del har ju en skylt där det står ens namn eller alias, och gillar det, andra visar sitt regnr.
Gilla det, eller ej, men så är det. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Mortalis VW-nörd?
30 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

De e lättare att shoppa bil tack vare Internet, gäller även för tjuvarna...visst vill man kunna sova i hemmet utan larm, men när man har ligor från öststaterna som knallar in på tomterna om nätterna så måste man ju göra nåt åt de.
I de här fallet kanske ngn börjar tänka efter och tar bort reg nummer på sitt/sina fordon. Även om de naturligtvis inte är accepterat att någon "shoppar bil" på garaget och sen åker å hämtar under icke kontorstid...
Tråkigt de som hänt, javisst, men förhoppningsvis drar någon lärdom av de så vi slipper fler trådar om sånt här =/ eller iaf gör det lite svårare för dom...vilket är syftet med att dölja bilens identitet

Hoppas att man inte blir misstolkad.

Senast redigerat av Mortalis (30 oktober 2008)

agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

Mortalis skrev:
De e lättare att shoppa bil tack vare Internet, gäller även för tjuvarna...visst vill man kunna sova i hemmet utan larm, men när man har ligor från öststaterna som knallar in på tomterna om nätterna så måste man ju göra nåt åt de.
I de här fallet kanske ngn börjar tänka efter och tar bort reg nummer på sitt/sina fordon. Även om de naturligtvis inte är accepterat att någon "shoppar bil" på garaget och sen åker å hämtar under icke kontorstid...
Tråkigt de som hänt, javisst, men förhoppningsvis drar någon lärdom av de så vi slipper fler trådar om sånt här =/ eller iaf gör det lite svårare för dom...vilket är syftet med att dölja bilens identitet

Hoppas att man inte blir misstolkad.

skönt att nån hajjar ! jag vill ju oxå att folk gör det svårare för öst männen
hoppas Garaget.org är med och stödjer detta , trött på tjuvar , gör det svårare för dom !

emilwenliden
30 oktober 2008 · 44 Inlägg

lättaste man kan göra är att skaffa larm på bilen... ett dyrt och bra larm, då har man inget att oroa sig för.. eller om man har den inne i ett garage! jag hade inbrott i min supr ai sommras, men det är dom där jävla sommararbetande polackerna.. sa tom polisen, men jag hade blivit påkörd veckan innan så mitt larm funkade inte, men annars hade det hjälpt mig!!

agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

emilwenliden skrev:
lättaste man kan göra är att skaffa larm på bilen... ett dyrt och bra larm, då har man inget att oroa sig för.. eller om man har den inne i ett garage! jag hade inbrott i min supr ai sommras, men det är dom där jävla sommararbetande polackerna.. sa tom polisen, men jag hade blivit påkörd veckan innan så mitt larm funkade inte, men annars hade det hjälpt mig!!

sommararbetande polackerna.. sa tom polisen  lol

LoFET Almännt tokig
30 oktober 2008 · 481 Inlägg

kvarna_21 skrev:
jag antar att du har skrivit på supra klubben:P jag o bror(han har en supra) håller koll här uppe

Jag har lagt upp tråd på www.supraclubsweden.se dagen efter bilen blev stulen. så vi försöker hjälpa till att hitta den.

Hoppas verkligen du får tillbaka den. En kompis supra blev stulen förra året och den hittades relativt intakt.

Inline sixes ist sie scheisse.......
minievo
30 oktober 2008 · 258 Inlägg

Hoppas du hittar den, håller kolla här i ängelholm.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

läste om ett fall med en liten garage företagare som hade polare som hämta delar osv
snubbe som syssla me BMW  (han beställde bilar som han plocka ner och sålde delar)
detta var i sthlm

håll utkik på folk med lite för mkt av roliga delar på blocket tex

agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

även anonser som är innan stölden av just din bil osv !

alminjo SLK
30 oktober 2008 · 610 Inlägg

Min bil stals för exakt 100 dagar sen och jag har varken sett bilen eller fått några pengar från försäkringsbolaget än. 100 dagar! Hoppas att du hittar din bil !

Lille
30 oktober 2008 · 33 Inlägg

Tjenare allihopa. Absolut att det är klantigt att jag visar regnummret, men som sagt det är inte svårt att få fram ändå... det sjuka är att jag inte hade bilen hemma.... då är det ju rätt så omöjligt att gå efter regskylten. Jag har tyvärr inte fått fram bilen än, men hoppas på fler spår om var den kan vara. tack för all hjälp. ha det

Jag börjar aldrig ett bråk, jag bara avslutar det ;)
Nissan GT-R "Vita faran" (2011)
Volkswagen Polo "lille" (2001)
Toyota Supra "Singelturbo" (1993)
Tercel
8 november 2008 · 59 Inlägg

agentchaos skrev:

Lille skrev:
MIN Toyota supra blev stulen inatt 19/10 I Väsby nere i skåne. DET är en väldigt extrem bil som är lackad med flames. "grått och svart" så bilen är lätt att känna igen.... Snälla säg till om ni ser den el hör något av nån. www.garaget.org/lille så ser den ut.
TACK PÅ FÖRHAND

det smartaste är som du nu gjort !att ha regnr synligt på foton i öppna forum där man kan kolla utan att ens vara registrerad, vem som helst kan kolla allt om bilen via vv, dom kanske vill ha dom där värsting delarna din bil har! men inte har råd med själva tex , eller beställnings jobb! som sagt mkt lätt kolla vem som äger bilen osv
Jag fattar inte att det ens är GODKÄNT visa regskylt här ! vet ett bil forum där man inte får ha regnr synlig på sin bil i forumets foton mer ! pga en stöldvåg som drabbade coola bilar i olika län på kort tid

Nä det är klart att dem kan kolla upp regnummer och liknande då, men grejen va ju att bilen stod hemma hos min bror. så hur visste dem det?

doctor_doodle
8 november 2008 · 100 Inlägg

det är ju jävla konstigt att polisen inte kan göra mer för att FÄLLA brottslingarna i såna här sammanhang. så fort det är snack om "skattefusk" och dyl så är det så in i helvetes viktigt att få reda på allt om företaget/personen som förskingrat minsta lilla krona, men vid bilstöld som drabbar den "lilla" människan är ju helt oviktigt för polis/myndigheter oavsett om bilen kostar 1000:- eller en 1 000 000:- hur jävla svårt vore det att ta ett jävla fingeravtryck om bilen återfinns? rätta mig om jag har fel.

Tycker synd om dig som blivit av med den snygga bilen, men hoppas att du hittar den, ska hålla utkik uppe i vårgårda, men det är nog mot alla odds att den hittas här.

Ha det gott..

Smajly
10 november 2008 · 3 059 Inlägg

Hört något mer om bilen??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang